AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #1 Del Skrevet 8. oktober 2024 Prøve å gjøre det kort: godt voksent par , snart 50 . Han har Asperger og har de typiske trekkene i oppførsel og som preger hverdagen. Dette innlegget handler mest om sexlivet vårt, ønsker tilbakemelding fra noen som kjenner til eller forstår denne væremåten jeg nå skal ta opp. Mannen har et merkelig syn og forhold til sex. Det er kun sitt eget behov som skal dekkes, varer knapt et par minutter. Ingen fine, varme ord under akten. Det er som jeg er et redskap for hans primale behov - det er liksom bare et kroppslig behov hos han som må dekkes. Han har utrykket at han klarer ikke å forbinde noen følelser med selve sexen, kan visst ligge med hvem som helst bare det er et hull, liksom. Han sier opplevelsen med kvinner (tidligere) alltid er lik. Får inntrykk av at kvinnen og personligheten ikke har noe å si, for det handler kun om å få utløsning - ingen nærhet eller annen intimitet. Han har nevnt flere ganger før at han " ikke vet hva han føler, for han vet ikke alltid hva en følelse er ". Jeg vet han er glad i meg og viser det gjennom økonomi og støtte på sin måte. Men ja, jeg er blitt eldre og er ikke like fornøyd og tilfreds med ting lenger, sex vil jeg egentlig bare slutte med så lenge jeg er i dette forholdet. Ingen klemmer eller kyss heller. Noen som kjenner seg igjen i dette , som kjenner til autisme? Anonymkode: 1ebca...881 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Del Skrevet 8. oktober 2024 Han sliter med å gjenkjenne følelser, alekstymi, mange med autisme har det sånn: https://snl.no/aleksitymi https://www.psychologytoday.com/intl/basics/alexithymia Nå forklarer det jo ikke i og for seg hvorfor han er ego i senga, for autister er jo opptatt av "regler" for alt inkludert sex. Anonymkode: a8037...f23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Del Skrevet 8. oktober 2024 Min ex mann har adhd og Aspergers. Han var interessert i intimitet i begynnelsen. Så dabbet det av og han var kald under sex. En av flere grunner til at vi ble skilt Anonymkode: 76d69...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #4 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sliter med å gjenkjenne følelser, alekstymi, mange med autisme har det sånn: https://snl.no/aleksitymi https://www.psychologytoday.com/intl/basics/alexithymia Nå forklarer det jo ikke i og for seg hvorfor han er ego i senga, for autister er jo opptatt av "regler" for alt inkludert sex. Anonymkode: a8037...f23 Takk for interessant info, hadde aldri hørt om dette, passer meget godt. TS. Anonymkode: 1ebca...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Del Skrevet 8. oktober 2024 Så merkelig. Har adhd og noen få trekk på autisme. Men på intimitet er jeg helt ram. Masse følelser. Er kvinne da.. Anonymkode: a019a...a00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 8. oktober 2024 #6 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Prøve å gjøre det kort: godt voksent par , snart 50 . Han har Asperger og har de typiske trekkene i oppførsel og som preger hverdagen. Dette innlegget handler mest om sexlivet vårt, ønsker tilbakemelding fra noen som kjenner til eller forstår denne væremåten jeg nå skal ta opp. Mannen har et merkelig syn og forhold til sex. Det er kun sitt eget behov som skal dekkes, varer knapt et par minutter. Ingen fine, varme ord under akten. Det er som jeg er et redskap for hans primale behov - det er liksom bare et kroppslig behov hos han som må dekkes. Han har utrykket at han klarer ikke å forbinde noen følelser med selve sexen, kan visst ligge med hvem som helst bare det er et hull, liksom. Han sier opplevelsen med kvinner (tidligere) alltid er lik. Får inntrykk av at kvinnen og personligheten ikke har noe å si, for det handler kun om å få utløsning - ingen nærhet eller annen intimitet. Han har nevnt flere ganger før at han " ikke vet hva han føler, for han vet ikke alltid hva en følelse er ". Jeg vet han er glad i meg og viser det gjennom økonomi og støtte på sin måte. Men ja, jeg er blitt eldre og er ikke like fornøyd og tilfreds med ting lenger, sex vil jeg egentlig bare slutte med så lenge jeg er i dette forholdet. Ingen klemmer eller kyss heller. Noen som kjenner seg igjen i dette , som kjenner til autisme? Anonymkode: 1ebca...881 Eksen min var ganske så lik og han har også Asperger. De få gangene vi hadde sex, så var det stort sett over på ca. 10 min. Han var ikke spesielt opptatt av min nytelse (eller at jeg fikk orgasme) og det virket ikke som om det var så viktig for han heller. Altså at han fikk utløsning. Sexen var kjedelig og det bestod stort sett bare i at han tok meg litt på puppene mine, fingret meg litt og litt penetrering i et par min. Kjærtegn ellers var han også dårlig på. Lite kyssing i hverdagen og kun hvis jeg tok initiativ til det. Lite komplimenter også. Eksen min fikk diagnosen i godt voksen alder og han er nå 54. Ser for meg at han kan få vanskeligheter med å inngå et nytt seriøst forhold på sikt. Sånn ellers, så er han snill som et lam og raus på andre måter. Men altså ikke spesielt opptatt av sex og kjærtegn. Han var veldig snill i alle de 9 årene vi var sammen. Men som med mange andre med Asperger, så sliter han med det sosiale og nære relasjoner i forhold. Og jeg vet med meg selv at jeg aldri kommer til å bli sammen med en som har Asperger igjen. De er for spesielle og jeg(som så mange andre kvinner) trenger å føler meg elsket, begjært og ønsket. Jeg har ingen konkrete gode tips til deg ts, men du skal i hvert fall vite at du er ikke alene med å være i denne situasjonen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Del Skrevet 8. oktober 2024 Man har ikke sex med en autist! Da er du autist selv. Anonymkode: e8930...e6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Man har ikke sex med en autist! Da er du autist selv. Anonymkode: e8930...e6e Slutt å lir av deg sånn bullshit. Anonymkode: 6f959...16e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Del Skrevet 8. oktober 2024 Takk til dere som gir gode tilbakemeldinger, trøst i at andre kan forstå litt av dette ☺️TS Anonymkode: 1ebca...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 9. oktober 2024 #10 Del Skrevet 9. oktober 2024 Har ikke relevant erfaring, men tenker dere burde prøve terapi? En diagnose er ikke noe frikort for å ikke behandle partner bra. Er godt mulig det ville vere lettere for han å forstå dine behov om dere fik hjelp fra en tredje part til å snake om de. Lyke til❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #11 Del Skrevet 9. oktober 2024 Pippi Lotta skrev (5 timer siden): Har ikke relevant erfaring, men tenker dere burde prøve terapi? En diagnose er ikke noe frikort for å ikke behandle partner bra. Er godt mulig det ville vere lettere for han å forstå dine behov om dere fik hjelp fra en tredje part til å snake om de. Lyke til❤️ Han kan sikkert lære seg noen fraser, og mekaniske grep, men du kan neppe få ham til å legge mer i sex og intimitet. Spørs om ts er fornøyd med den slags teater? Anonymkode: 1e93f...a80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #12 Del Skrevet 9. oktober 2024 Det høres grusomt ut, som om man var et hull i sofaen liksom.. hadde en venninne som var sammen med en sånn spesiell fyr, ble deprimert bare av å høre om det.. Hun er sammen med en mye snillere og bedre fyr i dag Anonymkode: 7e950...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #13 Del Skrevet 9. oktober 2024 Min eks har Asperger. Vi hadde ikke sex de siste åtte årene. Var bare ikke interessert. Var heller ikke mye annen kos og intimitet. Vi er separert nå. Guuud så godt! Anonymkode: 4233e...ee6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #14 Del Skrevet 9. oktober 2024 Finn deg en annen mann. På et vis kommer det til å gå bra med han, for for han er det bestandig likt uansett hvem det er med, så han vil kanskje ikke savne på samme viset som du vil og også svaner noe mer? Anonymkode: acda0...a18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjelpsom Skrevet 9. oktober 2024 #15 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 19.46): Prøve å gjøre det kort: godt voksent par , snart 50 . Han har Asperger og har de typiske trekkene i oppførsel og som preger hverdagen. Dette innlegget handler mest om sexlivet vårt, ønsker tilbakemelding fra noen som kjenner til eller forstår denne væremåten jeg nå skal ta opp. Mannen har et merkelig syn og forhold til sex. Det er kun sitt eget behov som skal dekkes, varer knapt et par minutter. Ingen fine, varme ord under akten. Det er som jeg er et redskap for hans primale behov - det er liksom bare et kroppslig behov hos han som må dekkes. Han har utrykket at han klarer ikke å forbinde noen følelser med selve sexen, kan visst ligge med hvem som helst bare det er et hull, liksom. Han sier opplevelsen med kvinner (tidligere) alltid er lik. Får inntrykk av at kvinnen og personligheten ikke har noe å si, for det handler kun om å få utløsning - ingen nærhet eller annen intimitet. Han har nevnt flere ganger før at han " ikke vet hva han føler, for han vet ikke alltid hva en følelse er ". Jeg vet han er glad i meg og viser det gjennom økonomi og støtte på sin måte. Men ja, jeg er blitt eldre og er ikke like fornøyd og tilfreds med ting lenger, sex vil jeg egentlig bare slutte med så lenge jeg er i dette forholdet. Ingen klemmer eller kyss heller. Noen som kjenner seg igjen i dette , som kjenner til autisme? Anonymkode: 1ebca...881 Var gift med ei med asperger i 22 år. Det er hardt og selvutslettende. Sex er ofte svært enveiskjørt. Altså de vil motta, men for all del ikke gi noe, de fortstår også gjerne ikke at det er en toveisrelasjon med gi og ta og de fremstår da veldig egoistiske, selv om de kanskje ikke er det. For dem er det veldig mekanisk og følelsesløst og kun for å oppnå personlig nytelse. Det gir dem ofte null å gjøre noe for partner, det blir mest et ork eller press. Jeg innså ikke dette før nå nylig og det etter å ha vært separert i nesten 2 år. Det kom frem litt nå og da i små dråper at det å "gi til partneren noe sexuelt, eller å gi kjærtegn ikke gir dem noe og er mest et ork og et press. De kan vel ikke noe for det at de ikke føler behov, men de er da voksne og burde kanskje forstå hvor hard det er på den andre parten. Jeg tror egentlig en med asperberger helst bør finne seg en annen med aspberger siden de da vil få det som dem vil og slipper å ødelegge en nevrotypiker som bare blir mer og mer forvirra og fortvilet etter som årene går. Men må også sies at de mener ikke noe vondt med det, det bare ikke ligger for dem og det må også sies at ikke alle asperbergere er like. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #16 Del Skrevet 9. oktober 2024 Kvinne med Asperger her. Synes sex er kjedelig. Det er noe jeg gjør for å lage barn. Utenom eggløsning eller når vi ikke er prøvere føles det som bortkastet tid jeg kunne brukt på noe annet. Anonymkode: 45f3a...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #17 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hjelpsom skrev (58 minutter siden): Var gift med ei med asperger i 22 år. Det er hardt og selvutslettende. Sex er ofte svært enveiskjørt. Altså de vil motta, men for all del ikke gi noe, de fortstår også gjerne ikke at det er en toveisrelasjon med gi og ta og de fremstår da veldig egoistiske, selv om de kanskje ikke er det. For dem er det veldig mekanisk og følelsesløst og kun for å oppnå personlig nytelse. Det gir dem ofte null å gjøre noe for partner, det blir mest et ork eller press. Jeg innså ikke dette før nå nylig og det etter å ha vært separert i nesten 2 år. Det kom frem litt nå og da i små dråper at det å "gi til partneren noe sexuelt, eller å gi kjærtegn ikke gir dem noe og er mest et ork og et press. De kan vel ikke noe for det at de ikke føler behov, men de er da voksne og burde kanskje forstå hvor hard det er på den andre parten. Jeg tror egentlig en med asperberger helst bør finne seg en annen med aspberger siden de da vil få det som dem vil og slipper å ødelegge en nevrotypiker som bare blir mer og mer forvirra og fortvilet etter som årene går. Men må også sies at de mener ikke noe vondt med det, det bare ikke ligger for dem og det må også sies at ikke alle asperbergere er like. Takk for godt innlegg, kjenner det igjen veldig godt , TS . Anonymkode: 1ebca...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #18 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Finn deg en annen mann. På et vis kommer det til å gå bra med han, for for han er det bestandig likt uansett hvem det er med, så han vil kanskje ikke savne på samme viset som du vil og også svaner noe mer? Anonymkode: acda0...a18 Det kan du faktisk ha helt rett i ,takk for innspill , TS. Anonymkode: 1ebca...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #19 Del Skrevet 9. oktober 2024 Autistisk kvinne her. Jeg nyter sex og kos veldig. Anonymkode: 7cb80...a94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #20 Del Skrevet 10. oktober 2024 Hjelpsom skrev (14 timer siden): men de er da voksne og burde kanskje forstå hvor hard det er på den andre parten. Dette utsagnet sier meg at du ikke har skjønt så mye. Hadde de vært gode på å sette seg inn i andres følelser og situasjon, så hadde de kanskje ikke vært autister? Anonymkode: 1e93f...a80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå