Gå til innhold

Føler yrket ødelegger datingen!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

På et sykehusopphold jeg hadde var de eneste som var omsorgsfulle renholderene. De og søppeltømmerene er uerstattelige for å holde samfunnet åpent, fungerende og hygienisk. Disse yrkene passer kanskje ikke så godt med folk som er overbevist om at det de gjør er veldig viktig, men som egentlig er overflødige og tildels plagsomme funksjoner. Men lærer, lege og sykepleiere faller nå ikke inn under den kategorien.

Alle føler seg potensielt sårbare inn i dating og bli-kjent-fasen. Det er sånn «er den jeg er og det jeg gjør godt nok? Er jeg verdig med mine mangler, manglede attributter i henhold til statussymboler og snublende livsvalg.»

Dessuten, at en del forhold tidligere var basert på studie og jobb - omgangskrets er ikke så rart. Det blir forhold der folk møtes. Heldigvis gir nettet bredere muligheter, og en får i dag potensielt kontakt med en salig blanding av direktører og uføre og alt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sparkling_Pink skrev (1 time siden):

På et sykehusopphold jeg hadde var de eneste som var omsorgsfulle renholderene. De og søppeltømmerene er uerstattelige for å holde samfunnet åpent, fungerende og hygienisk. Disse yrkene passer kanskje ikke så godt med folk som er overbevist om at det de gjør er veldig viktig, men som egentlig er overflødige og tildels plagsomme funksjoner. Men lærer, lege og sykepleiere faller nå ikke inn under den kategorien.

Alle føler seg potensielt sårbare inn i dating og bli-kjent-fasen. Det er sånn «er den jeg er og det jeg gjør godt nok? Er jeg verdig med mine mangler, manglede attributter i henhold til statussymboler og snublende livsvalg.»

Dessuten, at en del forhold tidligere var basert på studie og jobb - omgangskrets er ikke så rart. Det blir forhold der folk møtes. Heldigvis gir nettet bredere muligheter, og en får i dag potensielt kontakt med en salig blanding av direktører og uføre og alt i mellom.

🥰🥰 Ja man forbinder gjerne vaskedamer med kun thaidamer eller flyktninger som ikke får noe annen jobb. Jeg er helt norsk og vi er flere norske på min jobb av renholdere. Det er så verdiløst yrke tenker folk og vi kan ofte bli sett ned på, men da hjelper det å ha gid kontakt med de andre ansatte som jobber med andre ting, så det heller kan være litt mer hyggelig å ha en renholder som gjør det greit for andre. 

Anonymkode: 3d8da...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror kanskje du misforstod innlegget mitt, eller siterte meg feil.

Anonymkode: 35f48...f3f

H*n skulle nok sitere til meg😂 

Men jeg ser ikke ned på yrket mitt eller andres. Føler bare selv at jo høyere folk er utdannet, desto høyere utdanning er det gjerne på dama de søker 😁

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket skjemmer ingen. Var renholder selv en gang i tiden og den gang var kjæresten og dater i singeltiden min i IT, brannvesen og yrkesmilitær. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholder er dessverre ett undervurdert yrke. Er en veldig viktig jobb og burde ha mye større anerkjennelse. Klart du kan date en lærer. Og alle andre 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Godt å høre da😄 føler bare lærere ha så bredt spekter å finne kjærligheten på. Lærere er det 50/50 vel av kjønn? Mange finner kjærligheten på jobb, men han trenger såklart ikke være en av de. 

De fleste dater absolutt ikke på jobb, de fleste er faktisk veldig negativ til å date og finne kjærligheten på arbeidsplassen.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men jeg ser ikke ned på yrket mitt eller andres. Føler bare selv at jo høyere folk er utdannet, desto høyere utdanning er det gjerne på dama de søker 😁

Ts 

Men du har jo utdanning, selv om du ikke jobber med det.

For min del har ikke utdanning noe å si, jeg har bachelor selv, og har vært sammen med en som ikke hadde fullført vgs, noen med ulike praktiske eller teoretiske fagbrev, noen med bachelor og en med master. For min del er det viktigere at du trives og er engasjert i jobben. Jeg orker ikke date noen som er flau over jobben sin, eller er misfornøyd og klager ofte.

Anonymkode: e13c9...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et ærlig arbeid er ikke noe dealbreaker. Ikke snakk ned jobben din, si du trives, at lønna er ok og arbeidstida like så. Da framstår du som et likandes kvinnfolk. Det er vel det de fleste skikkelige mannfolk er ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts 

For menn er det ikke viktig. Damer derimot er opptatt av at partner har høyere eller lik utdanning som henne selv. Og du dater jo definitivt oppover nå. Selv om lærer absolutt ikke er særlig status-yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Er selv jurist. Kona er barne- og ungdomsarbeider og jobber i barnehage. Vi har vært sammen i 30 år og jeg forguder henne. 

Anonymkode: 55bc3...f56

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, det skulle jeg.  Beklager   

Anonymkode: 21a57...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller advokat, lege eller politi. 

For meg er alle yrker likestilt, det viktigste for meg, er en partner som gidder å jobbe, uansett yrke. 

Anonymkode: b6761...ef5

Samme her.

Vær stolt av jobben din! Jeg har en mastergrad i dag, men jeg har alltid gjort en god jobb og stått på samme om jeg har jobbet i butikk, som gartner, vekter eller pleieassistent. Det viktigste er arbeidsmoral og at man ikke sluntrer unna/er lat, ikke hvilket yrke man har.

Anonymkode: a64d6...a3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...