AnonymBruker Skrevet 8. oktober #21 Del Skrevet 8. oktober Flipit skrev (13 minutter siden): Disse IQ trådene følger samme mønster som penis trådene, plutselig har alle 130+ i IQ (eller 18+cm lang penis) en IQ på 130 ligger langt oppi 97.7 percentilen. Tviler sykt sterkt på at så mange av de som faktisk har dette henger på KG 😅 Hololo skrev (4 minutter siden): dette, ser og at vi har noen av de 50 smarteste i Norge inne i denne tråden. Med tanke på hvor få så har 130+ og minimalt så har 140+ så er det litt overasskende at så mange av de er samlet her på KG akkurat denne tiden Vi får starte en jantelov-tråd for dere to 😊 Anonymkode: 6db45...6ce 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #22 Del Skrevet 8. oktober Hololo skrev (2 minutter siden): dette, ser og at vi har noen av de 50 smarteste i Norge inne i denne tråden. Med tanke på hvor få så har 130+ og minimalt så har 140+ så er det litt overasskende at så mange av de er samlet her på KG akkurat denne tiden Skjønner ikke at det skal være så få jeg, kjenner mange som er medlem av Mensa og som har IQ over 130. Kan jo tenkes det har noe med omgangskrets og hvem man ble kjent med under utdannelse. Og så mange som det er her inne, er det jo slett ikke rart at det er en del her inne som har IQ over 130.. Så eksepsjonelt er det jo ikke med IQ på 130.. Anonymkode: 58a77...c2c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #23 Del Skrevet 8. oktober Er ikke riktig så høyt oppe som du spør om, men har 122 på wais-test i forbindelse med ADHD-utredning. Utdannet ingeniør, jobber med prosjektledelse og økonomistyring. Styrkene mine er mattekunnskaper, svakhet er lesing. Spesielt kjedelige, lange tekster. Lovtekster er grei skuring, anbudsdokumenter med masse unødvendig fyllstoff er utfordrende. Har ekstremt høye krav til meg selv, som gjør at jeg sliter meg selv ut. Blir veldig sliten av sosial omgang. Spesielt med folk jeg ikke kjenner godt. Skulle gjerne vært evig student, elsker å studere og tilegne meg ny kunnskap. Anonymkode: 19c83...d54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 8. oktober #24 Del Skrevet 8. oktober Hololo skrev (7 minutter siden): dette, ser og at vi har noen av de 50 smarteste i Norge inne i denne tråden. Med tanke på hvor få så har 130+ og minimalt så har 140+ så er det litt overasskende at så mange av de er samlet her på KG akkurat denne tiden 2% av Norges befolkning blir ein god del meir enn 50, hehe. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #25 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke riktig så høyt oppe som du spør om, men har 122 på wais-test i forbindelse med ADHD-utredning. Utdannet ingeniør, jobber med prosjektledelse og økonomistyring. Styrkene mine er mattekunnskaper, svakhet er lesing. Spesielt kjedelige, lange tekster. Lovtekster er grei skuring, anbudsdokumenter med masse unødvendig fyllstoff er utfordrende. Har ekstremt høye krav til meg selv, som gjør at jeg sliter meg selv ut. Blir veldig sliten av sosial omgang. Spesielt med folk jeg ikke kjenner godt. Skulle gjerne vært evig student, elsker å studere og tilegne meg ny kunnskap. Anonymkode: 19c83...d54 Må legge til, jeg er et rotehode uten sidestykke. Alt som ikke er skrevet ned, glemmer jeg. Anonymkode: 19c83...d54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 8. oktober #26 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke at det skal være så få jeg, kjenner mange som er medlem av Mensa og som har IQ over 130. Kan jo tenkes det har noe med omgangskrets og hvem man ble kjent med under utdannelse. Og så mange som det er her inne, er det jo slett ikke rart at det er en del her inne som har IQ over 130.. Så eksepsjonelt er det jo ikke med IQ på 130.. Anonymkode: 58a77...c2c Med 5.4 millioner innbyggere i Norge om man tar med alle aldersgrupper. Så har rundt 108000 av disse IQ på 130 eller høyere. Jeg vil si det er ganske sjeldent. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 8. oktober #27 Del Skrevet 8. oktober Flipit skrev (1 minutt siden): Med 5.4 millioner innbyggere i Norge om man tar med alle aldersgrupper. Så har rundt 108000 av disse IQ på 130 eller høyere. Jeg vil si det er ganske sjeldent. Kjem an på kva du definerer som sjeldent. Men 2% er 1 av 50. Så om det er berre er 1000 folk på kg, så vil det statistisk sett være 20 som har over 130. Så at nokre få skriv dei har over 130 her kan godt stemme. