Dojakitty Skrevet fredag kl 15:59 #41 Del Skrevet fredag kl 15:59 Tenker at dere som syns det er ugreit bør ta det opp med de som styrer i dette landet. For de som jobber på SFO gjør det de kan med de midlene de har. Tenker pipen hadde fått en annen lyd om det var dere som hadde ansvar for 30-40 unger der 3 av de har 1-1 og du står igjen med resterende alene. Eller,ha ungen din hjemme selv, hold deg hjemme å pass på avkommet ditt selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:36 #42 Del Skrevet fredag kl 17:36 Dojakitty skrev (1 time siden): Tenker at dere som syns det er ugreit bør ta det opp med de som styrer i dette landet. For de som jobber på SFO gjør det de kan med de midlene de har. Tenker pipen hadde fått en annen lyd om det var dere som hadde ansvar for 30-40 unger der 3 av de har 1-1 og du står igjen med resterende alene. Eller,ha ungen din hjemme selv, hold deg hjemme å pass på avkommet ditt selv. Foreldre prøver jo å ta opp dette med «de som styrer landet». Du kan jo lese om foreldreopprøret, kampen om mindre skjermbruk i skolen. De blir henvist videre til et annet direktorat, departement eller til å sende et høringsforslag til nok en NOU, sold sannsynligvis blir kassert. Norsk byråkrati er så oppblåst at man ikke har annet valg enn å kjempe lokalt, på egen skole. Anonymkode: ba479...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet fredag kl 17:36 #43 Del Skrevet fredag kl 17:36 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mine unger har regntøy og kan da fint være ute når det regner. Tenker du regnvær er innedag? Anonymkode: f1d76...0d4 Tenker at Sfo er slutten av en lang dag, og at barna trolig allerede har vært mye ute. Kalde, vått tøy, våte sko etc. Da er det greit å kjøre film. For å si det slik; mange foreldre er ræva til å kle barna sine. Ikke alle som har jakke med i november engang. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet lørdag kl 00:00 #44 Del Skrevet lørdag kl 00:00 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 21.48): Det har blitt ganske utbredt dessverre. For at barna skal sitte rolig.. Min yngste startet i førsteklasse nå og på første foreldresamtale skrøt de av at de "faktisk har bestemt seg for å ikke bruke skjerm" under måltidet, som om det var noe banebrytende Anonymkode: 0cd89...23a Lrern vr leste bok for oss i storefri på barneskolen. Det var spennende og alle gledet seg til det. hvorfor ikke prøve det istedenfor?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:22 #45 Del Skrevet i går, 15:22 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 21.44): Hva hadde dere tenkt om dette? Ungene ser på film hver eneste dag.. Anonymkode: 7ab36...326 helt greit på denne tiden av året, men ikke fra April til september Anonymkode: 37b96...658 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #46 Del Skrevet i går, 15:27 100% ikke innafor. Her ser de kino 1 x per mnd, max !! Full fokus på fysisk aktivitet og så blir kino, bingo, sjakkturnering og slike ting litt sånn «kos» og uvanligt. Kino hver dag er en sak å ta opp, fordi de ansatte er trøtte og har gitt opp Anonymkode: ac132...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odine Skrevet i går, 15:29 #47 Del Skrevet i går, 15:29 Dojakitty skrev (På 22.11.2024 den 16.59): Tenker at dere som syns det er ugreit bør ta det opp med de som styrer i dette landet. For de som jobber på SFO gjør det de kan med de midlene de har. Tenker pipen hadde fått en annen lyd om det var dere som hadde ansvar for 30-40 unger der 3 av de har 1-1 og du står igjen med resterende alene. Eller,ha ungen din hjemme selv, hold deg hjemme å pass på avkommet ditt selv. Jeg tenker at du har for få kollegaer helt klart, men når det er sagt , så er utelek og fysisk aktivitet helt gratis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #48 Del Skrevet i går, 17:00 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 15.55): Har du prøvd å jobbe på SFO? Å ha ansvar for barnegrupper på over 20 barn alene, og skulle få alle disse barna til å sitte stille og prate rolig med hverandre mens de spiser? Jeg jobber nemilg på SFO, og vet at dagens barn ikke klarer dette. Vi har fått klager på skjermbruk under spising tidligere, og har derfor måttet kutte det ut. Resultatet er at mange av barna ikke klarer å sitte og spise, men heller turner rundt i klasserommet, løper ut på gangen osv. Dere foreldre som klager burde jobbe 1 uke på SFO før dere uttaler dere. Anonymkode: f9b72...5de Jeg har jobbet flere år på sfo, ingen skjerm og det gikk fint Anonymkode: 68039...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:00 #49 Del Skrevet i går, 17:00 Dojakitty skrev (På 22.11.2024 den 16.59): Tenker at dere som syns det er ugreit bør ta det opp med de som styrer i dette landet. For de som jobber på SFO gjør det de kan med de midlene de har. Tenker pipen hadde fått en annen lyd om det var dere som hadde ansvar for 30-40 unger der 3 av de har 1-1 og du står igjen med resterende alene. Eller,ha ungen din hjemme selv, hold deg hjemme å pass på avkommet ditt selv. Nope endrer ikke mening selv om jeg jobbet flere år på sfo Anonymkode: 68039...de0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:10 #50 Del Skrevet i går, 17:10 Odine skrev (1 time siden): Jeg tenker at du har for få kollegaer helt klart, men når det er sagt , så er utelek og fysisk aktivitet helt gratis Utelek og fysisk aktivitet når de spiser? For det er under spising skjerm brukes, for å få elevene til å være rolige og sitte og spise. Man har kanskje ansvar for en klasse alene, hvor flere trenger et par øyne på seg konstant. Da må man sette på skjerm for å få matro. Anonymkode: f9b72...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:18 #51 Del Skrevet i går, 17:18 Monky skrev (På 23.11.2024 den 1.00): Lrern vr leste bok for oss i storefri på barneskolen. Det var spennende og alle gledet seg til det. hvorfor ikke prøve det istedenfor?? Hvor gammel er du? Nå til dags så er ikke det spennende nok for mange av barna og de ødelegger for alle med å være urolige, bråke, ikke sitte i ro. Anonymkode: 28ca8...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:23 #52 Del Skrevet i går, 17:23 AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 11.15): snip. og ja - vi har et større problem i skolen i dag enn vi hadde tidligere når det gjelder atferd, vi kan ikke bare sende barn som ikke klarer å oppføre seg på gangen lenger, for å si det sånn😅 men det er en annen diskusjon Anonymkode: 355f9...a7f I barnehage også.. der kan man ikke lenger snu ryggen til de andre barna, mens man hjelper ett med å lime noe f.eks. Før så satt de i ro👍 Anonymkode: 28ca8...28d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:25 #53 Del Skrevet i går, 17:25 Hadde ikke brydd meg om det med mindre det var snakk om alle timene SFO var åpen. Noen minutter under maten eller det siste kvarteret før stengetid hadde jeg ikke brydd meg om. Anonymkode: ad4b8...86d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #54 Del Skrevet i går, 17:28 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 23.13): Dette er ikke greit! Skjerm skulle ikke vært lov i barnehage og SFO. I barnehagen til en av ungene var det i lange perioder om vinteren fast innslag med film hver dag fra 15.30-17. Barna var 1-3 år. Verden er gal, og det er dessverre mange slitne barnehageansatte, foreldre, lærere og SFO-ansatte som forsvarer denne praksisen for å føle seg bedre når de bedriver dette. Jeg kunne heldigvis hente barna mine tidlig. Vil ikke at ungene skal bli skjermslaver. Anonymkode: 2e2e2...50c Ikke rart det er krig i verden…..🤔 Anonymkode: 27000...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #55 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 23.06): Jobber i sfo, vi ser 20min med skjerm under maten. Skolen er slutt 12:20, og da går vi ut, er ute til 14:10 da er det mat. Anonymkode: 487c0...706 Hvorfor i all verden gjør dere det?? Hadde blitt ganske irritert om barna mine ble opplært å spise mens de ser på skjerm. Går an å oppdra barn til å sitte rolig og spise uten bruk av skjermer. Anonymkode: f458a...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #56 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i all verden gjør dere det?? Hadde blitt ganske irritert om barna mine ble opplært å spise mens de ser på skjerm. Går an å oppdra barn til å sitte rolig og spise uten bruk av skjermer. Anonymkode: f458a...eae Den oppdragelsen skjer jo hjemme. Problemet i dag er at noen grupper barn er veldig urolig og noen hører heller ikke på voksne. Anonymkode: 0cd89...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå