Rosa Gnom Skrevet 9. oktober 2024 #101 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Etter dette vet jeg nok om deg til å vite at du lever i en helt annen verden. Følelser og kjærlighet kommer ikke fra kjemi og forskere. Et ekte, levd liv kan ikke måles i kjemi. Men er tydeligvis ikke vits i å diskutere dette lenger med deg og dine forutinntatte holdninger. Anonymkode: 46a3d...b80 Du er jo helt virkelighetsfjern. Tror du at jeg sitter å diskuterer mine personlige preferanser og tanker om kjærlighet? Da har du misforstått noe ekstremt. Jeg diskuterer ifra ett vitenskapelig perspektiv. Hva du føler og mener har 0 å gjøre med saken. Forsåvidt hva jeg føler og mener også. Det er ikke dette jeg diskuterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. oktober 2024 #102 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som mann synes jeg det er status når menn ligger med mange damer (så lenge man har en viss standard på utseende, selvsagt) mens damer med mange partnere ser jeg på som noe veldig negativt. Anonymkode: 168ef...072 Samtlige menn jeg kjenner til som har knullet veldig mye rundt er menn med tøff oppvekst og dårlig/problematisk forhold til sin familie. De er regelrett relasjonsskadet, og det er ikke noe som helst status ved det. De heldigste av dem treffer til slutt en kvinne som klarer å komme under huden på dem, og de opplever ekte kjærlighet omsider. De som ikke er like heldige pleier å ende opp bitre, ensomme og desillusjonerte. Jeg pleier å si at tilfeldig sex er et plaster på såret for slike menn, for det gir dem litt status hos andre menn, og de er liksom kule og heldige/dyktige med kvinner. De er jo ikke det. De bærer ofte traumer, som ikke blir bedre av dette. Nå skriver jeg selvfølgelig ikke om dem som en liten periode av livet roter litt rundt. Det eneste som medfører at jeg gir en mann status er at han er en god familiemann, som ivaretar partner, barn og andre nære godt. Det står det respekt av. Da er man MANN. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 9. oktober 2024 #103 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 20.41): Hva tenker du om det? Er det forskjell på gutter med mange partnere eller jenter i forhold til hvordan du _faktisk_ tenker om de? Ser du på det som en form for selvskading å ha mange partnere? Hva anser du som mange partnere? Anonymkode: 17a59...d37 Sånn i utgangspunktet er det nokså likegyldig hvor mange det er. Men så måtte jeg tenke etter om hva jeg tenker og kom til at en mann tenker jeg at har draget og en dame at hun tar for seg av livets gleder. Så kan det vel være en selvdestruktiv adferd om en bygger sin egenverdi i at noen vil ligge med en og søker bekreftelse gjennom stadig nye partnere. En kan også føle sin egenverdi redusert om en ikke i det heletatt er attraktiv nok til å få ligge med noen. Men dette er på siden av hva du spør om. Mange partnere vil kanskje være flere enn en fast, eksempelvis poly forhold. Rune Rudberg opererte med over tusen i sin tid og det er svært mange synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #104 Del Skrevet 9. oktober 2024 Syns det er litt forskjell på menn og damer. Ja, det er lettere for damer å finne noen å ligge med, men det er jo fordi damer er mer kresne enn menn, menn er mer desperate, og fordi damer ofte blir stemplet som horer hvis de ligger. Så en stor del av grunnen til at det er «vanskelig» for menn og ha sex med kvinner er skapt av menn selv. Så jeg tenker at en mann som har ligget med 15 f.eks gjerne har vært mindre kresen enn en dame med det samme antallet og derfor er han mer «lett på tråden». En dame sier kanskje ja til 1 av 30 som prøver seg, mange menn ville sagt ja til halvparten hvis de fikk muligheten.. Jeg personlig syns kanskje at det begynner å bli mange når noen har ligget med 20-25. Er selv jente og er 23 år. De jeg kjenner som har ligget med ca 20, har alle lav selvtillit og har selv sagt at de angrer på mange de har ligget med. Så jeg tror at det for mange kan være en form for selvskading men ikke for alle selvfølgelig. Og tenker det også forskjell på å ligge med 20 stk fordelt på 5 år for eksempel, og å ligge med 20 på to år. Jo flere man ligger med på kort tid, jo mindre kresen har man kanskje vært. Anonymkode: 518ea...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #105 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som mann synes jeg det er status når menn ligger med mange damer (så lenge man har en viss standard på utseende, selvsagt) mens damer med mange partnere ser jeg på som noe veldig negativt. Anonymkode: 168ef...072 Du forstår at hvis alle damer bestemmer seg for å være dydige, så vil verken du eller dine kompiser får pult i det hele tatt? Standard på utseendet, faktisk. Hold deg singel, du. Anonymkode: bc02d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #106 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gi meg 1 eksempel på et samfunn hvor kvinnelig dydighet ikke er verdsatt ekstremt høyt? Anonymkode: eb4aa...a32 Vikingsamfunnet. Altså, forløper for det norske samfunnet. Så kom kristendommen, og kvinners seksualitet skulle plutselig kontrolleres. Anonymkode: bc02d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #107 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Helt riktig. Derimot er selvinnsikten når det gjelder dette cirka null. De tør ikke kalle det sjalusi, så de kaller det biologi, fordi de synes det høres bedre ut enn den følelse som sjalusi, som er for lavstatus eller knyttet til skam. Anonymkode: 0adaa...e02 Samtidig som biologi ikke støtter dette. Ingen hanndyr bryr seg, vet om eller har mulighet til å finne ut av, hvor mange andre hanndyr et hunndyr har ligget med før. Anonymkode: bc02d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #108 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Flere dyrearter som er tro med hverandre livet ut. Ekte kjærlighet i et ekteskap handler om respekt og at man er eksklusive i sine følelser for hverandre. Handler ikke om å være prektig. Religion har slike tanker, men man trenger ikke være religiøs eller prektig for å være i et slikt ekteskap. Anonymkode: 46a3d...b80 Nei. Religion har slike tanker om kvinner. I dyrepar der dyrene er trofaste livet ut, er BÅDE hannen og hunnen jomfru før paret dannes. Anonymkode: bc02d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #109 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Syns det er litt forskjell på menn og damer. Ja, det er lettere for damer å finne noen å ligge med, men det er jo fordi damer er mer kresne enn menn, menn er mer desperate, og fordi damer ofte blir stemplet som horer hvis de ligger. Så en stor del av grunnen til at det er «vanskelig» for menn og ha sex med kvinner er skapt av menn selv. Så jeg tenker at en mann som har ligget med 15 f.eks gjerne har vært mindre kresen enn en dame med det samme antallet og derfor er han mer «lett på tråden». En dame sier kanskje ja til 1 av 30 som prøver seg, mange menn ville sagt ja til halvparten hvis de fikk muligheten.. Jeg personlig syns kanskje at det begynner å bli mange når noen har ligget med 20-25. Er selv jente og er 23 år. De jeg kjenner som har ligget med ca 20, har alle lav selvtillit og har selv sagt at de angrer på mange de har ligget med. Så jeg tror at det for mange kan være en form for selvskading men ikke for alle selvfølgelig. Og tenker det også forskjell på å ligge med 20 stk fordelt på 5 år for eksempel, og å ligge med 20 på to år. Jo flere man ligger med på kort tid, jo mindre kresen har man kanskje vært. Anonymkode: 518ea...640 Dette. Eksmannen hadde mange partnere før meg, og brydde seg lite om utseende og andre egenskaper. Han har vært utrolig lite kresen. Så det er null problem å få ligget med masse damer, bare man treffer dem der de er, har et behagelig vesen og ikke er kresen. Anonymkode: bc02d...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #110 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Syns det er litt forskjell på menn og damer. Ja, det er lettere for damer å finne noen å ligge med, men det er jo fordi damer er mer kresne enn menn, menn er mer desperate, og fordi damer ofte blir stemplet som horer hvis de ligger. Så en stor del av grunnen til at det er «vanskelig» for menn og ha sex med kvinner er skapt av menn selv. Så jeg tenker at en mann som har ligget med 15 f.eks gjerne har vært mindre kresen enn en dame med det samme antallet og derfor er han mer «lett på tråden». En dame sier kanskje ja til 1 av 30 som prøver seg, mange menn ville sagt ja til halvparten hvis de fikk muligheten.. Jeg personlig syns kanskje at det begynner å bli mange når noen har ligget med 20-25. Er selv jente og er 23 år. De jeg kjenner som har ligget med ca 20, har alle lav selvtillit og har selv sagt at de angrer på mange de har ligget med. Så jeg tror at det for mange kan være en form for selvskading men ikke for alle selvfølgelig. Og tenker det også forskjell på å ligge med 20 stk fordelt på 5 år for eksempel, og å ligge med 20 på to år. Jo flere man ligger med på kort tid, jo mindre kresen har man kanskje vært. Anonymkode: 518ea...640 Jeg er ikke så sikker på at dette med at kvinner er mer kresne stemmer så godt. Ja, det er et relativt sett lite utvalg menn som benyttes ved ONS og den slags, men det er ikke akkurat mors beste barn det er snakk om. Jeg ville ikke rørt det kvinnelige motstykket til mannlige rundbrennere med ildtang. Hvis man tror incels har et negativt syn på kvinner har man ikke hørt hvordan mannlige rundbrennere snakker når kvinner ikke er til stede. Det er rett og slett kvalmende å høre på. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette. Eksmannen hadde mange partnere før meg, og brydde seg lite om utseende og andre egenskaper. Han har vært utrolig lite kresen. Så det er null problem å få ligget med masse damer, bare man treffer dem der de er, har et behagelig vesen og ikke er kresen. Anonymkode: bc02d...10a Kresenhet betyr ikke så mye. Hvis jeg som mann går på byen eller Tinder er det ikke så mange som er interesserte, men de få som er det er som regel ganske attraktive. For hver tiende kvinne som liker meg på f.eks. Tinder er det kanskje én som er mindre attraktiv, så dersom jeg var interessert i å ligge rundt (noe jeg ikke er) hadde det ikke spilt mye rolle å være mindre kresen. Anonymkode: c9df7...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #111 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Lol. "Jeg synes det er status". Weird. Synes du dobbeltstandard som egenskap er status også eller? Anonymkode: 0adaa...e02 Det er ikke dobbeltstandard, fordi menn og kvinner er to svært forskjellige ting. Anonymkode: 168ef...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #112 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hahaha, herregud, for et monstrøst vitenskapelig innlegg. I hele verden i hele menneskets historie dette er bevist overalt. Er du et barn? Anonymkode: 0adaa...e02 Jo flere sexpartnere en kvinne har hatt, jo flere diagnoser, utroskap, og problemer hefter ved henne. Dette er vitenskapelig dokumentert i utallige rapporter og bøker. Anonymkode: 168ef...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #113 Del Skrevet 10. oktober 2024 Topper og daler skrev (15 timer siden): Du hadde nok innrømmet det om det handlet om sjalusi. Lett. Skjul innhold Ironivarsel Vanlig følelse det, så hadde ikke hatt problem med å innrømme det. Men nå er det altså helt andre grunner bak. I et forhold er det viktig at man har et relativt like verdier når det gjelder sex. Folk må få knulle rundt så mye de vil, men slikt er ikke for meg Anonymkode: c0dd5...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #114 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 20.41): Hva tenker du om det? Er det forskjell på gutter med mange partnere eller jenter i forhold til hvordan du _faktisk_ tenker om de? Ser du på det som en form for selvskading å ha mange partnere? Hva anser du som mange partnere? Anonymkode: 17a59...d37 Jeg er kvinne og har hatt mange sexpartnere. Jeg dømmer ikke andre for slikt, og foretrekker en sexpartner med erfaring selv. Jeg ser det ikke som en form for selvskading, jeg har hatt mye sex fordi jeg er glad i sex, jeg har ligget med mange fordi jeg har hatt lyst til det. Det dreier seg om moro og lek. Jeg er trofast i forhold og har aldri lurt noen så jeg ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: b3e4e...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #115 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er kvinne og har hatt mange sexpartnere. Jeg dømmer ikke andre for slikt, og foretrekker en sexpartner med erfaring selv. Jeg ser det ikke som en form for selvskading, jeg har hatt mye sex fordi jeg er glad i sex, jeg har ligget med mange fordi jeg har hatt lyst til det. Det dreier seg om moro og lek. Jeg er trofast i forhold og har aldri lurt noen så jeg ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: b3e4e...b81 Er det problem for deg at en del ikke deler ditt syn på dette? Vi som ektepar hadde ingen før vi giftet oss, og vi er ikke religiøse heller. Anonymkode: 46a3d...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #116 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke dobbeltstandard, fordi menn og kvinner er to svært forskjellige ting. Anonymkode: 168ef...072 Nei. En handling er en handling. Å dømme denne handlingen ulikt overfor menn og kvinner er dobbeltstandard. Dette blir for dumt. Anonymkode: 0adaa...e02 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #117 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo flere sexpartnere en kvinne har hatt, jo flere diagnoser, utroskap, og problemer hefter ved henne. Dette er vitenskapelig dokumentert i utallige rapporter og bøker. Anonymkode: 168ef...072 Nei. Da får du vise til alt dette du påstår, samtidig med at du viser til at dette ikke gjelder for menn. Anonymkode: 0adaa...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #118 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Nei. En handling er en handling. Å dømme denne handlingen ulikt overfor menn og kvinner er dobbeltstandard. Dette blir for dumt. Anonymkode: 0adaa...e02 Du får leve i den fantasien, men slik er det selvsagt ikke. Det stilles ulike krav til menn og kvinner på det seksuelle området, og det med god grunn. Anonymkode: 168ef...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #119 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får leve i den fantasien, men slik er det selvsagt ikke. Det stilles ulike krav til menn og kvinner på det seksuelle området, og det med god grunn. Anonymkode: 168ef...072 Nei, DU stiller ulike krav. Du har ikke engang fått med deg at kvinner faktisk dømmer noe strengere enn det menn gjør når det gjelder antall sexpartnere for sex og forhold. Det er din fantasi, men i bakvendtland går alt an. Finnes selvfølgelig ingen god grunn til at de skal stilles ulike krav heller. Og hvorfor skulle det gjort det, når det faktisk ikke engang dømmes ulikt. Få hodet ut av ræva. Anonymkode: 0adaa...e02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #120 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det problem for deg at en del ikke deler ditt syn på dette? Vi som ektepar hadde ingen før vi giftet oss, og vi er ikke religiøse heller. Anonymkode: 46a3d...b80 Det er ikke et problem at andre ikke deler samme syn på dette. Men dere hadde heller ikke vært aktuelle som partner for meg. Ditt/deres syn på sex kræsjer med mine holdninger til sex. Ingen har rett eller galt. Man er bare ulike. Anonymkode: cae04...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå