AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Gutt 13 år med feber på over 39 etter smertestillende. Hodeverk, svimmel og utmattet… Er influensaen i gang? Ellers tenkte jeg på korona… Anonymkode: 213e3...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Litt tidlig med influensa. Det er mye covid. Det er også flere utbrudd av kikhoste på barne- og ungdomsskoler. Anonymkode: a1479...609 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober Korona, mycoplasma-lungebetennelse, x-antall forkjølelsvirus og kikhoste går nå (og har gjort det en stund). Anonymkode: 6a844...6b6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober https://www.fhi.no/publ/statusrapporter/luftveisinfeksjoner/ Anonymkode: 26e69...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober Takk for svar!! Han hoster mye(anstrengelsesutløst astma). Mye tørt, men også slim med mye grønn farge. Er det poeng i å kontakte legen? Vært syk i 1 døgn…. Kanskje greit å avvente litt. Vil ikke være hysterisk, men mange år siden han var så dårlig. Anonymkode: 213e3...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #6 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar!! Han hoster mye(anstrengelsesutløst astma). Mye tørt, men også slim med mye grønn farge. Er det poeng i å kontakte legen? Vært syk i 1 døgn…. Kanskje greit å avvente litt. Vil ikke være hysterisk, men mange år siden han var så dårlig. Anonymkode: 213e3...fe7 Ja, greit å vente litt Anonymkode: 6a844...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7 Del Skrevet 8. oktober Får han i seg godt med drikke? Er han lett å vekke? Har dere økt opp astmamedisin etter skjema? Hvor mye Paracet har han fått? Anonymkode: 1d7ec...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #8 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar!! Han hoster mye(anstrengelsesutløst astma). Mye tørt, men også slim med mye grønn farge. Er det poeng i å kontakte legen? Vært syk i 1 døgn…. Kanskje greit å avvente litt. Vil ikke være hysterisk, men mange år siden han var så dårlig. Anonymkode: 213e3...fe7 Du kan ringe fastlegen når kontoret åpner i morgen hvis han har dårlig allmentilstand. Så kan de vurdere. I mellomtiden gir du paracet ved høy feber og sørger for at han får i seg nok drikke, gjerne saft m sukker eller eplejus. Anonymkode: 79411...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 8. oktober #9 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar!! Han hoster mye(anstrengelsesutløst astma). Mye tørt, men også slim med mye grønn farge. Er det poeng i å kontakte legen? Vært syk i 1 døgn…. Kanskje greit å avvente litt. Vil ikke være hysterisk, men mange år siden han var så dårlig. Anonymkode: 213e3...fe7 Det er masse som går nå, egentlig - jeg hadde ikke kontaktet lege etter et døgn såfrem jeg ikke var direkte bekymret over allmenntilstanden, men er feberen fortsatt like høy etter en tre-dagers tid så hadde jeg bedt om en legetime 🙂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #10 Del Skrevet 8. oktober Ring legevakten og hør med de. Jeg syns ikke dette høres bra ut. Grønt slim kan være bakterielt, og det kan hende han trenger antibiotika. Anonymkode: 64985...a05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #11 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Gutt 13 år med feber på over 39 etter smertestillende. Hodeverk, svimmel og utmattet… Er influensaen i gang? Ellers tenkte jeg på korona… Anonymkode: 213e3...fe7 Du ringer legevakt når hen har så mye feber etter febernedsettende. Det er nemlig ikke normalt. Hodeverk kan man få ved hjernehinnebetennelse før hudutslettet kommer, for å ta verste mulige alternativ. Anonymkode: 5af39...7db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #12 Del Skrevet 8. oktober Vi har hatt mykoplasma i hus i ukesvis. Verste jeg har vært med på. Mye hoste og feber og utmattelse. Anonymkode: 95c10...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #13 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Gutt 13 år med feber på over 39 etter smertestillende. Hodeverk, svimmel og utmattet… Er influensaen i gang? Ellers tenkte jeg på korona… Anonymkode: 213e3...fe7 Mykoplasma Anonymkode: de6cb...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #14 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har hatt mykoplasma i hus i ukesvis. Verste jeg har vært med på. Mye hoste og feber og utmattelse. Anonymkode: 95c10...9ae Helt enig! Noe så jævlig! Har aldri vært så syk, ikke barna heller. Innmari langtekkelig i tillegg. Har et sykefravær denne høsten som ikke ligner grisen. Anonymkode: de6cb...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for svar!! Han hoster mye(anstrengelsesutløst astma). Mye tørt, men også slim med mye grønn farge. Er det poeng i å kontakte legen? Vært syk i 1 døgn…. Kanskje greit å avvente litt. Vil ikke være hysterisk, men mange år siden han var så dårlig. Anonymkode: 213e3...fe7 Du ringer legevakten, evt hastetime i morgen hos legen. Utvidet luftveispanel. Ikke vent på svar. Start bredspektret ab(ikke penicillin da det ikke funker mot mykoplasma). Lykke til! Anonymkode: de6cb...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #16 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Gutt 13 år med feber på over 39 etter smertestillende. Hodeverk, svimmel og utmattet… Er influensaen i gang? Ellers tenkte jeg på korona… Anonymkode: 213e3...fe7 Ta en koronatest, så finner du fort ut av det. Anonymkode: b1f35...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #17 Del Skrevet 8. oktober Har ikke koronatest, tenker å sjekke temp igjen. Hvis den er like høy eller høyere, så ringer jeg legevakten å rådfører meg der. Anonymkode: 213e3...fe7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #18 Del Skrevet 8. oktober På legevakta på tlf. 116117 får du råd av sykepleier. Anonymkode: 1d7ec...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #19 Del Skrevet 8. oktober Apoteket har hurtigtest i ett og samme kit med influensa A og B, covid og RS. Men det spiller egentlig ingen rolle hvilket virus barnet ditt har. Sannsynligvis ikke influensa da siden det ikke har begynt enda, men ca alt annet går jo nå som vanlig. https://www.apotek1.no/produkter/fluorecare-sars-cov-2-influ-antigentest-900014p?srsltid=AfmBOop8OkDdSa2U6CoEX_lurI97-jaPWdQCkDurJk5v1WbfJWRNuABK Anonymkode: 480cb...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 8. oktober #20 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du ringer legevakten, evt hastetime i morgen hos legen. Utvidet luftveispanel. Ikke vent på svar. Start bredspektret ab(ikke penicillin da det ikke funker mot mykoplasma). Lykke til! Anonymkode: de6cb...3de Kanskje la lege være den som avgjør behandling og oppstart av dette og ikke et random menneske på KG😂 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå