Gå til innhold

Menn kommer ikke på single treff - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En fin tur i skogen kan man få gratis.

Anonymkode: 8ccf0...7a6

Det koster penger å ha noen til å organisere en tur sånn at du kan gå på tur med andre mennesker. Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men hvis jeg bare vandrer rundt i skogen eller i fjellet, så er jeg for det meste alene.

Når man har gått noen turer så har man kanskje blitt kjent med noen og da kan man organisere det selv.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn avslører seg aldri fordi vi er ærlige (så lenge det er passende). Vi prøver ikke å fremstå mer moralske enn vi er. Du trenger ikke å fundere hva vi egentlig mener. Vi sier det rett ut

Anonymkode: 44cfc...81e

1. Om dere er så ekstremt overfladiske selv, hva klager dere på da? Kvinner får ikke lov til å gjøre og mene det samme som dere? Kjipt å ha mistet privilegiet sitt? Og hvorfor i himmelens navn påstår dere å kvinner er mer kresne og overfladiske enn menn, når du her sier ganske så rett ut at det ikke stemmer?

2. Om vi skal slutte å lure på hva menn mener, og høre på mennene her inne, som påstår at de snakker på vegne av alle menn i hele verden, så er det for fanden ikke rart at stadig flere kvinner velger å være single.

Punkt 2 fører til at menn klager mer på kvinner, så er vi plutselig på punkt 1 igjen, og sånn går no dagan. 

Anonymkode: d0461...eae

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann i midten av 20 årene selv som er singel kan jeg vel si min grunn: Visste ikke aett dte var et tilbud som fantes.

Anonymkode: 21c67...07e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som mann i midten av 20 årene selv som er singel kan jeg vel si min grunn: Visste ikke aett dte var et tilbud som fantes.

Anonymkode: 21c67...07e

Kommer du til å møte opp nå som du har hørt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 14.51):

Hehe. Jeg har faktisk flere ganger opplevd kvinner på fest som har fysisk sammenliknet høyde med meg. Og også sammenliknet håndstørrelse med meg faktisk. Sikkert fordi de tror på myten om samenheng mellom størrelse på hender og utstyret mellom beina. Men da har de nok feilet stort da jeg har ganske små hender for å være mann, men er godt ustryrt der nede.

Anonymkode: b7e99...0f7

Du får tatovere det på hånda.

Anonymkode: 935a5...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nettopp! Og dette er det en del kvinner som rett og slett ikke takler. Alt skal være spill, det skal tolkes og trippeltolkes, det er tråder som skal trekkes og bagateller som skal blåses opp. Men for de fleste menn er det what you see is what you get. Unntaket er de 10% solbrune høye playboyene som majoriteten av kvinnene vil ha. 

Sorry kvinner, det er litt flaut å være publikum til dette...

Anonymkode: 14e22...a85

Hvorfor er disse solbrune unntaket? Har de en dybde dere ikke har mener du? 

Jeg ser ikke hvorfor du skal være flau på våre vengne når du både påstår 1. At vi bestandig spiller. Mine egenskaper er ikke et spill, det er hvem jeg er. Om du ikke har de egenskapene kan jeg skjønne du tror de er falske. 

1. Du tror ikke menn har noe dybde, du tror ikke menn kan handle utifra et motiv, uansett hva det motivet måtte være å jo det gjør dere. Jeg ser menn holde tilbake tankene sine, forholde seg til andre folk sitt humør, baksnakke eller reflektere når noen har gått hele tiden. 

Anonymkode: 62713...d0c

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er disse solbrune unntaket? Har de en dybde dere ikke har mener du? 

Jeg ser ikke hvorfor du skal være flau på våre vengne når du både påstår 1. At vi bestandig spiller. Mine egenskaper er ikke et spill, det er hvem jeg er. Om du ikke har de egenskapene kan jeg skjønne du tror de er falske. 

1. Du tror ikke menn har noe dybde, du tror ikke menn kan handle utifra et motiv, uansett hva det motivet måtte være å jo det gjør dere. Jeg ser menn holde tilbake tankene sine, forholde seg til andre folk sitt humør, baksnakke eller reflektere når noen har gått hele tiden. 

Anonymkode: 62713...d0c

2*

Anonymkode: 62713...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix_
Thanos skrev (4 timer siden):

Velmenende råd dette, men du tror ikke menn som sliter har gått over de mest basic reglene for dating, som å være stellet, ren og representabel? Det er jo det første de fikser. Det gjør dem bare "approachable" for disse kvinnene, men de blir fortsatt ikke valgt.

 

Vet nå ikke helt jeg. Kjenner menn som ikke skjønner hvorfor de er single og som ikke "blir valgt". Vel, kunne fortalt de nøyaktig hvorfor men da knuser jeg både selvtillit og ødelegger livene deres, så man kan jo ikke være ærlig. Men ett eksempel jeg har er en som ikke klarer å rydde hjemmet sitt, der er kjempe skittent og helt forferdelig rotete. Jeg har tilbudt meg å hjelpe et par ganger men han sier at han ikke bryr seg. Dette viser også på bilen hans som ser ut som en søppelbil og selv om han dusjer og klipper håret så kjøper han ikke nye klær heller, men går i det som er utvasket og brukt i litt for mange år. På toppen av dette er jo han dessverre også sjenert da, som gjør det enda vanskeligere, men de fleste kan nok se forbi det å være sjenert - men de å se at han ikke klarer å ta vare på omgivelsene sine, DET er et rødt flagg. 

Men jeg har en annen teori også. Jeg tror ikke det handler om at det er så mye galt med mannen. Jeg tror det kvinner ser etter, er det få menn som har, og de som har det, er jo da selvsagt tatt. Så da velger kvinnene heller å være single i stedet for å gå inn i forhold. Men så er det slik at for kvinner er det mer frivillig mens for menn fremstår det ufrivillig. 

Hva ser kvinner etter? Ikke spør meg, men selv hadde jeg nok sett etter en maskulin mann med kvaliteter som utjevner mine. Dvs de positive og negative sidene burde komplimentere mine positive og negative sider. Er jeg rotete burde han være ryddig, er han dårlig på å planlegge burde jeg være flink til å planlegge. Nå sier jeg ikke at alle sider skal være slik, men at man har egenskaper som komplimenterer hverandre og gjør at hverdagen flyter og at man har det fint sammen. Dette er kjempe viktig for meg, og det helles mot en tradisjonell kjønnsrollefordeling i mitt hjem selv om jeg per definisjon ikke er spesielt tradisjonell på andre punkt (feminist og trofast venstrestemmer i årevis), men jeg LIKER å ta vare på hus og hjem, jeg liker å lage mat. Har vokst opp med handy menn og hatt de rundt meg hele livet, og jeg ser naturligvis etter dette i en partner også.

Men, den typen menn jeg liker, er det ikke så mange av. Så i stedet for å ta til takke med en mann jeg ikke liker så godt, så velger jeg eller å være alene. Det virker som om menn fint kan ta til takke med en dame de egentlig ikke liker, bare for å ha noen og for å ha sex. Dette tror jeg en del kvinner også er klar over, og da kan det bli litt skummelt å skulle gå inn i et forhold med en mann som har vært enslig lenge, som ikke har draget med andre damer. Vil han egentlig være med meg? er lett å tenke. Jeg kunne fint vært åpen for en mann som ikke generelt har draget eller scorer 10/10 hva angår utseende, men spørsmålet er om han egentlig er åpen for meg, eller om han bare er åpen for underlivet mitt. Her er det vanskelig å lese menn (det er utrolig hvor langt noen går for å få seg et knull!!). 

Så kan jeg avslutte med... kan det tenkes at ufrivillig single menn er single fordi de faktisk er menn.. Og at vi de siste årene har sett sider av menn i media og sosiale medier som ingen av oss liker? sjeldent ser vi motvekter, sjeldent ser vi en mann irettesette en annen mann. Jeg har hørt og sett kvinner irettesette andre kvinner. Det har vært en del snakk om menn sin seksualitet, og det kommer jo ganske greit frem at menn strever med å være monogame. Alt plukkes opp, spesielt av unge i dag. Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt skremt, og tviler veldig på menn i datingsammenheng og det holder meg også tilbake fra dating. Det er jo så mye ugress som skal lukes bort, hadde sjansen for å møte en seriøs, oppegående mann vært størst hadde det jo vært greit, men det er jo ikke det? 

Jeg tror at om 100 år er ikke vi i forhold lenger. Monogami kommer til å forsvinne og det blir færre intime, gode relasjoner. 

Så kan det nok være at menn har andre tanker om kvinner ja,  og de har jo vi hørt. Vi er egositiske, selvsentrerte, storkrevende osv osv osv. For en kvinne blir raskt egoistisk når hun velger å prioritere seg selv, for menn har en slags forventning til kvinner om at vi skal ofre alt i livet for å ta vare på de og deres avkom. De forventer gjerne sex bare noen få uker etter fødsel, de skjønner knapt hva kroppen går gjennom under graviditet og fødsel. Mye med oss blir bagatellisert i stor grad. Seksuell trakassering, voldtekt osv blir bagatellisert av menn. Tar man utdanning i stedet for å få barn er man egoistisk. 

Igjen, så ser vi dette, og det tror jeg påvirker det å være singel vs å gå inn i forhold veldig sterkt. Min konklusjon er at jeg har mye å tape på et forhold slik forhold fungerer i dag dessverre. 

Når en kvinne opplever utroskap for tredje gang med sin tredje mann, får hun beskjed om at hun er problemet. Når en mann konstant ikke blir valgt av kvinner, så burde han få samme beskjed. Det er noe som ikke stemmer, for fellesnevneren er jo en selv. Dette er jeg sterkt uenig i, men man må nesten slå tilbake med samme mynt når menn generelt er kjempe lite forståelsesfulle for problemene kvinner støter på i datingmarkedet og forhold. 

Se nå litt på svarene i tråden her da... Er det rart vi vil være single? :( Hva skjedde med bra menn, gode menn, menn som ikke gir opp, menn som har pågangsmot, selvtillit, som i rett selskap tør å være sårbar, som forplikter seg, tar ansvar. Hva med menn som IKKE rakker ned på kvinner, snakker stygt om oss hele tiden? De er jo sjeldne. De er KJEMPE sjeldne. Og det er skummelt, trist og bare helt utrolig leit. 

OG, en aller siste ting her: husk at vi i dag har sosiale medier, internett, tilgang til nyheter 24/7 osv. Man er naiv om man tror at #metoo ikke påvirket mange kvinners syn på menn. Vi hører stadig vekk om grusomme ting menn gjør mot kvinner, vi hører i blant om kvinner som gjør grusomme ting også da mot menn og andre og barn, men det er veldig ofte om menn. 

Avslutningsvis (nå mener jeg det, jeg avslutter) så er jeg takknemlig for menn og jeg er glad de er her. Det er de som dukker opp når jeg trenger noe som må fikses, de bidrar i stor grad i samfunnet vårt og de er jo en ressurs på alle mulige måter. De trengs på lik linje med oss kvinner også, og bidrar med mye bra. Mine beste venner oppigjennom årene har vært menn og de har beriket livet mitt på så mange måter, med mye latter og godt selskap, gode minner og det som er. Kan ikke si det om min ekskjæreste, man la gå. Men det må være lov å kalle en spade for en spade. 

Endret av Phoenix_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

1. Om dere er så ekstremt overfladiske selv, hva klager dere på da? Kvinner får ikke lov til å gjøre og mene det samme som dere? Kjipt å ha mistet privilegiet sitt? Og hvorfor i himmelens navn påstår dere å kvinner er mer kresne og overfladiske enn menn, når du her sier ganske så rett ut at det ikke stemmer?

2. Om vi skal slutte å lure på hva menn mener, og høre på mennene her inne, som påstår at de snakker på vegne av alle menn i hele verden, så er det for fanden ikke rart at stadig flere kvinner velger å være single.

Punkt 2 fører til at menn klager mer på kvinner, så er vi plutselig på punkt 1 igjen, og sånn går no dagan. 

Anonymkode: d0461...eae

1. Vi er avvist og deprimerte, også klarer dere ikke å være ærlig om hva som er grunnen til at vi blir avvist. Isteden får vi høre at den eneste grunnen til at vi blir avvist er fordi vi har dårlige verdier og holdninger. Vi trenger grunnen til at vi ikke er attraktive sånn at vi kan enten forbedre oss eller gi opp. Konstant jakt som ikke fører noe sted er verre enn å gi opp.  Kvinner er ikke mer overfladiske, men dere er definitivt mer kresne statistisk sett. Jeg vet ikke når jeg skrev noe annet.

2. Ingen menn vet alt om alle menn i verden, selv de som påstår det. De er i det minste ærlige om sitt synspunkt.

Anonymkode: 44cfc...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Phoenix_ said:

Vet nå ikke helt jeg. Kjenner menn som ikke skjønner hvorfor de er single og som ikke "blir valgt". Vel, kunne fortalt de nøyaktig hvorfor men da knuser jeg både selvtillit og ødelegger livene deres, så man kan jo ikke være ærlig. Men ett eksempel jeg har er en som ikke klarer å rydde hjemmet sitt, der er kjempe skittent og helt forferdelig rotete. Jeg har tilbudt meg å hjelpe et par ganger men han sier at han ikke bryr seg. Dette viser også på bilen hans som ser ut som en søppelbil og selv om han dusjer og klipper håret så kjøper han ikke nye klær heller, men går i det som er utvasket og brukt i litt for mange år. På toppen av dette er jo han dessverre også sjenert da, som gjør det enda vanskeligere, men de fleste kan nok se forbi det å være sjenert - men de å se at han ikke klarer å ta vare på omgivelsene sine, DET er et rødt flagg. 

Men jeg har en annen teori også. Jeg tror ikke det handler om at det er så mye galt med mannen. Jeg tror det kvinner ser etter, er det få menn som har, og de som har det, er jo da selvsagt tatt. Så da velger kvinnene heller å være single i stedet for å gå inn i forhold. Men så er det slik at for kvinner er det mer frivillig mens for menn fremstår det ufrivillig. 

Hva ser kvinner etter? Ikke spør meg, men selv hadde jeg nok sett etter en maskulin mann med kvaliteter som utjevner mine. Dvs de positive og negative sidene burde komplimentere mine positive og negative sider. Er jeg rotete burde han være ryddig, er han dårlig på å planlegge burde jeg være flink til å planlegge. Nå sier jeg ikke at alle sider skal være slik, men at man har egenskaper som komplimenterer hverandre og gjør at hverdagen flyter og at man har det fint sammen. Dette er kjempe viktig for meg, og det helles mot en tradisjonell kjønnsrollefordeling i mitt hjem selv om jeg per definisjon ikke er spesielt tradisjonell på andre punkt (feminist og trofast venstrestemmer i årevis), men jeg LIKER å ta vare på hus og hjem, jeg liker å lage mat. Har vokst opp med handy menn og hatt de rundt meg hele livet, og jeg ser naturligvis etter dette i en partner også.

Men, den typen menn jeg liker, er det ikke så mange av. Så i stedet for å ta til takke med en mann jeg ikke liker så godt, så velger jeg eller å være alene. Det virker som om menn fint kan ta til takke med en dame de egentlig ikke liker, bare for å ha noen og for å ha sex. Dette tror jeg en del kvinner også er klar over, og da kan det bli litt skummelt å skulle gå inn i et forhold med en mann som har vært enslig lenge, som ikke har draget med andre damer. Vil han egentlig være med meg? er lett å tenke. Jeg kunne fint vært åpen for en mann som ikke generelt har draget eller scorer 10/10 hva angår utseende, men spørsmålet er om han egentlig er åpen for meg, eller om han bare er åpen for underlivet mitt. Her er det vanskelig å lese menn (det er utrolig hvor langt noen går for å få seg et knull!!). 

Så kan jeg avslutte med... kan det tenkes at ufrivillig single menn er single fordi de faktisk er menn.. Og at vi de siste årene har sett sider av menn i media og sosiale medier som ingen av oss liker? sjeldent ser vi motvekter, sjeldent ser vi en mann irettesette en annen mann. Jeg har hørt og sett kvinner irettesette andre kvinner. Det har vært en del snakk om menn sin seksualitet, og det kommer jo ganske greit frem at menn strever med å være monogame. Alt plukkes opp, spesielt av unge i dag. Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt skremt, og tviler veldig på menn i datingsammenheng og det holder meg også tilbake fra dating. Det er jo så mye ugress som skal lukes bort, hadde sjansen for å møte en seriøs, oppegående mann vært størst hadde det jo vært greit, men det er jo ikke det? 

Jeg tror at om 100 år er ikke vi i forhold lenger. Monogami kommer til å forsvinne og det blir færre intime, gode relasjoner. 

Så kan det nok være at menn har andre tanker om kvinner ja,  og de har jo vi hørt. Vi er egositiske, selvsentrerte, storkrevende osv osv osv. For en kvinne blir raskt egoistisk når hun velger å prioritere seg selv, for menn har en slags forventning til kvinner om at vi skal ofre alt i livet for å ta vare på de og deres avkom. De forventer gjerne sex bare noen få uker etter fødsel, de skjønner knapt hva kroppen går gjennom under graviditet og fødsel. Mye med oss blir bagatellisert i stor grad. Seksuell trakassering, voldtekt osv blir bagatellisert av menn. Tar man utdanning i stedet for å få barn er man egoistisk. 

Igjen, så ser vi dette, og det tror jeg påvirker det å være singel vs å gå inn i forhold veldig sterkt. Min konklusjon er at jeg har mye å tape på et forhold slik forhold fungerer i dag dessverre. 

Når en kvinne opplever utroskap for tredje gang med sin tredje mann, får hun beskjed om at hun er problemet. Når en mann konstant ikke blir valgt av kvinner, så burde han få samme beskjed. Det er noe som ikke stemmer, for fellesnevneren er jo en selv. Dette er jeg sterkt uenig i, men man må nesten slå tilbake med samme mynt når menn generelt er kjempe lite forståelsesfulle for problemene kvinner støter på i datingmarkedet og forhold. 

Se nå litt på svarene i tråden her da... Er det rart vi vil være single? :( Hva skjedde med bra menn, gode menn, menn som ikke gir opp, menn som har pågangsmot, selvtillit, som i rett selskap tør å være sårbar, som forplikter seg, tar ansvar. Hva med menn som IKKE rakker ned på kvinner, snakker stygt om oss hele tiden? De er jo sjeldne. De er KJEMPE sjeldne. Og det er skummelt, trist og bare helt utrolig leit. 

OG, en aller siste ting her: husk at vi i dag har sosiale medier, internett, tilgang til nyheter 24/7 osv. Man er naiv om man tror at #metoo ikke påvirket mange kvinners syn på menn. Vi hører stadig vekk om grusomme ting menn gjør mot kvinner, vi hører i blant om kvinner som gjør grusomme ting også da mot menn og andre og barn, men det er veldig ofte om menn. 

