AnonymBruker Skrevet 9. oktober #61 Del Skrevet 9. oktober Spør henne istedet. ikke bland deg i det med arbeidsgiver. men oppdater oss på hva hun svarte 😂 Anonymkode: 84ee1...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #62 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er selvfølgelig ikke positivt for en arbeidstaker hvis noen anonymt prøver å ødelegge for en. Uansett om det ikke er sant. Å ha dramakåte idioter i omgangskretsen kan speile negativt på en. Jeg er leder og ville ikke blitt glad om noen sendte et angivende brev om en ansatt jeg setter pris på. Det ville blitt merarbeid og ubehagelige samtaler. Som leder vet jeg også at utdanning ikke akkurat gir en garanti for at en ansatt fungerer godt.. Anonymkode: e30cc...48b Hvilke ubehagelige samtaler? Alt du trenger å gjøre er å sjekke med utdanningsstedet. Er utdannelsen reell, så lar du selvfølgelig saken ligge. Men jeg har et spørsmål til deg som leder: Hvis du får beskjed om at utdannelsen ikke er reell, hva ville du gjort videre? Anonymkode: 1a484...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 9. oktober #63 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig ikke positivt for en arbeidstaker hvis noen anonymt prøver å ødelegge for en. Uansett om det ikke er sant. Å ha dramakåte idioter i omgangskretsen kan speile negativt på en. Jeg er leder og ville ikke blitt glad om noen sendte et angivende brev om en ansatt jeg setter pris på. Det ville blitt merarbeid og ubehagelige samtaler. Som leder vet jeg også at utdanning ikke akkurat gir en garanti for at en ansatt fungerer godt.. Anonymkode: e30cc...48b Ville du som leder likt at dere markedsførte at ansatte hadde en ikke eksisterende batchlor grad? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #64 Del Skrevet 9. oktober Hateridioter skrev (2 minutter siden): Har jeg sagt noe om å si opp vedkommende? Hvordan ellers skal livet bli ødelagt? Anonymkode: 1a484...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #65 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan ellers skal livet bli ødelagt? Anonymkode: 1a484...6c8 Å hjelpes 🤦♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #66 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilke ubehagelige samtaler? Alt du trenger å gjøre er å sjekke med utdanningsstedet. Er utdannelsen reell, så lar du selvfølgelig saken ligge. Men jeg har et spørsmål til deg som leder: Hvis du får beskjed om at utdannelsen ikke er reell, hva ville du gjort videre? Anonymkode: 1a484...6c8 Utdanningsinstitusjoner sitter da ikke med en oversikt over alle tidligere studenter? Det er jo det vitnemål er til. Får jeg en drittpakke om en ansatt vil jeg selvfølgelig informere min ansatt om det. Så vedkommede også får mulighet til å fortelle sin side og være klar over at noen i omgangskretsen er ute etter hen. Umulig å si hva jeg hadde gjort i en slik situasjon. Anonymkode: e30cc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #67 Del Skrevet 9. oktober Hateridioter skrev (1 minutt siden): Å hjelpes 🤦♀️ Forklar gjerne, for jeg kan faktisk ikke forestille meg at livet blir ødelagt av et varsel som viser seg ikke å være sant. Dama vil jo sannsynligvis aldri få vite det en gang. En proff sjef sjekker selvfølgelig sannhetsgestalten i påstanden. Medfører det ikke riktighet, så går man videre, uten å gjøre noe som helst. Ødelagt liv er ganske drøye påstander, så her er det du som må forklare Anonymkode: 1a484...6c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #68 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utdanningsinstitusjoner sitter da ikke med en oversikt over alle tidligere studenter? Det er jo det vitnemål er til. Får jeg en drittpakke om en ansatt vil jeg selvfølgelig informere min ansatt om det. Så vedkommede også får mulighet til å fortelle sin side og være klar over at noen i omgangskretsen er ute etter hen. Umulig å si hva jeg hadde gjort i en slik situasjon. Anonymkode: e30cc...48b Eh, jo selvfølgelig har de oversikt over det.Vi snakker 5 år tilbake i tid, ikke 1800-tallet. Jeg sjekket akkurat en utdannelse fra tidlig 2000-tall. Null problem Anonymkode: 1a484...6c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #69 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, jo selvfølgelig har de oversikt over det.Vi snakker 5 år tilbake i tid, ikke 1800-tallet. Jeg sjekket akkurat en utdannelse fra tidlig 2000-tall. Null problem Anonymkode: 1a484...6c8 Ringer du universitet/høgskoler og spør om en navngitt person har studert der..? Her høres ikke personvernet ivaretatt. Anonymkode: e30cc...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #70 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forklar gjerne, for jeg kan faktisk ikke forestille meg at livet blir ødelagt av et varsel som viser seg ikke å være sant. Dama vil jo sannsynligvis aldri få vite det en gang. En proff sjef sjekker selvfølgelig sannhetsgestalten i påstanden. Medfører det ikke riktighet, så går man videre, uten å gjøre noe som helst. Ødelagt liv er ganske drøye påstander, så her er det du som må forklare Anonymkode: 1a484...6c8 Selvsagt kommer dama til å få vite, naivt tro noe annet. Det blir fort involvert andre i virksomheten og så begynner ryktene å gå på arbeidsplassen. Jeg har sett mye jævelskap fra ledere i min rolle som tillitsvalgt, så jeg tar det ikke for gitt at dette blir håndtert på en proff måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #71 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ikke nødvendigvis. Jeg har jobbet for flere seriøse firmaer som aldri sjekket noe som helst. Anonymkode: 1a484...6c8 Som ikke ber om referanser, attester eller vitnemål ved søknad, de ansetter ene og alene basert på cv, selv på nyutdannede i stilling hvor det er ønskelig med utdanning?? Anonymkode: ea65b...