Gå til innhold

Hva skjer med deg etter din død?

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er litt trist at noen ikke har troen på et etter-liv. Hvordan kan dere akseptere døden da? 

Anonymkode: f2822...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns det er litt trist at noen ikke har troen på et etter-liv. Hvordan kan dere akseptere døden da? 

Enkelt, det blir det samme som før jeg eksisterte. Ikke noe jeg kommer til å tenke over. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer tilbake til åndeverden :) kanskje skal jeg inkarnere igjen, eller kanskje det er andre planer for min ånd, det vet jeg ikke før jeg kommer dit.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg går tilbake til der jeg var før jeg ble født. "Going back to where I came from". Til det store intet. Man eksisterer jo stort sett ikke. Et menneskeliv er et pittelite sandkorn på livets strand. Jeg vil kremeres og ligge på minnelund. Vil ikke at de rundt meg skal ha masse jobb med gravstell.

Anonymkode: ac1ae...779

Enig på alle punker ☺️

Anonymkode: bab16...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ingenting. Er jeg død er jeg død, sjelen kan forhåpentligvis gi energi til naturen på ett vis. Kroppen skal helst kremeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har ikke noe valg. 

Anonymkode: bab16...11b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme som før man blir født. Tilbake til «ingenting» 

kroppslig er mine ønsker at jeg skal kremeres så raskt det lar seg gjøres, null likskue. Hva de gjør med asken er opp til ungene. 

Anonymkode: b6252...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da lever jeg videre i barn og barnebarns minner, i tankene til familie og venner og i marerittene til de som har fortjent det :popcorn:

Anonymkode: 64940...65a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av jord er du kommet, til jord skal du bli, av jorden skal du igjen oppstå"

Anonymkode: 70d9f...d33

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det gjør dette ene livet vi vet vi har desto mer verdifullt. Et liv etter døden er en relativt ny "oppfinnelse" i religions-sammenheng. En kjent gravskrift brukt i Romerriket var: "non fui, fui, non sum, non curo", som betyr noe sånt som: "Jeg var ikke, jeg var, jeg er ikke, jeg bryr meg ikke" - hvor "jeg bryr meg ikke" best kan forstås som at du ikke bryr deg når du ikke lenger er".

Jeg har ingen problem med å forstå at mange ønsker at det skal være noe etter døden, jeg kunne ønske det selv (men ikke det kristne paradis, det virker forferdelig), men det å ønske noe man ikke har bevis for, gjør det ikke sant, eller sannsynligvis sant - og jeg trenger ikke noen slik livsløgn for å sette pris på livet jeg har. 

image.png

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slutter å eksistere, helt enkelt. 

Anonymkode: 70d44...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reinkarneres, mens slekta slåss om arven min. 

Anonymkode: aba97...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går tilbake til å bli hva enn jeg var før jeg ble født. Tid er et interessant fenomen. 

Anonymkode: 9b985...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal romstere rundt på kottet ditt, særlig på nattestid. Og når jeg gidder, si BØ!

Anonymkode: 3cd45...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalene i hjernen min opphører og bevisstheten min stopper. Enkelt og greit.

Anonymkode: 602f1...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gråter en skvett, andre tenker "endelig, der var vi kvitt'n" - så sier testamentet mitt at det ikke skal være en sorg når jeg har parkert tøfla, men en fest for å minnes meg. Når festen er over, er det også tomt for kake og boblevann og jeg blir kjørt til krematoriet. Når de er ferdige med meg, er det aske igjen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brennes. Og ingenting mer. 

Anonymkode: bc960...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingodingo skrev (På 8.10.2024 den 22.11):

Går tankene og bevisstheten din videre til en ny plass? Himmelen? Gjenfødes du? Evig mørke og ingenting? 

Etter din død så blir det som før din unnfangelse.

Ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på at himmelen er ekte

Anonymkode: 38519...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper st. Peter åpner perleporten på gløtt, og slipper en gammel synder inn.

Anonymkode: 166e1...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...