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #28 Del Skrevet 8. oktober 136. Jeg føler at jeg har noen ekstra «gir» sammenliknet med andre som jeg kan skru på når det trengs. Men det koster i form av energi. Jeg er god til å sette meg inn i nye felt og å trekke inn denne kunnskapen i det jeg gjør. Som andre her påpeker så liker jeg å skaffe oversikt og ha hele planen i hodet før jeg begynner å «produsere». På jobb liker jeg å jobbe i «sprinter». Jeg skrur ned tempo noen dager, så skrur jeg opp konsentrasjonen til max og får gjort unna mye på kort tid. Da føler jeg meg ekstra våken og at jeg har «alt i hodet samtidig». Sjefer og andre er generelt svært fornøyd med det jeg gjør, selv om jeg «chiller» og skrur ned tempoet mellom slagene. Jeg er best i kriser der mye står på samtidig. Andre blir overveldet, stressede og usikre. Jeg skrur på det ekstra giret, skaffer meg oversikt og får ting gjort. Etterpå er jeg mentalt sliten, men får mye skryt. Jobber i et typisk statusyrke med høyt arbeidspress. Anonymkode: b4e8e...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 8. oktober #29 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har tatt ordentlig IQ-test IRL, scoret 167 på 3 tester. Jobber i butikk og stortrives med det. Har jobbet tidligere med bygging av roboter og programmering men ble drittlei etter noen få år. Anonymkode: 1353b...4da Jaha, hos kven tok du den testen då? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flipit Skrevet 8. oktober #30 Del Skrevet 8. oktober (endret) Trallalala skrev (12 minutter siden): Kjem an på kva du definerer som sjeldent. Men 2% er 1 av 50. Så om det er berre er 1000 folk på kg, så vil det statistisk sett være 20 som har over 130. Så at nokre få skriv dei har over 130 her kan godt stemme. Vel, kanskje det. Men jeg stiller meg nå sterk i tvil til at en tråd som har eksistert i knapt 1 time på ett forum (som allerede er en nokså obskur form for sosial media i 2024) allerede har tiltrukket seg 7-8 forskjellige folk med en score på 130 eller høyere. En her hadde 167 til og med, noe som er så eksepsjonelt sjeldent at det omtrent blir latterlig. Men du får nå tro og mene hva du vil Endret 8. oktober av Flipit 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trallalala Skrevet 8. oktober #31 Del Skrevet 8. oktober Flipit skrev (Akkurat nå): Vel, kanskje det. Men jeg stiller meg nå sterk i tvil til at en tråd som har eksistert i knapt 1 time på ett forum (som allerede er en nokså obskur form for sosial media i 2024) allerede har tiltrukket seg 7-8 forskjellige folk med en score på 130 eller høyere. En her hadde 169 til og med, noe som er så eksepsjonelt sjeldent at det omtrent blir latterlig. Men du får nå tro og mene hva du vil Ja eg også er skeptisk til personen som fekk 167 tre gongar IRL🤪 men rett over 130 / 2% er ikkje sjelden etter mitt syn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #32 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Men når du veit at desse folka sannsynligvis har lågare iq enn deg, får du ikkje litt meir forståelse for at dei kanskje ikkje forstår samanhengar like lett som deg? Eg tenker i alle fall slik. Anonymkode: 02218...602 Jeg går aldri rundt og tenker at folk har særlig lavere IQ enn meg, for min IQ er min normal. Jeg har alltid tenkt jeg ligger helt på gjennomsnittet (altså 100). I min familie var også broren min regnet som "den smarte", da han hadde (og fortsatt har) en fantastisk klisterhjerne, mens jeg stadig vekk fikk mansplaining av en far som helt genuint mente at kvinner er dummere enn menn. I ungdomstiden ble jeg kalt "dum og blond", og dessverre trodde jeg litt på det selv. Når man selv tror man er dum, føler man også at folk rundt er mye smartere. Anonymkode: 77f2e...f9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #33 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg går aldri rundt og tenker at folk har særlig lavere IQ enn meg, for min IQ er min normal. Jeg har alltid tenkt jeg ligger helt på gjennomsnittet (altså 100). I min familie var også broren min regnet som "den smarte", da han hadde (og fortsatt har) en fantastisk klisterhjerne, mens jeg stadig vekk fikk mansplaining av en far som helt genuint mente at kvinner er dummere enn menn. I ungdomstiden ble jeg kalt "dum og blond", og dessverre trodde jeg litt på det selv. Når man selv tror man er dum, føler man også at folk rundt er mye smartere. Anonymkode: 77f2e...f9b Skreiv du ikkje at du testa iq en din til 120 på universitetet? Du veit då at dei fleste har lågare iq enn deg? Anonymkode: 02218...602 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #34 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skreiv du ikkje at du testa iq en din til 120 på universitetet? Du veit då at dei fleste har lågare iq enn deg? Anonymkode: 02218...602 Jeg testet da jeg var nærmere 30. Den testen er det Mensa som inviterer til, så man må ikke være student ved universitetet for å bli testet. Holder å melde seg på og betale for det. Så ja, ETTER den testen skjønte jeg jo at jeg lå litt over gjennomsnittet. Anonymkode: 77f2e...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #35 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg testet da jeg var nærmere 30. Den testen er det Mensa som inviterer til, så man må ikke være student ved universitetet for å bli testet. Holder å melde seg på og betale for det. Så ja, ETTER den testen skjønte jeg jo at jeg lå litt over gjennomsnittet. Anonymkode: 77f2e...f9b Synd du ikkje hadde ein familie som støtta deg, det er nok ofte viktigere enn høg iq, men håpar du har fått meir sjølvtillit no:) Anonymkode: 02218...602 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #36 Del Skrevet 8. oktober Suste gjennom skolen til og med videregående og fikk gode karakterer uten å anstrenge meg så mye. Så jeg hadde ganske dårlig studieteknikk da jeg begynte på universitetet. Fikk en hard start på studielivet og fikk plutselig ikke så gode karakterer, og måtte begynne å jobbe jevnere med fagene og jobbe med studieteknikk. Fikk Siv.ing. grad, men de dårlige karakterer på starten irriterer meg. (Men har tross alt bare noe å si de få gangene en søker jobb, så har ikke gjort noe med de). Ungene mine har også tegn på høy IQ. Er veldig obs på å gi de utfordringer og at de lærer seg studieteknikk. Anonymkode: b8cce...383 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #37 Del Skrevet 8. oktober Trallalala skrev (1 time siden): Jaha, hos kven tok du den testen då? GLAAM Anonymkode: 1353b...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 9. oktober #38 Del Skrevet 9. oktober Prosjektleder. Vet ikke hvilke fordeler IQen gir meg da det er vanskelig å måle hva som skyldes den spesifikke IQen og hva som ikke gjør det. Det jeg opplever som utfordrende er at de fleste ikke ser sammenhengene jeg ser. Dersom folk ikke har jobbet nok med meg til at de stoler 100% på mine vurderinger så kan det være slitsomt å utdype hvorfor man tar avgjørelse X. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #39 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Suste gjennom skolen til og med videregående og fikk gode karakterer uten å anstrenge meg så mye. Så jeg hadde ganske dårlig studieteknikk da jeg begynte på universitetet. Fikk en hard start på studielivet og fikk plutselig ikke så gode karakterer, og måtte begynne å jobbe jevnere med fagene og jobbe med studieteknikk. Fikk Siv.ing. grad, men de dårlige karakterer på starten irriterer meg. (Men har tross alt bare noe å si de få gangene en søker jobb, så har ikke gjort noe med de). Ungene mine har også tegn på høy IQ. Er veldig obs på å gi de utfordringer og at de lærer seg studieteknikk. Anonymkode: b8cce...383 Kan skrive under på denne. På videregående hadde jeg som regel "best mulig karakterer for minst mulig innsats". Helt tullete, jeg gikk ut med godt over 5 i snitt, men også med tanken om at det holder å lese på bussen på vei til prøven. Jeg elsket å studere, men karakterene på studiet er sterkt preget av mine dårlige teknikker og latskapen jeg tilslørte meg gjennom grunnskole og vgs. Jeg har alltid tenkt svært fort og husket ekstremt godt, så jeg har liksom alltid hatt et fortrinn på medelever. Og så brått skled de forbi. Litt som med haren og skilpadda. (Jeg har ikke veldig dårlige karakterer, og de ble bare bedre og bedre gjennom studieløpet, men de burde definitivt vært bedre). Jeg er enormt påpasselig med egne barn på dette med at de skal lære seg å jobbe, og at de må møte faglig motgang slik at de lærer å takle det. Det er svært vanlig at elever med stort læringspotensial ikke får brukt potensialet sitt, og mangler fullstendig mestringsstrategier ved motstand. Synes de matten på skolen er for lett, så finner jeg oppgaver innenfor samme tema, bare myntet på eldre elever. Osv. Jeg jobber som lærer forresten. Stortrives. Anonymkode: a7d3a...0be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #40 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): Teller test på Mensa sin egen nettside? Hadde 120 der, så litt under. Jobber som lærer. Tror jeg har et helt normalt liv. Anonymkode: 2a80b...319 Vil ikke si at de teller. På internettestene scorer jeg alltid rundt 150ish, mens på den testen jeg har tatt IRL fikk jeg 126. Ganske grei forskjell der. Anonymkode: 10702...ebb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå