AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #61 Del Skrevet 9. oktober 2024 Bokormsen skrev (3 minutter siden): Brutalt, og dette er uten kapitalkostnaden og avskrivningen. Jepp, tipper den skuta koster meg minst 300 000 i året, kanskje 400 000 (litt avhengig av hvor ofte vi bytter båt). Noe som tilsvarer ca 10 000 kr pr døgn i båten. Kunne dratt på noen skikkelig eksotiske ferier for den summen😅 Anonymkode: 07d7b...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #62 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hest. Går i snitt 10 000 per måned. Anonymkode: 61e3f...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormsen Skrevet 9. oktober 2024 #63 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jepp, tipper den skuta koster meg minst 300 000 i året, kanskje 400 000 (litt avhengig av hvor ofte vi bytter båt). Noe som tilsvarer ca 10 000 kr pr døgn i båten. Kunne dratt på noen skikkelig eksotiske ferier for den summen😅 Anonymkode: 07d7b...529 Man veit det er ille når man ikke tørr regne helt nøyaktig på det😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #64 Del Skrevet 9. oktober 2024 Bokormsen skrev (2 minutter siden): Man veit det er ille når man ikke tørr regne helt nøyaktig på det😅 Uff ja... Og det verste er at båt egentlig ikke er noe jeg brenner for. Jeg føyer meg for en partner som er helt hektet. Og som premie for å være en snill båtkone hele sommeren får jeg en tur til Karibia eller Maldivene el hver vinter. Så du kan legge til 100 000 i bestikkelser på den summen. Vi er ikke rike heller, bare for å illustrere galskapen. Jeg drev med hest tidligere. Det var tider, det! Hest er utrolig billig, bare man sammenligner med rett hobby. Den gangen sparte vi til pensjon og sånt... Anonymkode: 07d7b...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #65 Del Skrevet 9. oktober 2024 Reising er en dyr hobby, går vel fort 100-120 000 på det i året for min del. Anonymkode: ee5a8...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #66 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det gjør det ikke. Med mindre du snakker om å begå skatteunndragelse. Anonymkode: c87c2...3a9 Selvsagt går det fint an. Om en samler f.eks mynter eller frimerker og selger dette med en milliard i fortjeneste, er det 0 i skatt. Anonymkode: dbc5e...064 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 9. oktober 2024 #67 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Driver med hundeutstilling... Det er ganske dyrt, spesielt om man drar til nabolandene for å samle titler. Sånne turer koster fort 5-8k. I tillegg må man ha varebil for å frakte med seg bagasje, hundeseng, bur, utstyr, skift etc. Bruker nok hvert fall 50 000kr i året på det. Anonymkode: 5ecec...dc2 Jeg kan bekrefte at det er ganske dyrt! Bare påmelding til en av de større utstillingene i Danmark, som går over tre dager, koster drøye 2.000 kroner. Og så kommer jevnlig trening med instruktør fort på 1.000 ++ i måneden. I tillegg driver jeg med en annen hundesport hvor påmeldingsgebyret er 700 - 1.000 og så kommer kjøring og evt. overnatting i tillegg. Har aldri turt å regne på det, men jeg antar at "de bikkjegreiene" kommer på over 100.000 kroner i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #68 Del Skrevet 10. oktober 2024 Leo skrev (17 timer siden): Jeg kan bekrefte at det er ganske dyrt! Bare påmelding til en av de større utstillingene i Danmark, som går over tre dager, koster drøye 2.000 kroner. Og så kommer jevnlig trening med instruktør fort på 1.000 ++ i måneden. I tillegg driver jeg med en annen hundesport hvor påmeldingsgebyret er 700 - 1.000 og så kommer kjøring og evt. overnatting i tillegg. Har aldri turt å regne på det, men jeg antar at "de bikkjegreiene" kommer på over 100.000 kroner i året. Det holder lenge å få kronisk syk hund med å ta opp utgifter. Med rett behandling har han det veldig bra og har ingen vondter, men vi snakker nesten 2000kr mnd i dyrlege. Ikke helt på hestenivå, men penger jeg godt kunne ha brukt på noe annet. Anonymkode: e59ed...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 10. oktober 2024 #69 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det er fascinerende lesing, og jeg synes for øvrig det er fint at folk bruker penger på det de liker, men samtidig får vi som bruker mye penger på reiser pes. Det er liksom ikke helt innafor, skulle man tro KG-folket. Jeg fikk jo masse pes fordi vi bruker 3-400 000 kr i reiser per år. Det er for øvrig vår dyreste hobby, delt på 2 voksne og 1 barn. Skal sies at vi bikker faktisk 500 000 kr i år, grunnet kronekursen. Skal sies at det inkluderer 3 ukers bryllupsreise til Japan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #70 Del Skrevet 10. oktober 2024 Kiting: Dyrt utstyr, men ganske vanlige priser på turer. Paragliding: Dyrt utstyr, og man må ofte reise en del for å gjøre det. Dynamisk skyting med pistol: dyrt med ammunisjon Stisykling: Kan være dyrt utstyr, men jeg har en gammel rimelig sykkel så for meg er det ikke dyrt. Kan også bli dyrt med heiskort hvis man gjør det heisbasert, og kan bli litt reisevei. Anonymkode: e6f74...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beyond the Scoop Skrevet 10. oktober 2024 #71 Del Skrevet 10. oktober 2024 BTS kan koste en del. Bestiller pordukter direkte fra Sør-Korea og Weverse. Har en koreansk adresse som oppbevarer for meg, også sender de samlet til meg. Reiser dit er heller ikke billig. Spent på hvordan det blir fra neste år når alle er ferdig i militæret! Også syr jeg, men av til lurer jeg på om jeg samler på stoff 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #72 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Uff ja... Og det verste er at båt egentlig ikke er noe jeg brenner for. Jeg føyer meg for en partner som er helt hektet. Og som premie for å være en snill båtkone hele sommeren får jeg en tur til Karibia eller Maldivene el hver vinter. Så du kan legge til 100 000 i bestikkelser på den summen. Vi er ikke rike heller, bare for å illustrere galskapen. Anonymkode: 07d7b...529 Har noen bekjente som kjøpte en seilbåt i Norge oppgraderte den litt og tok en rolig tur til Karibien og solgte båten der. De gikk visst ca i null med båten siden man får mer for den i Karibien enn i Norge. Men kostnaden lå jo i at de ikke hadde inntekt under turen siden de måtte ta seg fri fra jobben. Anonymkode: e6f74...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #73 Del Skrevet 10. oktober 2024 Ballett, 18 000kr i året for selve klassene og i tillegg kommer tåspissko (ca 5000kr i året) og andre klær og utstyr når noe er slitt / ved behov Anonymkode: ef43b...a40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #74 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 0.40): Hobbyen min er vanlife, så det koster jo med selve bilen + drivstoff + jobbe redusert. Med vanlifehobbyen følger klatring (dyrt klatreutstyr) og skiturer (dyrt randoneeutstyr). I morgen skal bilen på verksted, så ryker nok 10k bare da. Anonymkode: 42e6d...fa0 Du glemte surfing, men surfebrett, våtdrakt og div surfeutstyr er kanskje det billigste ved den livsstilen der man bor (trangt og egentlig ganske ubekvemt) med selvsnekret innredning i en ombygget kassebil. Anonymkode: 4613e...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #75 Del Skrevet 10. oktober 2024 Kjenner et par som driver på med seiling og flyving. Der snakker vi dritdyre hobbyer. Det er riktig nok snakk om gubber i 50-60-70 åra som har godt med penger, men, fortsatt - pengene renner ut. Anonymkode: 7da29...4b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #76 Del Skrevet 10. oktober 2024 Foto - der er det jo, som allerede nevnt av andre, noen store investeringer over tid. Men bare redigeringaprogrammene (Adobe bla.) koster opp til 1000kr i måneden (av de jeg bruker), så tipper jeg ligger på tilsammen 20.000 - 30.000kr i året i programmer, rekvisitta, vedlikehold og utstyr. Trening - Abbonoment (650kr mnd), klær, sko og annet utstyr og vedlikehold/oppgraderinger ved slitasje er ca 10.000 kr i året. Kjøper bare på outlets, det hjelper litt på. Anonymkode: 639eb...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #77 Del Skrevet 10. oktober 2024 Min største "hobby" og lidenskap er styrketrening. Har brukt ca 55.000 kr på et treningsrom hjemme. Men da har jeg heldigvis ikke løpende utgifter på studio (selv om de kvadratmeterne hus ekstra også koster en del). Trenger ikke så mye fancy klær og sko da, når jeg trener alene. Men hender seg jeg bruker penger på å kjøpe treningsprogram osv. Anonymkode: 0f5cd...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #78 Del Skrevet 1. november 2024 Ser ut som hobbyen blir en god del dyrere😂. Ny drone bestilt, DJI Matrice 30T😎. Men skal nok tjene en god del på den på sikt, da denne er termisk. Anonymkode: dbc5e...064 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #79 Del Skrevet 1. november 2024 Om det å samle på ting er hobby, så har jeg kjøpt mynter for 2000 kr i dag. Anonymkode: f9fae...fc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2024 #80 Del Skrevet 1. november 2024 Så herlig å lese at folk bruker penger på interessene sine. Vi har jo lett for å prioritere barn og det de skal, så det er godt å høre at voksne prioriterer seg selv og egne hobbyer! Jeg liker å reise og trenger hele tiden å ha en tur å glede meg til. Nå skal jeg på førjulstur og da ryker det minst 25000- Reiser i hvert fall et par tre ganger i året selv om det ikke er de mest eksotiske reisemålene. London drar jeg til hvert år, det må jeg bare. Anonymkode: 0b7f7...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå