Gå til innhold

Føler yrket ødelegger datingen!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet helsefagarbeider men endte opp i renholdsbransjen, det ble tungt med turnusarbeid ift barna. Ikke noe å undervurdere, er faktisk veldig viktig og i en 100% jobb er ikke lønna verst heller. Skal nå treffe/date en lærer, han er kontaktlærer for 6 klasse. Vi har pratet mye. Har bare aldri hørt at en lærer og renholder er kjærester, føler det samme med leger. En lege finner alltid en sykepleier eller lege, aldri en renholder.  Kan dette klaffe likevel tro? 😄

Anonymkode: 3d8da...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men en renholder burde ikke være verre enn en butikkarbeider. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og har datet leger, kokker, snekkere, ingeniører osv. yrke spiller ikke noe rolle. Så lenge man treffer på det mentale og har noe felles å prate om ☺️ 

Nå er jeg sammen med en mekaniker. ☺️

Anonymkode: 804eb...6a6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan dette klaffe likevel tro?

Hvorfor skulle det ikke det. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller da ingen rolle rolle hva partner jobber med/som så lenge det er ærlig arbeid og vedkommende trives med?

Og i min verden står det mer respekt av å være renholder enn influenser, da dette er en mye viktigere oppgave for at samfunnet skal fungere. 😊

Anonymkode: 44d0a...1cb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men en renholder burde ikke være verre enn en butikkarbeider. 

Eller advokat, lege eller politi. 

For meg er alle yrker likestilt, det viktigste for meg, er en partner som gidder å jobbe, uansett yrke. 

Anonymkode: b6761...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har høyere utdannelse og er gift med en som har yrkesfaglig utdanning, så da er iallefall jeg med å motbevise din antagelse. Jeg tror kanskje du blander litt kortene her, for at leger blir sammen med sykepleiere handler gjerne oftere om hvordan de blir kjent (gjennom jobb, studier eller tilsvarende steder), og ikke det at man plukker kjærester etter utdannelsen. Ikke bekymre deg er altså mitt råd!

Anonymkode: e72ad...86c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket ødelegger ikke datingen, men dine holdninger gjør det. 

Anonymkode: 27960...279

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom yrke er «dumpegrunn», sier det mer om holdningene til den du dater enn yrket ditt. 
Selv har jeg høy utdanning med millionlønn, og er gift med en bilmekaniker. Hadde ikke klart meg mange dagene uten en fungerende bil, men samfunnet hadde helt fint klart seg i flere uker uten mitt yrke.

Anonymkode: bbd02...e05

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tenker høyt om seg selv og sitt yrke uten at de nødvendigvis skulle det. Ble dumpet selv pga var yrkesutdannet, men var da bare 21 år. Ble dumpet til fordel for sykepeleier… Tok høyere utdanning senere, og har høyere utdanning enn hva han har i dag. Tenker lite på hva andre er utdannet til, er kjemi og om personen er et ordentlig og ekte menneske som avgjør. En person som velger utifra yrke og status har mye å lære om livet enda…

Anonymkode: 2477c...bdc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange lærere var ikke spesielt skoleflinke selv og yrket har ikke akkurat høy status, så jeg forstår ikke hvorfor du anser daten din som et overmenneske.

Ofte trives folk med andre som er omtrent på samme nivå som dem selv intellektuelt og interessemessig. Selv om det ikke nødvendigvis gjelder på individnivå, vil f eks mange advokater, leger, sivilingeniører og andre med utdanning hvor det kreves høyt snitt for å komme inn være likere og ha andre typer samtaler seg i mellom enn folk om ikke er skoleflinke eller som ikke bryr seg om slikt. Fagarbeidere i barnehager har andre typer interesser og samtaler enn leger, for å si det enkelt. Og så finnes det alltid masse unntak. Og i mange yrkesgrupper spm er sånn midt på treet, som f eks lærere, politi, sykepleiere o l vil du finne et stort spenn på hvor "smart" den enkelte er, men de har gjerne et stort engasjement for yrket de har valgt.

Anonymkode: 084f8...c42

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke alle er opptatt av yrke/utdannelse.

Selv vet jeg knapt hva samboeren min jobber med. De ytterst få gangene han snakker om noe fra jobb, så er det om det har vært en spesiell hendelse feks.

Hos oss har ikke yrke noe plass utenom arbeidstid. Kjedeligste vi vet er å snakke jobb når vi har fri.

En mann sin utdannelse og jobb har null betydning for min del.

Anonymkode: c737e...fe7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krist1an skrev (2 timer siden):

Hvorfor skulle det ikke det. Lykke til ❤️

Godt å høre da😄 føler bare lærere ha så bredt spekter å finne kjærligheten på. Lærere er det 50/50 vel av kjønn? Mange finner kjærligheten på jobb, men han trenger såklart ikke være en av de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet faktisk noen menn som setter pris på ikke høyt utdannet folk også. Det å ha ei renholder som samboer, ja da får du mat på bordet klokka 16, som ikke lever turnuslivet som er mye hardere for en familie ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enkelte tenker høyt om seg selv og sitt yrke uten at de nødvendigvis skulle det. Ble dumpet selv pga var yrkesutdannet, men var da bare 21 år. Ble dumpet til fordel for sykepeleier… Tok høyere utdanning senere, og har høyere utdanning enn hva han har i dag. Tenker lite på hva andre er utdannet til, er kjemi og om personen er et ordentlig og ekte menneske som avgjør. En person som velger utifra yrke og status har mye å lære om livet enda…

Anonymkode: 2477c...bdc

Det er helt sant! 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet helsefagarbeider men endte opp i renholdsbransjen, det ble tungt med turnusarbeid ift barna. Ikke noe å undervurdere, er faktisk veldig viktig og i en 100% jobb er ikke lønna verst heller. Skal nå treffe/date en lærer, han er kontaktlærer for 6 klasse. Vi har pratet mye. Har bare aldri hørt at en lærer og renholder er kjærester, føler det samme med leger. En lege finner alltid en sykepleier eller lege, aldri en renholder.  Kan dette klaffe likevel tro? 😄

Det sitter bare i hodet ditt

Anonymkode: be69f...e6d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller advokat, lege eller politi. 

For meg er alle yrker likestilt, det viktigste for meg, er en partner som gidder å jobbe, uansett yrke. 

Anonymkode: b6761...ef5

Enig. Bare det å stå i 100% jobb er godt nok i disse dager. Mange er for late til å jobbe.

Anonymkode: 77854...eca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går rundt og ser ned på deg selv pga yrket ditt så kommer det aldri til å gå, ikke pga yrket men pga tankesettet ditt.

Anonymkode: 35f48...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du går rundt og ser ned på deg selv pga yrket ditt så kommer det aldri til å gå, ikke pga yrket men pga tankesettet ditt.

Jeg er bussjåfør, og skjønner deg veldig godt.   Men vær klar over at utdannelse og tittel har ingenting med intelligens å gjøre.     Har møtt mange fra akademia, som er komplett idiot i det praktiske hverdagslivet.  Det er et ordtak som heter ... " Det er ikke så langt fra geni til idiot " ...  Har sett flere eksempler på at det er noe i det.

Anonymkode: 21a57...770

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er bussjåfør, og skjønner deg veldig godt.   Men vær klar over at utdannelse og tittel har ingenting med intelligens å gjøre.     Har møtt mange fra akademia, som er komplett idiot i det praktiske hverdagslivet.  Det er et ordtak som heter ... " Det er ikke så langt fra geni til idiot " ...  Har sett flere eksempler på at det er noe i det.

Anonymkode: 21a57...770

Jeg tror kanskje du misforstod innlegget mitt, eller siterte meg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...