Avslutningsvis (nå mener jeg det, jeg avslutter) så er jeg takknemlig for menn og jeg er glad de er her. Det er de som dukker opp når jeg trenger noe som må fikses, de bidrar i stor grad i samfunnet vårt og de er jo en ressurs på alle mulige måter. De trengs på lik linje med oss kvinner også, og bidrar med mye bra. Mine beste venner oppigjennom årene har vært menn og de har beriket livet mitt på så mange måter, med mye latter og godt selskap, gode minner og det som er. Kan ikke si det om min ekskjæreste, man la gå. Men det må være lov å kalle en spade for en spade. 

Jada, alt er mannens feil. Absolutt alt.

Anonymkode: cada4...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix_ skrev (51 minutter siden):

Vet nå ikke helt jeg. Kjenner menn som ikke skjønner hvorfor de er single og som ikke "blir valgt". Vel, kunne fortalt de nøyaktig hvorfor men da knuser jeg både selvtillit og ødelegger livene deres, så man kan jo ikke være ærlig. Men ett eksempel jeg har er en som ikke klarer å rydde hjemmet sitt, der er kjempe skittent og helt forferdelig rotete.

Tja det kunne ha forklart hvorfor han er singel. Men det kan jo ikke forklare at man ikke en gang får en match, eller langt mindre en date. Da har jo ikke kvinnene en gang sett hjemmet hans og kan altså ikke ha det som grunn til avvisningen.

Anonymkode: b7e99...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix_
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jada, alt er mannens feil. Absolutt alt.

Anonymkode: cada4...8ff

Nei... om det er alt du plukka opp fra mitt innlegg så vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi holdningen tyder på lav sosioøkonomisk status aka dårlig utseende og lavstatus jobb 

Anonymkode: 44cfc...81e

Nei. Fordi å drukne seg i selvmedlidenthet og være sutrete sender ut ett signal om at man både er egoistisk og negativ.

Jeg tjener mer enn mannen min. Han er overhodet ikke verdens kjekkeste, kanskje bare for meg. Det er noe jeg driter langt i. Han får meg til å le mer enn noen andre, er der for meg når jeg har det tungt. Vi støtter og oppmuntrer hverandre fordi livet som vanlig går litt opp og ned for begge to. Har jeg vært sammen med menn som andre kanskje finner mer attraktive enn han? Ja! Menn som tjener mer? Ja! Det betyr ingenting i forhold til å ha en mann som støtter meg og har stått stødig i kjipe situasjoner. Nå ble jeg ikke tiltrukket av at han drar på yoga i parken med damer 50 pluss fordi han liker det, eller fordyper seg i filosofibøker eller kler seg som min bestefar. Men gud å jeg elsker han for det han er og tryggheten han gir meg, at han er seg selv og ikke lar andre diktere hvem og hva han skal være og er fornøyd med det! Så deilig at han er praktisk og ikke kaster bort tid eller penger på å fremstå som noe annet enn det han er. Er vi uenige eller sårer hverandre kan han like lett ta til tårene som meg, det er så godt å ha noen hvor konflikter blir løst med at vi snakker om og viser følelser. Det er verdens beste følelse å ha en mann som er stolt av å være med akkurat meg! Det tenner meg mye mer enn om han hadde hatt det fineste utseende i verden. Det fineste er når han leter etter brillene sine eller tar meg i hånda når jeg er nervøs! Når vi begge har ett fokus på at vi skal støtte hverandre. 

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Phoenix_ said:

Nei... om det er alt du plukka opp fra mitt innlegg så vet jeg ikke. 

En stor del ja, ærlig talt. Men uansett, er enig i mye du sier uansett, synes bare debatten har blitt veldig ensidig.

Anonymkode: cada4...8ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix_ skrev (1 time siden):

Vet nå ikke helt jeg. Kjenner menn som ikke skjønner hvorfor de er single og som ikke "blir valgt". Vel, kunne fortalt de nøyaktig hvorfor men da knuser jeg både selvtillit og ødelegger livene deres, så man kan jo ikke være ærlig. Men ett eksempel jeg har er en som ikke klarer å rydde hjemmet sitt, der er kjempe skittent og helt forferdelig rotete. Jeg har tilbudt meg å hjelpe et par ganger men han sier at han ikke bryr seg. Dette viser også på bilen hans som ser ut som en søppelbil og selv om han dusjer og klipper håret så kjøper han ikke nye klær heller, men går i det som er utvasket og brukt i litt for mange år. På toppen av dette er jo han dessverre også sjenert da, som gjør det enda vanskeligere, men de fleste kan nok se forbi det å være sjenert - men de å se at han ikke klarer å ta vare på omgivelsene sine, DET er et rødt flagg. 

Men jeg har en annen teori også. Jeg tror ikke det handler om at det er så mye galt med mannen. Jeg tror det kvinner ser etter, er det få menn som har, og de som har det, er jo da selvsagt tatt. Så da velger kvinnene heller å være single i stedet for å gå inn i forhold. Men så er det slik at for kvinner er det mer frivillig mens for menn fremstår det ufrivillig. 

Hva ser kvinner etter? Ikke spør meg, men selv hadde jeg nok sett etter en maskulin mann med kvaliteter som utjevner mine. Dvs de positive og negative sidene burde komplimentere mine positive og negative sider. Er jeg rotete burde han være ryddig, er han dårlig på å planlegge burde jeg være flink til å planlegge. Nå sier jeg ikke at alle sider skal være slik, men at man har egenskaper som komplimenterer hverandre og gjør at hverdagen flyter og at man har det fint sammen. Dette er kjempe viktig for meg, og det helles mot en tradisjonell kjønnsrollefordeling i mitt hjem selv om jeg per definisjon ikke er spesielt tradisjonell på andre punkt (feminist og trofast venstrestemmer i årevis), men jeg LIKER å ta vare på hus og hjem, jeg liker å lage mat. Har vokst opp med handy menn og hatt de rundt meg hele livet, og jeg ser naturligvis etter dette i en partner også.

Men, den typen menn jeg liker, er det ikke så mange av. Så i stedet for å ta til takke med en mann jeg ikke liker så godt, så velger jeg eller å være alene. Det virker som om menn fint kan ta til takke med en dame de egentlig ikke liker, bare for å ha noen og for å ha sex. Dette tror jeg en del kvinner også er klar over, og da kan det bli litt skummelt å skulle gå inn i et forhold med en mann som har vært enslig lenge, som ikke har draget med andre damer. Vil han egentlig være med meg? er lett å tenke. Jeg kunne fint vært åpen for en mann som ikke generelt har draget eller scorer 10/10 hva angår utseende, men spørsmålet er om han egentlig er åpen for meg, eller om han bare er åpen for underlivet mitt. Her er det vanskelig å lese menn (det er utrolig hvor langt noen går for å få seg et knull!!). 

Så kan jeg avslutte med... kan det tenkes at ufrivillig single menn er single fordi de faktisk er menn.. Og at vi de siste årene har sett sider av menn i media og sosiale medier som ingen av oss liker? sjeldent ser vi motvekter, sjeldent ser vi en mann irettesette en annen mann. Jeg har hørt og sett kvinner irettesette andre kvinner. Det har vært en del snakk om menn sin seksualitet, og det kommer jo ganske greit frem at menn strever med å være monogame. Alt plukkes opp, spesielt av unge i dag. Jeg skal innrømme at jeg har blitt litt skremt, og tviler veldig på menn i datingsammenheng og det holder meg også tilbake fra dating. Det er jo så mye ugress som skal lukes bort, hadde sjansen for å møte en seriøs, oppegående mann vært størst hadde det jo vært greit, men det er jo ikke det? 

Jeg tror at om 100 år er ikke vi i forhold lenger. Monogami kommer til å forsvinne og det blir færre intime, gode relasjoner. 

Så kan det nok være at menn har andre tanker om kvinner ja,  og de har jo vi hørt. Vi er egositiske, selvsentrerte, storkrevende osv osv osv. For en kvinne blir raskt egoistisk når hun velger å prioritere seg selv, for menn har en slags forventning til kvinner om at vi skal ofre alt i livet for å ta vare på de og deres avkom. De forventer gjerne sex bare noen få uker etter fødsel, de skjønner knapt hva kroppen går gjennom under graviditet og fødsel. Mye med oss blir bagatellisert i stor grad. Seksuell trakassering, voldtekt osv blir bagatellisert av menn. Tar man utdanning i stedet for å få barn er man egoistisk. 

Igjen, så ser vi dette, og det tror jeg påvirker det å være singel vs å gå inn i forhold veldig sterkt. Min konklusjon er at jeg har mye å tape på et forhold slik forhold fungerer i dag dessverre. 

Når en kvinne opplever utroskap for tredje gang med sin tredje mann, får hun beskjed om at hun er problemet. Når en mann konstant ikke blir valgt av kvinner, så burde han få samme beskjed. Det er noe som ikke stemmer, for fellesnevneren er jo en selv. Dette er jeg sterkt uenig i, men man må nesten slå tilbake med samme mynt når menn generelt er kjempe lite forståelsesfulle for problemene kvinner støter på i datingmarkedet og forhold. 

Se nå litt på svarene i tråden her da... Er det rart vi vil være single? :( Hva skjedde med bra menn, gode menn, menn som ikke gir opp, menn som har pågangsmot, selvtillit, som i rett selskap tør å være sårbar, som forplikter seg, tar ansvar. Hva med menn som IKKE rakker ned på kvinner, snakker stygt om oss hele tiden? De er jo sjeldne. De er KJEMPE sjeldne. Og det er skummelt, trist og bare helt utrolig leit. 

OG, en aller siste ting her: husk at vi i dag har sosiale medier, internett, tilgang til nyheter 24/7 osv. Man er naiv om man tror at #metoo ikke påvirket mange kvinners syn på menn. Vi hører stadig vekk om grusomme ting menn gjør mot kvinner, vi hører i blant om kvinner som gjør grusomme ting også da mot menn og andre og barn, men det er veldig ofte om menn. 

Avslutningsvis (nå mener jeg det, jeg avslutter) så er jeg takknemlig for menn og jeg er glad de er her. Det er de som dukker opp når jeg trenger noe som må fikses, de bidrar i stor grad i samfunnet vårt og de er jo en ressurs på alle mulige måter. De trengs på lik linje med oss kvinner også, og bidrar med mye bra. Mine beste venner oppigjennom årene har vært menn og de har beriket livet mitt på så mange måter, med mye latter og godt selskap, gode minner og det som er. Kan ikke si det om min ekskjæreste, man la gå. Men det må være lov å kalle en spade for en spade. 

Synes dette var et veldig godt skrevet innlegg. Føler at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og jeg tror du treffer en ganske stor andel av oss menn med dette innlegget. 

Personlig så har jeg, som med mange andre menn, et stort behov for seksuell variasjon. Jeg er redd for at kåtheten hadde ført meg til utroskap nok en gang, og har derfor valgt å ikke være i et forhold de siste 5 årene.

Jeg tror at vi som kjønn flyter litt bort fra hverandre, noe vi ser både i statistikken og spesielt i de senere årene i politikken. Kvinner går til venstre og menn går til høyre, vi får ikke nok barn til å erstatte den forrige generasjonen.

Anonymkode: eedb0...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

1. Vi er avvist og deprimerte, også klarer dere ikke å være ærlig om hva som er grunnen til at vi blir avvist. Isteden får vi høre at den eneste grunnen til at vi blir avvist er fordi vi har dårlige verdier og holdninger. Vi trenger grunnen til at vi ikke er attraktive sånn at vi kan enten forbedre oss eller gi opp. Konstant jakt som ikke fører noe sted er verre enn å gi opp.  Kvinner er ikke mer overfladiske, men dere er definitivt mer kresne statistisk sett. Jeg vet ikke når jeg skrev noe annet.

2. Ingen menn vet alt om alle menn i verden, selv de som påstår det. De er i det minste ærlige om sitt synspunkt.

Anonymkode: 44cfc...81e

Dårlige holdninger og verdier er jo gode grunner for å bli avvist da!
 

Kan prøve å komme med et eksempel på hvorfor jeg tror noen menn oppfattes som mindre attraktive.


 Jeg jobber på en kvinnedominert arbeidsplass med kvinner i alle aldere, der vi av og til har bruk for vaktmestertjenester, disse utgjør en stab på ca seks menn eller mer.

Hadde problemer med en dør som gikk i vranglås en dag, og ringte etter assistanse. En reparatør svarer surt at han har det travelt, men kommer langt om lenge subbende i lag med en lærling. Sier ikke hei og svarer knapt når vi forteller om problemet. Plutselig er det fikset og vi ser han sukker oppgitt til lærlingen og forsvinner uten noe mer. Dagen etter skal det samme ha skjedd, men da var han i et enda dårligere humør og de andre hørte han sukket noe om typisk kvinnfolk og ristet på hodet. Da det samme skjedde gang nummer tre ringte vi direkte til en i staben som alltid er hyggelig. Han kommer raskt, er smilende. Lytter til hva som er problemet,  ser deg i øynene, ikke minst og kommer til og med en humoristisk kommentar om at vi må må slutte å slamre med dørene, eller noe i den dur.  Ordner feilen og sier noe om hvordan vi kan unngå problemet inntil han har fått tak i ny lås. Klistrer en lapp på døra om det, og legger igjen tlf nr. sitt.
 

Begge disse menn har normalt utseende, den første noe ustelt. Mann nr to oppfatter jeg likevel som langt mer attraktiv da han er smilende og derav sjarmerende, velstelt, interessert i å gjøre en god jobb, omtenksom, handlekraftig, har et godt blikk, humoristisk og imøtekommende. En real mann som ikke lirer av seg småligheter om kvinner. En du automatisk liker. 
Gjett hvilke menn som er omsvermet på julebordet eller andre tilstelninger på jobben? Jo, det er nok mann nr to. Slike som han blir raskt kapret.  Det er hyggelig å hilse på slike når en møtes også utenom jobb. På et utested eller noe.

Mann nr en ønsker dessverre, for hans del å ha noe med å gjøre, med den utstrålingen er vel ikke det særlig rart.  Han prøvde seg visst på noe kontakt med en av oss der i baren en gang, men hun var ikke interessert. 
 

Mulig en kunne ha byttet om på kjønnene i denne historien. Det er nok ikke attraktivt med sure kvinner heller. Men mistenker at kvinner har noe mer selvinnsikt i sin oppførsel via at de stadig speiler venninner og får mer korrigering på negativ væremåte. 
 

Grunner for å ikke være attraktiv mann kan i mine øyne ofte være at de er dårlig på sosialkompetanse, flørting, sutrer mer enn å prøve å se seg selv, og hva de utstråler til omverden.
De er hengt opp i at det er høyde, tykkelse på lommeboka og tinderrespons som teller for å ha draget. Der tar mange feil, gitt. Man lever ikke i et vakuum,men vi er i samspill med andre mennesker hele tiden, og det er der man først og fremst bør gjøre fremstøt, ikke på en app med tre damer per 10 menn. Der kvinner ikke får frem noe av den X-faktoren vi oftest er på utkikk etter når vi ser etter menn. 
 

Anonymkode: 6915a...5a7

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Phoenix_
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En stor del ja, ærlig talt. Men uansett, er enig i mye du sier uansett, synes bare debatten har blitt veldig ensidig.

Anonymkode: cada4...8ff

Det er mulig den er det fordi det er mange kvinner som deltar og få menn. Så skylder vi nok litt for mye på hverandre. JEG kan ikke vite nøyaktig hva kvinner gjør galt i dette tilfellet enkelt og greit fordi jeg ikke dater kvinner. Så jeg kan bare snakke fra mitt eget synspunkt. 

Det er mennene som klager her. Så det er rett og rimelig at de blir satt litt på plass og får høre at det er faktisk ikke bare kvinner sin feil at ting går galt her. Det med at det blir færre forhold henger nok gjerne sammen med at kvinner ønsker å være single også, og da har man ikke akkurat gjort noe feil mener jeg. 

Vet ikke om jeg skrev det i dette innlegget eller et annet et, men det er slutt på at menn bestemmer om det blir forhold eller ikke. Nå ligger mye på oss kvinner. Løsnignen burde ikke da være å skylde på kvinner, men heller spørre seg selv "hva kan jeg gjøre for å være en bra mann og et godt kjæresteemne?". 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Synes dette var et veldig godt skrevet innlegg. Føler at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver, og jeg tror du treffer en ganske stor andel av oss menn med dette innlegget. 

Personlig så har jeg, som med mange andre menn, et stort behov for seksuell variasjon. Jeg er redd for at kåtheten hadde ført meg til utroskap nok en gang, og har derfor valgt å ikke være i et forhold de siste 5 årene.

Jeg tror at vi som kjønn flyter litt bort fra hverandre, noe vi ser både i statistikken og spesielt i de senere årene i politikken. Kvinner går til venstre og menn går til høyre, vi får ikke nok barn til å erstatte den forrige generasjonen.

Anonymkode: eedb0...3f5

Bingo og kudos for å ikke gå inn et forhold, men skal sies at åpent forhold er jo et alternativ :) Finnes nok av kvinner som er med på det, spesielt de på 40+. Jeg har møtt flere som er i åpent forhold og de trives veldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nettopp! Og dette er det en del kvinner som rett og slett ikke takler. Alt skal være spill, det skal tolkes og trippeltolkes, det er tråder som skal trekkes og bagateller som skal blåses opp. Men for de fleste menn er det what you see is what you get. Unntaket er de 10% solbrune høye playboyene som majoriteten av kvinnene vil ha. 

Sorry kvinner, det er litt flaut å være publikum til dette...

Anonymkode: 14e22...a85

Men da er det vell like greit å ikke få seg dame eller ett ligg? Det har du jo full rett til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix_
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke rart det blir flere og flere single når menn mener at siden de ikke blir valgt på Tinder så er det i alle fall ingen vits å møte kvinner på andre måter. Kvinnene møter i alle fall opp, og er villig til å gi mennene en sjanse. Og igjen, de kvinnene som møter opp er ofte de som syns Tinder og endre apper er for overfladisk.

Jeg håper virkelig ikke mennene som svarer her inne er representative for det store flertallet, for med så negativ innstilling så er det ikke mye håp nei... Det merkelige er at jeg ser mange par og unge familier med menn som hverken er superkjekke, som kanskje ikke er høyere enn 170 cm, kanskje også overvektige, og som har helt ordinære jobber/inntekt. Om det mange menn skriver her inne er tilfelle, hvordan har disse mennene fått seg kjærester? Hvordan har det seg at det fortsatt er sånn at en god del helt ordinære, vanlige mennesker klarer å finne seg partner? Tviler på at det er ved å sitte hjemme og sutre og klage.

Anonymkode: 4fc05...ee5

Hadde disse mennene droppet å logge på internett i noen måneder og i stedet gått ut, sosialisert seg, møtt nye mennesker osv så hadde pipa fått en helt annen lyd. 

Jeg tror sosiale medier, internett generelt er roten til mye ondt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoenix_ skrev (Akkurat nå):

Hadde disse mennene droppet å logge på internett i noen måneder og i stedet gått ut, sosialisert seg, møtt nye mennesker osv så hadde pipa fått en helt annen lyd. 

Det er ikke lov lenger. #villebarepratelitt

Anonymkode: b7e99...0f7

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...