Gå til innhold

Ønsker ikke foreldrene på barnebursdag. Hvordan si det på en høflig måte?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

"Pga plassmangel har vi ikke plass til at alle tar med foreldre. Vi passer godt på barna deres, men er det noen som har noen spesielle behov gi gjerne beskjed på forhånd".

Dere som mener at foreldre skal være med for å granske de som arrangerer og bli kjente med alle: Ikke alle bor i palass hvor det er plass til å oppvarte 15 foreldre samtidig som har plass til like mange unger som løper rundt....og da har jeg ikke tatt med de som absolutt må ha med søsken som ikke kan være alene hjemme.

Anonymkode: 12f01...ed3

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når tenker du at barna skal få kunne leke litt uten at foreldrene overvåker konstant? Aldri? Det holder faktisk langt at byrsdagsbarnets foreldre er tilstede i en bursdag. Du fungerte gjennom hele min barndom på 80- og 90-tallet og det fungerer i dag om foreldrene bare kan gi litt slipp.

Anonymkode: bbbfb...787

Helt vanlig på 90 tallet at foreldrene var med da også. Så når du er med barnet ditt så fotfølger du barnet fra rom til rom, setter deg ned på gulvet? Så tenker jeg ikke vi skal snakke som mye om oppdragelsen fra 80/90 tallet som en bra ting! Det var det virkelig ikke, og mange av disse er foreldre i dag og er elendige foreldre. 

Endret av Forvirret23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Pga plassmangel har vi ikke plass til at alle tar med foreldre. Vi passer godt på barna deres, men er det noen som har noen spesielle behov gi gjerne beskjed på forhånd".

Dere som mener at foreldre skal være med for å granske de som arrangerer og bli kjente med alle: Ikke alle bor i palass hvor det er plass til å oppvarte 15 foreldre samtidig som har plass til like mange unger som løper rundt....og da har jeg ikke tatt med de som absolutt må ha med søsken som ikke kan være alene hjemme.

Må ikke finne på å skrive det! Da har plutselig alle barna spesielle behov, separasjonsangt osv så har fu huset fullt igjen

Anonymkode: fa7c9...717

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk ja, min sønn går i klasse(3 klasse nå) med en jente, hun har alltid denne faren med på feiringer, og jaggu prakker han på med lillebroren og som er 2 år yngre, ikke bare hjemmebursdag men også Leos lekeland, så bare sneik inn lillebroren

Anonymkode: 29645...7c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare frekt å regne med at du som forelder og evt småsøsken kan være tilstede i en bursdag/et selskapder barnet er invitert. Men nå har jeg avsporet nok om dette.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare frekt å regne med at du som forelder og evt småsøsken kan være tilstede i en bursdag/et selskapder barnet er invitert. Men nå har jeg avsporet nok om dette.

Småsøsken er vel litt voldsomt å ta med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Småsøsken er vel litt voldsomt å ta med. 

Ja. Men mange gjør det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Men mange gjør det.

Åja men de har kanskje spurt på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Er det slik at dere foreldre er med barnet under barnebursdag der kun barnet er invitert???

Vi bodde et annet sted før og der gikk eldste barnet vårt på bhg/skole og hver gang noen ble invitert på bursdag  så ble barna levert og foreldrene dro hjem og etter 2 timer kommer foreldrene tilbake for å hente barnet.

Mens her vi bOr nå her er det anderledes. Blir et barn invitert på barnebursdag så så er foreldrene med under hele feiringen om det er 2 timer eller 3 timer så er foreldrene med uansett. Jeg skjønner ikke hvorfor det er slik? Ja greit for 3/4 åringer med 5 åringer og 6 åringer klarer vel uten foreldrene??

Vi skal også å feire 6 åringen vår men jeg ønsker ikke at foreldrene også kommer 😪 jeg er ikke så sosial og klarer ikke småprate med foreldrene. Ønsker at barna blir levert men at foreldrene går. 

Jeg må skrive dette på invitasjonen. Hvordan gjør jeg dette på en hyggelig/høflig måte?? Kan noen hjelpe meg?

Vil heller ikke såre noen

Anonymkode: d9eed...8a8

Har førsteklassing nr 3 i hus nå, og det er helt vanlig at hvis foreldre er velkommen, så skrives det på invitasjonen..

Det er også helt vanlig å skrive at pga plass så ønsker de som inviterer å vite på forhånd om noen av barna trenger/har behov for at foreldre blir med..

I 99 % av tilfellene så skjønner alle hva det betyr.. 

Og ikke minst; Ingen foreldre forventer at du skal sosiaisere deg med de😂 Det er jo galskap, å tenke at forelderen som faktisk har bursdagen har tid til å skravle/underholde andre voksne under en barnebursdag for 5/6 åringer! 

Anonymkode: cdc03...3b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må ikke finne på å skrive det! Da har plutselig alle barna spesielle behov, separasjonsangt osv så har fu huset fullt igjen

En annen måte å skrive det på kunne kanskje være at man gjerne tar imot en eller maks to foreldre til å bistå med å se etter barna, og om noen melder seg frivillig. Bare ikke alle tenker at de selv er den ene da 😛 

Stusser litt på foreldre som har tid til å gå i 20 barnebursdager i året jeg (eller kanskje 40-60 hvis de har flere barn?) Er dette Stepford wives?

Anonymkode: a05e2...4a4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så latterlig du er. Flere er enige meg enn deg her. Dagens barnegenerasjon blir overbeskyttet og mange takler derfor ikke helt vanlige tng, som å være sammen med venner i to timer uten at foreldrene er der. Jeg tror forresten også mange foreldre innbiller seg at barnet deres er mer pysete enn det er.

Det er faktisk ikke derfor dagens barnegenerasjon ikke takler dette (som er din påstand). Dessuten er det snakk om barn med spesielle behov. Barn i dag har det tøft, nesten hele barndommen deres er institusjonalisert. En hverdag der fremmende og underbemannet personalet skal ivareta deres emosjonelle og fysiske utvikling, noe som er umulig. Barna blir selvfølgelig utrygg av det og man får en generasjon med store emosjonelle problemer fordi de ikke ble møtt, støttet i sine emosjoner i barndommen av sine primæromsorgsgivere. Virker som du har slike problemer da du ikke takler at andre har andre behov og meninger enn deg og at de skal hensynstaes. Du har også valgt å cherrypicke forskning for å støtte dine egne behov. Er selv forsker og har studert dette emnet i åresvis. Der lærer man at forskning på mellommenneskelige relasjoner skal sees i sammenheng med samtid og at dette viser noen tendenser i samfunnet. Ingen plass står det at barn blir svake av å få støtte fra sine foreldre. 

Anonymkode: 55e9c...b8d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at flere her snakker om barn i bobleplast, når det er ts som er redd for småprat…

Anonymkode: a6370...dd4

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (24 minutter siden):

Var vanlig å ha med foreldre på åttitallet. Vi ble pakket mindre i bobleplast da

Jeg er født på 70 tallet, var aldri foreldre med da.

Anonymkode: 5f2e7...7e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Står ingenting i den meldingen at de med spesielle behov kan ta med foreldre, kun at TS vil vite om det for å være forberedt.

Så hva enn som kommer frem svarer en "Takk fors beskjed, dette fikser vi. Vi sier ifra hvis det skulle være behov for at du komme tidligere til henting".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (35 minutter siden):

Var vanlig å ha med foreldre på åttitallet. Vi ble pakket mindre i bobleplast da

Nei, det var det ikke. Snakk for deg selv.

Begge mine er født på åttitallet, og jeg opplevde aldri at foreldre var med.

Anonymkode: 28d98...4d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir lettere for deg å takle at et par foreldre muligens blir der, enn å finne en ok måte å si til de på at de ikke er velkommen. 

Barn er forskjellige. Noen 5/6 åringer er ikke klare for å være hos noen (muligens for første gang) alene.

Det virker fjernt for de som ikke har dette problemet. Jeg har to barn i hver sin ende av skalaen. Eldste har hittil sklidd gjennom livet uten et problem i sikte, mens yngste har flere diagnoser og utfordringer. Disse er ikke åpenbare for andre. Før lo jeg litt inni meg da noen foreldre i 1. klasse ble igjen i bursdager med barnet sitt. Det var helt fjernt for meg. Nå ler jeg ikke lenger.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har til og med opplevd barnebursdag hvor en foreldre kom med et par mindre søsken av barnet som var bedt 🤔

Anonymkode: 42e33...7b0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 minutter siden):

Tror det blir lettere for deg å takle at et par foreldre muligens blir der, enn å finne en ok måte å si til de på at de ikke er velkommen. 

Barn er forskjellige. Noen 5/6 åringer er ikke klare for å være hos noen (muligens for første gang) alene.

Det virker fjernt for de som ikke har dette problemet. Jeg har to barn i hver sin ende av skalaen. Eldste har hittil sklidd gjennom livet uten et problem i sikte, mens yngste har flere diagnoser og utfordringer. Disse er ikke åpenbare for andre. Før lo jeg litt inni meg da noen foreldre i 1. klasse ble igjen i bursdager med barnet sitt. Det var helt fjernt for meg. Nå ler jeg ikke lenger.

For en ærlig og nydelig refleksjon, trur flere trenger å lese dette!

Anonymkode: 55e9c...b8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor så er det lange avstander så der ble de foreldrene som bodde et stykke unna ofte bedt inn. Var fort 50min til 1 time kjøre. Så der vi ikke ble bedt inn gikk vi til bil,kjørte ut av gårdsplassen og stod å ventet for ellers ble det hjem for så å snu for henting.

Endret av jegerrinne
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skal foreldrene være med i en barnebursdag ???? 
Stoler de ikke på foreldrene til bursdagsbarnet? 
Desse overbeskyttende foreldrene forholder seg til en burdagsinvitasjon på lik linje med en tannlegetime eller legetime 🙈 

Anonymkode: c2460...4da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...