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #72 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eh, jo selvfølgelig har de oversikt over det.Vi snakker 5 år tilbake i tid, ikke 1800-tallet. Jeg sjekket akkurat en utdannelse fra tidlig 2000-tall. Null problem Anonymkode: 1a484...6c8 Av ren nysgjerrighet så sjekket jeg dette. Og du får (selvsagt) ikke slik informasjon uten samtykke fra den det gjelder. Så da måtte jeg som leder hatt en samtale med ansatt og måttet be om samtykke til å sjekke at vedkommede ikke lyver. Det her vil selvsagt være veldig ubehagelig for den ansatte, selv om de ikke engang har løyet. Tro det eller ei, men de fleste ledere ønsker å beholde sine ansatte. Anonymkode: e30cc...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #73 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som ikke ber om referanser, attester eller vitnemål ved søknad, de ansetter ene og alene basert på cv, selv på nyutdannede i stilling hvor det er ønskelig med utdanning?? Anonymkode: ea65b...1ee Riktig. Som nyutdannet startet jeg mitt eget firma. Etter noen år i eget firma solgte jeg det til en større aktør og ble ansatt. Jeg ble aldri bedt om dokumentasjon på utdannelsen min. Siden den gangen har jeg kun blitt headhuntet. Har aldri levert et papir, eller oppgitt referanser. Anonymkode: 1a484...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #74 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av ren nysgjerrighet så sjekket jeg dette. Og du får (selvsagt) ikke slik informasjon uten samtykke fra den det gjelder. Så da måtte jeg som leder hatt en samtale med ansatt og måttet be om samtykke til å sjekke at vedkommede ikke lyver. Det her vil selvsagt være veldig ubehagelig for den ansatte, selv om de ikke engang har løyet. Tro det eller ei, men de fleste ledere ønsker å beholde sine ansatte. Anonymkode: e30cc...48b Hvis den ansatte velger å si opp fordi du ber om dokumentasjon, så har du jo svaret ditt... Anonymkode: 1a484...6c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #75 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis den ansatte velger å si opp fordi du ber om dokumentasjon, så har du jo svaret ditt... Anonymkode: 1a484...6c8 Og det ville vært utrolig kjipt. Du svarer forøvrig ikke på tilsvaret på din egen løgn, legger jeg merke til. Anonymkode: e30cc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #76 Del Skrevet 9. oktober Kan du ikke varsle utdanningsinstitusjonen? De er jo ikke gitt med at noen lyver om at de har tatt utdannelse der når de ikke kan det? (Og jeg mener oppriktig at hvis man lyver om utdannelse så får man bare det man fortjener i konsekvenser). Anonymkode: a9469...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #77 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Og det ville vært utrolig kjipt. Du svarer forøvrig ikke på tilsvaret på din egen løgn, legger jeg merke til. Anonymkode: e30cc...48b Hvilken løgn? Anonymkode: 1a484...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #78 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvilken løgn? Anonymkode: 1a484...6c8 At du kan sjekke utdannelser. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Eh, jo selvfølgelig har de oversikt over det.Vi snakker 5 år tilbake i tid, ikke 1800-tallet. Jeg sjekket akkurat en utdannelse fra tidlig 2000-tall. Null problem Anonymkode: 1a484...6c8 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvilke ubehagelige samtaler? Alt du trenger å gjøre er å sjekke med utdanningsstedet. Er utdannelsen reell, så lar du selvfølgelig saken ligge. Men jeg har et spørsmål til deg som leder: Hvis du får beskjed om at utdannelsen ikke er reell, hva ville du gjort videre? Anonymkode: 1a484...6c8 Du legger det frem som om jeg kunne undersøkt gyldighet av vitnemålet til en ansatt uten å få et skriftlig samtykke fra vedkommende. Og siden du akkurat har sjekket noen utdannelse, så må du jo vite dette. Anonymkode: e30cc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #79 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du kan sjekke utdannelser. Du legger det frem som om jeg kunne undersøkt gyldighet av vitnemålet til en ansatt uten å få et skriftlig samtykke fra vedkommende. Og siden du akkurat har sjekket noen utdannelse, så må du jo vite dette. Anonymkode: e30cc...48b Jeg sjekket min egen utdannelse. Jeg ringte bare og måtte ikke identifisere meg, så jeg antok at det var en smal sak. Hvis utdanningsstedet nekter, kan du jo bare spørre din ansatte om hun kan gi deg vitnemålet. Ser ikke helt hvordan det skal ødelegge livet hennes? Forøvrig synes jeg det er rart at du synes denne prosessen er mer ubehagelig enn å la falsk informasjon stå på firmasidene. Anonymkode: 1a484...6c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #80 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg sjekket min egen utdannelse. Jeg ringte bare og måtte ikke identifisere meg, så jeg antok at det var en smal sak. Hvis utdanningsstedet nekter, kan du jo bare spørre din ansatte om hun kan gi deg vitnemålet. Ser ikke helt hvordan det skal ødelegge livet hennes? Forøvrig synes jeg det er rart at du synes denne prosessen er mer ubehagelig enn å la falsk informasjon stå på firmasidene. Anonymkode: 1a484...6c8 Herregud. Du sjekket din egen utdannelse. Så svaret ditt til meg var fullstendig irrelevant. Du synes nok mye er rart. Jeg synes det er rarere at du tenker en leder automatisk skal stole mer på en anonym fremmede enn sin egen ansatt. Jeg stoler på mine ansatte, mer enn jeg ville stolt på en feiging som prøver å ødelegge for min ansatt. Anonymkode: e30cc...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå