AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Jobber i barnehage og har siste måneden blitt sykemeldt grunnet depresjon pga arbeidsmiljø. Har jobbet her i 4 år. Litt før sommeren begynte jeg på ny avdeling med to andre kollegaer. Fikk da høre at tidligere pedleder har opplevd det som vanskelig, de ville ikke følge instrukser, etc.. De snakket mye negativt om tidligere ped leder, gjorde narr av hennes arbeidsmåte, jeg prøvde det jeg kunne for at dem skulle være fornøyd slik at ikke det skulle skje igjen. Likevel merket jeg at de ofte lot meg ta de tyngre arbeidsoppgavene, og dem var først til å være opptatt når tyngre ting måtte gjøres. Ofte kunne dem bestemme over hodet på meg at de skulle ha barna på gruppe sammen og at jeg måtte gå ut med resterende. Når jeg skulle organisere dagen satt de seg på bakbena og ville ikke gjøre som jeg sa. Jeg har brukt arbeidsfordeling men den følges ikke. Sur og negativ holdning rundt arbeidsoppgaver som eksempel bytte klær på barn som har tisset seg ut, som førte til at jeg alltid måtte ta dette. Tilslutt tok jeg opp dette med min styrer som sier at dem også har opplevd dette og fått tilbakemelding om at de holder på slik. Dem har tidligere vurdert å flytte dem. Likevel tar hun ikke tak i det annet enn at vi snakker sammen og det ender opp med at styrer sitter å sier ingenting. Det blir diskusjon, mine kollegaer kallet meg to ting og styrer sitter der og sier det er bra de forteller hvordan de føler. Jeg er så trist, sliten å lei meg. Mistet helt tillit til styrer. Hun vet hva som foregår, hvordan det har vært før jeg begynte og likevel lar hun dem styre på. Klarer ikke sove om natta. Klarer aldri se for meg å orke jobbe der mer. Sjefen ringte meg sist uke og jeg gråt for jeg føler det er helt håpløst. Ingen spørsmål om det går bra eller lignende. Det blir ikke tatt noe ansvar. Har vært i jobb i mange mange år, alltid trivdes. Alltid blitt god venn med mine kollegaer, gjort ting på fritiden, hatt en god tone. Så er sikkert rådet til mange: søk ny jobb. Men jeg har jobbet her i 4 år og er redd at dem plutselig skulle gitt negativ referanse. Kan selvfølgelig bruke tidligere jobb som referanse (der jeg vet at referansen er veldig god, hadde supert forhold til både sjef og kollegaer), men tviler på denne referansen holder. Noen som har råd til hva dere ville gjort?? Anonymkode: 5e02a...ab6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Jeg ville byttet jobb. Du er i en sektor der det er svært lett å få jobb, og som du sier, har du alltid hatt det bra før, og hatt gode relasjoner til alle. Du kan ikke risikere helsa di for å jobbe et sted med et dårlig arbeidsmiljø når du ikke må. Du kommer heller ikke til å få problemer pga referansene på grunn av nevnte behov for arbeidskraft i din sektor, og særlig ikke når du har eldre referanser. Mange oppgir ikke nåværende jobb som referanser heller. Søk deg bort før du blir arbeidsufør. Og forlat dette sirkuset som du ikke bør gjøre noe for å ordne opp i, når selveste sirkusdirektøren melder seg ut. Anonymkode: 42987...63a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville byttet jobb. Du er i en sektor der det er svært lett å få jobb, og som du sier, har du alltid hatt det bra før, og hatt gode relasjoner til alle. Du kan ikke risikere helsa di for å jobbe et sted med et dårlig arbeidsmiljø når du ikke må. Du kommer heller ikke til å få problemer pga referansene på grunn av nevnte behov for arbeidskraft i din sektor, og særlig ikke når du har eldre referanser. Mange oppgir ikke nåværende jobb som referanser heller. Søk deg bort før du blir arbeidsufør. Og forlat dette sirkuset som du ikke bør gjøre noe for å ordne opp i, når selveste sirkusdirektøren melder seg ut. Anonymkode: 42987...63a Ja, jeg føler i grunnen at dette er eneste mulighet selv. Jeg bor på ett lite sted og det er derfor lite valgmuligheter når det kommer til barnehager. Om jeg søker lenger borte blir reiseveg lang som går ut over mine barn. Har mest av alt lyst å komme meg langt langt bort fra barnehageyrket etter dette, har fått det helt opp i halsen. Har kun jobbet i denne barnehagen så kan jo selvfølgelig være bedre andre steder Anonymkode: 5e02a...ab6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg føler i grunnen at dette er eneste mulighet selv. Jeg bor på ett lite sted og det er derfor lite valgmuligheter når det kommer til barnehager. Om jeg søker lenger borte blir reiseveg lang som går ut over mine barn. Har mest av alt lyst å komme meg langt langt bort fra barnehageyrket etter dette, har fått det helt opp i halsen. Har kun jobbet i denne barnehagen så kan jo selvfølgelig være bedre andre steder Anonymkode: 5e02a...ab6 Det går mer utover dine barn med en syk og ulykkelig mor ❤️ Du kan jo også søke andre typer jobber, ta videreutdanning på si for å bedre mulighetene til dette etc. Anonymkode: 42987...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det går mer utover dine barn med en syk og ulykkelig mor ❤️ Du kan jo også søke andre typer jobber, ta videreutdanning på si for å bedre mulighetene til dette etc. Anonymkode: 42987...63a Tusen takk for råd ❤️ det er faktisk helt sant og ikke noe jeg har tenkt på. Jeg skal prøve å sjekke litt oppi videreutdanning. Om noen har vært i samme situasjon og byttet yrke så si ifra, så kanskje jeg ser litt muligheter for hva jeg kan søke i mellomtiden Anonymkode: 5e02a...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #6 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobber i barnehage og har siste måneden blitt sykemeldt grunnet depresjon pga arbeidsmiljø. Har jobbet her i 4 år. Litt før sommeren begynte jeg på ny avdeling med to andre kollegaer. Fikk da høre at tidligere pedleder har opplevd det som vanskelig, de ville ikke følge instrukser, etc.. De snakket mye negativt om tidligere ped leder, gjorde narr av hennes arbeidsmåte, jeg prøvde det jeg kunne for at dem skulle være fornøyd slik at ikke det skulle skje igjen. Likevel merket jeg at de ofte lot meg ta de tyngre arbeidsoppgavene, og dem var først til å være opptatt når tyngre ting måtte gjøres. Ofte kunne dem bestemme over hodet på meg at de skulle ha barna på gruppe sammen og at jeg måtte gå ut med resterende. Når jeg skulle organisere dagen satt de seg på bakbena og ville ikke gjøre som jeg sa. Jeg har brukt arbeidsfordeling men den følges ikke. Sur og negativ holdning rundt arbeidsoppgaver som eksempel bytte klær på barn som har tisset seg ut, som førte til at jeg alltid måtte ta dette. Tilslutt tok jeg opp dette med min styrer som sier at dem også har opplevd dette og fått tilbakemelding om at de holder på slik. Dem har tidligere vurdert å flytte dem. Likevel tar hun ikke tak i det annet enn at vi snakker sammen og det ender opp med at styrer sitter å sier ingenting. Det blir diskusjon, mine kollegaer kallet meg to ting og styrer sitter der og sier det er bra de forteller hvordan de føler. Jeg er så trist, sliten å lei meg. Mistet helt tillit til styrer. Hun vet hva som foregår, hvordan det har vært før jeg begynte og likevel lar hun dem styre på. Klarer ikke sove om natta. Klarer aldri se for meg å orke jobbe der mer. Sjefen ringte meg sist uke og jeg gråt for jeg føler det er helt håpløst. Ingen spørsmål om det går bra eller lignende. Det blir ikke tatt noe ansvar. Har vært i jobb i mange mange år, alltid trivdes. Alltid blitt god venn med mine kollegaer, gjort ting på fritiden, hatt en god tone. Så er sikkert rådet til mange: søk ny jobb. Men jeg har jobbet her i 4 år og er redd at dem plutselig skulle gitt negativ referanse. Kan selvfølgelig bruke tidligere jobb som referanse (der jeg vet at referansen er veldig god, hadde supert forhold til både sjef og kollegaer), men tviler på denne referansen holder. Noen som har råd til hva dere ville gjort?? Anonymkode: 5e02a...ab6 Dårlige styrere eller feige ledere er roten til alt ondt. Spesielt i barnehagen. Skjønner at det ikke er ledere alene som er ansvarlige for arbeidsmiljøet. Men når de ikke klarer jobben sin, ikke handler når alle bjeller ringer så får det alvorlige konsekvenser. Hadde feigheten sjøl som styrer selv, måtte bare «rømme» til slutt. Hun holder fortsatt på, flere som har sluttet etter meg også. Samme stil nye kandidater som får en skikkelig runde med dårlig arbeidsmiljø.. Anonymkode: e0378...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå