Gå til innhold

Høy IQ og arbeid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flipit skrev (19 timer siden):

Disse IQ trådene følger samme mønster som penis trådene, plutselig har alle 130+ i IQ (eller 18+cm lang penis)

en IQ på 130 ligger langt oppi 97.7 percentilen. Tviler sykt sterkt på at så mange av de som faktisk har dette henger på KG 😅

Og at du tviler på det viser jo at du er oppegående. 

Men jeg tror veldig mange med IQ over 125-130 er ensomme mennesker og i det lyset kan vi ha mange sånne her på kg.

Var en her som påberopte seg 169 i IQ var det ikke..?..Må si jeg stiller meg en smule tvilende til testen den personen tok jeg og..det er statistisk sett 5 personer i Norge med 169 eller høyere i IQ og det skal godt gjøres at en av de skriver i denne tråden..meeen en kan aldri vite..😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser du ingen konsekvenser? Det er ikke bare dem som trenger å tro på noe større enn segselv i verden, det er overgrep, tortur, manipulasjon, press, ironisk dårlig empati samtidig som de fordømmer noen, homofobi, mot abort, sier takk til en høyere makt ikke segselv eller den som fortjener det, anklager den høyere makt, ikke den som faktisk er skyld. Tilgir alt, men mistenkeligvis ikke alt heller allikevel men ofte om det er noe sexist  om det er overgrep derimot gud er din om du bare tror. De spiller på vår frykt for døden og lover et evig liv. De blir oppfordret til å ikke ha en aktiv tankegang med legge sine livsvalg passivt i hendene på høyere makter, som at det er opp til Gud om de er single og jomfru for evig eller ikke, når de må vite at de må jo bli kjennt med folk å gå den veien som kreves for å møte noen å det kan være en lang slitsom vei. 

Om noen ikke gjør skade bryr jeg meg ikke, men religion er kilden til så mye vondt i verden fra undertrykkelse til drap. Og lemlesting ikke minst! 

Jeg er dum, normal iq. 

Anonymkode: d1c8b...064

Utrykket meg kanskje litt uklart. Selv om tortur, overgrep, homofobi osv ikke påvirker meg direkte så påvirker det meg faktisk. Jeg synes ikke noen av disse tingene er greit, og er sterkt imot dem, og har debattert folk åpent angående slike ting.

Det at folk tror på noe ingen kan bevise, ber, går i kirken (jeg vet den betales av skattepengene), jeg er med på konfirmasjoner, dåp, juleavslutning med sanger - ingenting av dette påvirker meg i særlig grad. Ramadan påvirker meg heller ikke særlig (selv om jeg synes de kunne tatt fridagen sin ut av ferien sin).

Jeg kjenner folk som mener at enhver troende må være en gjernedød idiot. Det tenker jeg er for dømmende - jeg klarer å forstå at noen både kan tro på noe og ellers fungere bra. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke gøy iq har noe å si for livsvalgene man tar. Jeg har relativt høy, drikker red bull og snuser. Var dessverre mer selvdestruktiv før.

Anonymkode: e4675...b18

Det finnes jo leger som røyker, så det er ikke helt valgene folk tar som er det jeg tenker på. Ja, det finnes mange smarte folk som tar dumme valg. Var en forsker på jobben som tok kokain badet på en julefest. Med noen er virker som de er ute av stand til å forstå at "nei, det er ikke akutt farlig det du gjør nå, men du kommer til å angre om 10 år", som om 10 år er så lang tid. Eller at de bare mener de vet bedre - sånn "surviver bias"-type tenkning.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen her med IQ over 125 pluss? Da mener jeg ikke test tatt på en tilfeldig nettside, men test tatt hos psykolog eller Mensa.

Hva jobber dere med og hva utfordringer og velsignelser følger med en såpass gøy skår?😊 

Anonymkode: 0c80f...60b

Om du har en hjerne som fungerer raskt - bruk den til det den norske skolen lærer smarte barn å bruke den til. Altså å legge ned minst mulig innsats for pengene.

Det følger ingen «utfordringer» med å ha en hjerne som fungerer noe over snittet (125 er ikke imponerende smart. Om folk flest er idioter så vil en iq på 100 tilsvare en idiot, folk på 125 bare er noe over normalen, og normalen er milevis unna imponerende. Det går raskere enn for Jensen borti gata, ja. Men du er enda lengre unna Einstein.). Om, altså, du ikke synes det er utfordrende at andre tenker vesentlig saktere enn deg. Uklart hvorfor - det er lett å bruke til din fordel.

Fordelen er at når en med iq 125 legger ned 50% innsats så ser det ut som 100%. Når du legger ned 100% innsats så får du ting gjort vesentlig raskere enn andre på kontoret. Og kan ta lang lunsj, for du får betalt for 100% av «normalen».

Hololo skrev (21 timer siden):

dette, ser og at vi har noen av de 50 smarteste i Norge inne i denne tråden.

Med tanke på hvor få så har 130+ og minimalt så har 140+ så er det litt overasskende at så mange av de er samlet her på KG akkurat denne tiden :D

2,3% av befolkningen har iq over 130. Det er over 100 000 mennesker, bare i drabantbyen Norge. Og ts spør om 125, spesifikt.

Anonymkode: 9f621...8cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel 128 da jeg ble utredet hos psykolog for ADHD. At jeg i det hele tatt har tatt høyere utdannelse ser jeg på som et under. Alltid visst at jeg er intelligent, men gjennomføringsevnen står det verre til med. Er utdannet ingeniør og har en helt gjennomsnittlig jobb innen maritim industri. Dessverre for meg synes jeg den er fryktelig kjedelig, så hver arbeidsdag er knalltung selv om arbeidsoppgavene i utgangspunktet er lette.

Anonymkode: 989a3...e38

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen rakk for så mange fine svar❤️ Som flere har påpekt til personen som fikk 169 på en test, så lurer jeg også på hvem test det var😅 TS

Anonymkode: 0c80f...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...