Gå til innhold

Hva er dealbreaker for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dealbraker er fir meg en mann som Ikke elsker meg. 

Anonymkode: 68fb4...a61

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontrollerende. Dårlig på å regulere følelser så det blir unødvendig konflikter. Og responsiv sexlyst 

Anonymkode: 02810...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 4.31):

Har lyst til å spørre deg: Hvis du hadde en eks som sviktet deg og var utro, eller som kunne være voldelig (dette gjelder helst for menn, men), slike ting. Ville du aldri fortalt om dette, bare kommet med skryt og rosende ord om hvor bra eksen din var? Skal man ikke kunne være ærlig og fortelle om hva som har hendt? Jeg stusser veldig over dette.

Når det gjelder familien, så trenger heller ikke det å være hennes feil om hun har dårlig forhold til dem. Dessverre er det familier som ikke fungerer bra, og det er ikke barnas feil. Kommer hun fra et slikt hjem, er det ikke hennes feil om forholdet er dårlig. Du bidrar til å legge ekstra sten til byrden om du dømmer henne for å ha et dårlig forhold til familien. Tenk hvor sårt dette er for henne fra før.

Anonymkode: 65735...264

1 Man trenger jo ikke komme med skryt og rosende ord, det har ikke noe med det å gjøre. Men eks er eks, og da får det holde med en saksopplysning om at det var utroskap i bildet. Hvis man dveler med det hele tiden, så gir man noen signaler om at man kanskje har vanskeligheter med å stole på den nye partneren, og da blir det vanskelig. Hvis min eks var utro, så ville jeg ikke sagt det flere enn en gang som en saksopplysning. Ønsker ikke at den nye partneren skal føle på at jeg er usikker når hun for eksempel er ute en kveld med noen venninner.

2 Og når det gjelder familie, så er det bare en preferanse jeg har som er viktig. Jeg ønsker ikke inngå et forhold med noen som har et veldig dårlig forhold til familien. Jeg dømmer henne ikke, hun er bare ikke noe for meg.

Endret av rabagast1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rus

Psykiatri

Pengeproblemer 

Dårlig personlig hygiene 

Mangel på samfunnsengasjement og ingen interesser/hobbyer/aldri vært utenfor «ring 3»

Ønskelig men ikkje dealbreaker: interessert i kultur/litteratur og et friluftsmenneske, interessert i mat/vin. 

Anonymkode: d029a...6aa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 20.14):

Ganske mye...

- Koffein, nikotin, alkohol...rusmidler generelt.

- Toro-dame. Mat skal være av rene råvarer.

- Utrent kropp, må ikke være markert. Men fit.

- Dårlig holdninger.

- Tattoo...kjempestygt.

- Filler og botox...

- Fake negler-vipper-bryn...

- Kaster bort penger på dyre ting-klær...

og mye mer... 😅

Anonymkode: 8af12...eb7

Du er den eneste i denne tråden som har nevnt utseende. Synes det er en ganske dårlig holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemms skrev (7 timer siden):

Du er den eneste i denne tråden som har nevnt utseende. Synes det er en ganske dårlig holdning.

Det må da være helt innafor å ikke ønske ting som fillers, botox, falske vipper, tatoveringer osv. Vi er ganske mange som foretrekker mest mulig naturlige damer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veslemms skrev (12 timer siden):

Hvorfor det? En dealbreaker er jo en personlig mening, det er da ikke feil å inkludere det? Hadde aldri tent på en overvektig eller sofalubben mann, altså er det en dealbreaker for egen del. Både pga. utseendet men også holdninger knyttet til å ta vare på egen kropp samt viljestyrke og gjennomføringsevne. 

Det er dessuten i de aller fleste fall noe man kan påvirke selv så om man blir støtt av det fordi man er en tjukkas, har falske vipper el. kan man enten gjøre noe med det eller finne en partner som ikke bryr seg.
Det er da ingen menneskerett å bli likt av alle tenker jeg, og å påstå at det er en «dårlig holdning» å mene noe om akkurat utseendet som er en stor del av førsteinntrykket og også viktig for livet fremover blir bare for naivt.

Anonymkode: 87a86...7ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 4.31):

Har lyst til å spørre deg: Hvis du hadde en eks som sviktet deg og var utro, eller som kunne være voldelig (dette gjelder helst for menn, men), slike ting. Ville du aldri fortalt om dette, bare kommet med skryt og rosende ord om hvor bra eksen din var? Skal man ikke kunne være ærlig og fortelle om hva som har hendt? Jeg stusser veldig over dette.

Når det gjelder familien, så trenger heller ikke det å være hennes feil om hun har dårlig forhold til dem. Dessverre er det familier som ikke fungerer bra, og det er ikke barnas feil. Kommer hun fra et slikt hjem, er det ikke hennes feil om forholdet er dårlig. Du bidrar til å legge ekstra sten til byrden om du dømmer henne for å ha et dårlig forhold til familien. Tenk hvor sårt dette er for henne fra før.

Anonymkode: 65735...264

Ikke meg du siterte, men min mening: Helt ok å fortelle om det en gang hvis man velger å dele om fortiden, men man bør la det være så informativt som mulig og ikke dvele ved det og ta det opp til stadighet. Det er ganske tungt å starte noe nytt med en som tydelig viser at man ikke har bearbeidet forrige forhold ennå, og det er som regel ingen god start for noen av partene. 

Anonymkode: 74e24...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (9 timer siden):

Det må da være helt innafor å ikke ønske ting som fillers, botox, falske vipper, tatoveringer osv. Vi er ganske mange som foretrekker mest mulig naturlige damer. 

Da regner jeg med du sliter. Synes de fleste damer har minst 1 av de tingene du nevner 

Anonymkode: 1feaf...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da regner jeg med du sliter. Synes de fleste damer har minst 1 av de tingene du nevner 

Damer i 20- og 30-årene kanskje. Men de er ikke interessante for meg uansett. De i 40- og 50-årene har ofte ingen av delene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt 

Dialekt 

Røyk/rusmidler, alkohol over sosialt inntak

Barn under 13 år (helst barnløs)

Vet ikke forskjell på/kan ikke bruke elementære verktøy

Liker å se tv/serier/sofasliter (angst😳)

Lav boevne

Noen som får vondt i mandigheten sin over at jeg med all sannsynlighet bidrar mer økonomisk

En man er flau over å ha med bort/reise med til nye steder med, type høylytt og lite følsom for andre kulturer og måter å opptre, en sånn som ikke holder opp en dørog skyver inn en stol som en reflekshandling.

Hadde jeg rykket tilbake til start hadde jeg droppet kirurgen og gått for en jordnær (høhø) elektriker/elektroingenør el. annen håndverker som krever litt mer enn 3 årig vgs isteden, gjerne som hadde en storesøster som har temt han litt uten at han har mistet egne meninger.

Anonymkode: 87a86...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, mange gode her! 

Innser at når jeg kommer meg vekk fra det jeg står i nå, vil jeg være singel til Kelly Severide står på døren (jepp, resten av livet).

-ulovlig rus

-ukontrollert forhold til alkohol

-prioriterer ikke barna sine

-prioterer ikke familien sin

-snylter på meg

-bryr seg ikke om hva som skjer i verden 

-leser ikke bøker eller aviser

-svært usunt kosthold(mye junk og drittmat)

-må låne penger konstant 

-holder ikke avtaler

-kontrollerende og sjalu 

-hissig

-bryr seg ikke om mitt liv i det hele tatt, samtaler kan kun holdes gående om det gjelder han

Og med deal-breaker mener jeg dessverre at jeg lever med det farlig lenge, før det til slutt blir nok. Har en som faller på alt utenom første punktet... Definitivt tryggest å være singel når man har så dårlig dømmekraft som jeg.

Anonymkode: f2cf3...d79

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemms skrev (21 timer siden):

Litt får man tåle. Noen legger ekstra mye vekt på utseendet, så får man tenke sitt om det. Synes ikke det er noe å ta sånn på vei for. 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: af3cb...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 12.11):

Og du er singel eller? 

Anonymkode: 7ce94...76f

Hvorfor? Det er da helt rimelige krav vedkommende har. Og jeg er ikke singel.

Anonymkode: 2b5b2...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (5 timer siden):

Damer i 20- og 30-årene kanskje. Men de er ikke interessante for meg uansett. De i 40- og 50-årene har ofte ingen av delene. 

Jeg og mine venninner og mange av mine kolleger som er 40 og 50 år har alle tatoveringer. Og flere har falske vipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg og mine venninner og mange av mine kolleger som er 40 og 50 år har alle tatoveringer. Og flere har falske vipper.

Jada jeg skrev ikke "alle". Men at frekvensen av tatoveringer og falske vipper er mye høyere for 20-åringer enn for 50-åringer kan vi vel være enige om? Og så er det noe med graden også. Stor forskjell på en liten diskret tatovering på f.eks en skulder enn å ha dekket armene og ryggen + lang oppover halsen. Falske vipper på 20-åringer har også en tendens til å være større og lengre enn de som brukes av 40- og 50-åringene. 

Jeg kjenner forresten ingen damer i 40- og 50-årene som har tatoveringer. Ingen av konas venninner hadde det i hvert fall, i så fall har de skjult det godt. Så dette varierer nok mye mellom forskjellige miljøer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-jk- skrev (27 minutter siden):

Jada jeg skrev ikke "alle". Men at frekvensen av tatoveringer og falske vipper er mye høyere for 20-åringer enn for 50-åringer kan vi vel være enige om? Og så er det noe med graden også. Stor forskjell på en liten diskret tatovering på f.eks en skulder enn å ha dekket armene og ryggen + lang oppover halsen. Falske vipper på 20-åringer har også en tendens til å være større og lengre enn de som brukes av 40- og 50-åringene. 

Jeg kjenner forresten ingen damer i 40- og 50-årene som har tatoveringer. Ingen av konas venninner hadde det i hvert fall, i så fall har de skjult det godt. Så dette varierer nok mye mellom forskjellige miljøer.

Mine venninner som har tatoveringer er i alle slags miljøer. Og de jobber som lærer, sykepleier, helsefagarbeider, direktør, i butikk osv. Jobber selv på sykehjem og flere av mine kolleger har tatoveringer. Selv de på 40+. Jeg er helsepersonell, utdannet, kommer fra en helt vanlig bakgrunn. Jobber fullt. 2 voksne barn. Hverken drikker, ruser meg eller røyker. Lever ett stille og rolig liv. Glad i friluftsliv. Har flere, nøye gjennomtenkte, tatoveringer. Og har planer om fler. Så tatoveringer finnes i alle miljøer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...