AnonymBruker Skrevet 9. oktober #21 Del Skrevet 9. oktober Driver med hundeutstilling... Det er ganske dyrt, spesielt om man drar til nabolandene for å samle titler. Sånne turer koster fort 5-8k. I tillegg må man ha varebil for å frakte med seg bagasje, hundeseng, bur, utstyr, skift etc. Bruker nok hvert fall 50 000kr i året på det. Anonymkode: 5ecec...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #22 Del Skrevet 9. oktober Hatt hest tidligere, det er vel noe av det dyreste man kan drive med hvis man eier hesten selv. Avhengig av hvor i landet man bor/hva slags oppstalling, så er det fort 5000 kr i mnd bare i stallplass. Så er det hovslager, for, veterinær, forsikringer, utstyr...hester som mennesker får også muskelsmerter/spenninger og trenger massasje o.l. 💸 💸 💸 Men du verden så gøy det er da. Anonymkode: 4a005...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #23 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange med hest her. Jeg leide ut stallplasser før, det gikk ikke mange år. Hestene er greie, men ikke eierne når det samles en håndfull eller to med jenter/damer. Makan til intriger og baksnakking har jeg aldri opplevd. De siste åra har jeg hatt sau. De sier i alle fall bare bæ.. Anonymkode: f9fae...fc6 Dette kan jeg være helt enig i. En av grunnene til at jeg sluttet med hest, forferdelig mye drama. Anonymkode: 4a005...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #24 Del Skrevet 9. oktober Drev med dykking før. Det ble veldig dyrt, mest på grunn av all reisingen. Anonymkode: 20ba1...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #25 Del Skrevet 9. oktober Terreng sykling her, det mååå ikke være så dyrt, men det blir det likevel😅 Sykkelen kom på vel 100k og bruker nok minst 10k i året på sykkel relaterte greier. Det er bare en av hobbyene mine, så er dyr i drift. Når jeg skal ha en til sykkel så må jeg huske å minne mannen på at det kunne vert verre.. det kunne vert en hest😂 Anonymkode: f79fa...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #26 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette kan jeg være helt enig i. En av grunnene til at jeg sluttet med hest, forferdelig mye drama. Anonymkode: 4a005...248 En godt voksen venninne av meg opplevde også bare drama i stallen. Var alltid ett eller annet. Slitsomt. Typisk steder med mange damer Anonymkode: 5e238...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #27 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): En godt voksen venninne av meg opplevde også bare drama i stallen. Var alltid ett eller annet. Slitsomt. Typisk steder med mange damer Anonymkode: 5e238...8e0 Typisk sted med mange damer med issues. Mange velger hest som hobby for terapi fremfor å jobbe med seg sjøl. Når mange av disse samler på et sted...ja da blir det gøy! Anonymkode: 4a005...248 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #28 Del Skrevet 9. oktober Driver i utgangspunktet med kunst, men er ikke akkurat rik, så jeg har satt det på pause inntil videre. Utstyr koster skjorta. Anonymkode: 25f95...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #29 Del Skrevet 9. oktober Hester (konkurransehester) og kiteboarding, ca 500.000 per år. Anonymkode: 54cd6...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #30 Del Skrevet 9. oktober Driver med foto, og spesielt kamerahus har blitt mye dyrere etter at bunnen falt ut av markedet. Det er ikke så lett å komme under 15k for et ok kamera, og så koster jo optikken litt også. Anonymkode: ff38f...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 9. oktober #31 Del Skrevet 9. oktober Hund og hest, de koster meg mellom 75-100 tusen i året 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #32 Del Skrevet 9. oktober Hund - utstilling og rallykonkurranser. Koster en del i påmelding til stevner og utstillinger, og så blir det mye i reise, overnatting, kurs osv😬 Prøver å bo så billig som mulig, men det ryker fort noen tusen på en helg🫣 Anonymkode: 7fb4d...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #33 Del Skrevet 9. oktober Hareena skrev (3 timer siden): Ha ha, ja det har jeg hørt. Til alle foreldre med små barn: Pensle inn på friidrett/løping og kjøp gode joggesko/piggsko. Ikke bli med motorpappa og hestemamma. Jeg er friidrettsmamma. Brukt 70.000 (egenandel) hittil i år på reiser, utstyr og treningsopphold i varmen. Får sponset en del, men ikke alt. Anonymkode: df57d...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 9. oktober #34 Del Skrevet 9. oktober Vel.. mange interesser kan bli veldig dyre, alt etter hvor hekta man blir.. og hvor kresen man er på kvalitet. Spesielt om man ikke selger ting man ikke har behov for lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #35 Del Skrevet 9. oktober Vi er en familie på 5 som elsker slalåm og vintersport. Årskort for hele familien ligger på nærmere 20k, i tillegg kommer skiutstyr. Vi voksne bytter ikke det så ofte, men ungene trenger ofte nye ski og utstyr. Pleier ofte å kjøpe brukt viss jeg finner noe. I år blir det nok en del utgifter siden både jeg, mannen og ene barnet behøver nye skiklær. Jeg er aktiv løper, og bruker litt på sko, klær og konkurranser, men det er snakk om under 10k årlig. Mannen bedriver jakt, usikker på hvor mye han bruker, men han har en del utstyr som helt sikkert koster en halv årslønn. Anonymkode: 37523...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #36 Del Skrevet 9. oktober Reise, om det faller i kategorien hobby. Drar ut av landet så snart jeg har en mulighet, har en lang liste steder og opplevelser jeg ønsker å få med meg. Er nok på 10+ utenlandsturer i året. Matlaging og vin er en annen. Koster jo mye i gode råvarer. Og kjøkkenutstyr - som to multifunksjons stekeovner. Anonymkode: 40a03...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 9. oktober #37 Del Skrevet 9. oktober Trygdefrue skrev (14 timer siden): Jeg har kjæreste…. Ryker noen 10.000lapper i året der…. utover det har jeg i mange år bedrevet pistolskyting og jakt, der røyk det fort 50.000 i året Monopolpenger, da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #38 Del Skrevet 9. oktober sims 🤣 (gaming) Anonymkode: f4c15...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 9. oktober #39 Del Skrevet 9. oktober Driver med hundesport og det blir en del kostnader med det. De tingene som koster er: hallabonnement og medlemskap i hundeklubben (ca 6000 pr år) kurs (også ca 6000 per år) påmeldingsavgift og reise til konkurranse (2 - 12000 per år avhengig av aktivitetsnivå) veterinær til hunden (4000 i snitt) forsikring til hunden (ca 4000) hundemat og godbiter (8000) kjøring til / fra trening. Vet ikke hvor mye, men det er 3 mil hver vei med bompenger flere dager i uken, så det er jo litt det og utstyr (aner ikke.. litt etter behov, men det meste har man livet ut da) En del av utgiftene som hundemat og sånn ville jeg jo hatt uansett om jeg drev med hundesport eller ikke da, men jeg tar det med pga det henger jo sammen. For meg føles det unaturlig å ha hund uten å bruke den til noe så det er liksom en del av pakka. Tipper jeg bruker mellom 40 og 80.000 en plass hvert år på hund og hundetrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #40 Del Skrevet 9. oktober Driver med hundesport. Brukte drøyt 100 000 kr på hundene i fjor, ikke medberegnet kjøreutgifter. Anonymkode: 41601...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå