Meowmere Skrevet 11. oktober 2024 #81 Del Skrevet 11. oktober 2024 Vi har hatt felles økonomi siden nesten dag 1 vi var sammen så det å dele en lottogevinst er ikke noe som må diskuteres engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #82 Del Skrevet 12. oktober 2024 Brunello skrev (8 timer siden): Dersom du ikke forstår det er det ikke då mye å diskutere. Hva er det du mener er vanskelig å dele som samboere når man har alt separat? Hvor får du det fra at jeg mener at kun "cash" er separat? Anonymkode: b1bef...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. oktober 2024 #83 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du mener er vanskelig å dele som samboere når man har alt separat? Hvor får du det fra at jeg mener at kun "cash" er separat? Anonymkode: b1bef...028 Alt som ikke er rene penger kan det bli diskusjon om. De aller fleste som har separat økonomi eier masse sammen. Hus, hytter, biler, båter, større gjenstander og helt ned til ganske små ting. Om du leser tråder her inne, er det massevis av problemstillinger rundt eierandeler på grunn sv hvordan det er betalt, hvem som har gjort hva og hvem som har betalt noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #84 Del Skrevet 12. oktober 2024 Brunello skrev (2 minutter siden): Alt som ikke er rene penger kan det bli diskusjon om. De aller fleste som har separat økonomi eier masse sammen. Hus, hytter, biler, båter, større gjenstander og helt ned til ganske små ting. Om du leser tråder her inne, er det massevis av problemstillinger rundt eierandeler på grunn sv hvordan det er betalt, hvem som har gjort hva og hvem som har betalt noe annet. Om man eier masse ting sammen har man jo ikke separat økonomi. Man kan selvfølgelig velge å kjøpe noe sammen, men da er det klart definert, som f.eks en bolig. Og en bolig man eier 50/50 er ikke noe mer eller mindre problematisk å dele uansett sivilstatus. Anonymkode: b1bef...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. oktober 2024 #85 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om man eier masse ting sammen har man jo ikke separat økonomi. Man kan selvfølgelig velge å kjøpe noe sammen, men da er det klart definert, som f.eks en bolig. Og en bolig man eier 50/50 er ikke noe mer eller mindre problematisk å dele uansett sivilstatus. Anonymkode: b1bef...028 Selvsagt er det enklere når en er gift med felleseie. Da er alt man har tjent felles når man skiller seg. Er man ikke gift, må en gå inn å se på hvem som har betalt hva. Der er derfor det er mange rettssaker og enda flere konflikter der det er advokater inne i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #86 Del Skrevet 12. oktober 2024 Tja. Jeg spiller jo alene, for mine egne penger, ikke fra felleskontoen. Så jeg har absolutt ingen forpliktelse til å dele med noen, hverken i eller utenfor husstanden. Har ikke tenkt seriøst over hva jeg ville gjort dersom jeg faktisk vant. Kommer an på premiens størrelse. Anonymkode: fe311...8ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #87 Del Skrevet 12. oktober 2024 Brunello skrev (1 time siden): Selvsagt er det enklere når en er gift med felleseie. Da er alt man har tjent felles når man skiller seg. Er man ikke gift, må en gå inn å se på hvem som har betalt hva. Der er derfor det er mange rettssaker og enda flere konflikter der det er advokater inne i bildet. Har du overhode ingen forståelse av hva separat økonomi er? Anonymkode: b1bef...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. oktober 2024 #88 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har du overhode ingen forståelse av hva separat økonomi er? Anonymkode: b1bef...028 Jeg forstår at det ideelt sett er slik at man eier hvert sitt, men antall konflikter ved brudd tilsier at det er nær umulig å praktisere. Min påstand er at alle tilfeller der det ikke blir konflikt skyldes at de som flytter fra hverandre er enige i hvordan de skal fordele og ikke ønsker å gå inn i detaljene om hvordan det faktisk er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #89 Del Skrevet 12. oktober 2024 Brunello skrev (45 minutter siden): Jeg forstår at det ideelt sett er slik at man eier hvert sitt, men antall konflikter ved brudd tilsier at det er nær umulig å praktisere. Min påstand er at alle tilfeller der det ikke blir konflikt skyldes at de som flytter fra hverandre er enige i hvordan de skal fordele og ikke ønsker å gå inn i detaljene om hvordan det faktisk er. Synes for min del det er veldig er enkelt å praktisere. Anonymkode: b1bef...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #90 Del Skrevet 15. oktober 2024 Jeg har kjæreste som har to barn(mor død) Jeg er ufør alenemor(uengasjert barnefar) Jeg hadde delt med han. Hadde også satt opp boligfond til alle ungene. Jeg elsker dem som min egen uavhengig av kjæresten. Og jeg hadde vunnet enorm sum hadde det dryppet på noen gode venner også som fortjener det. Anonymkode: 0b0cc...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #91 Del Skrevet 15. oktober 2024 Selvsagt! Da hadde pengene gått rett i hyttelånet. Anonymkode: dfff4...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #92 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 7.59): Hæ, han tjener godt og sitter og sparer på egen konto? Anonymkode: 86b18...ad9 Pensjonssparing gjennom jobben. Anonymkode: b432e...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #93 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 8.11): Da har dere ikke felles økonomi. Eller, kun når det passer han... Anonymkode: 95cf7...84d Har felles økonomi, jo. Pensjonssparing skjer gjennom jobben, og pensjonen deles selvsagt med meg dersom vi fortsatt er gift. Hva er det som gjør at folk ikke forstår pensjonssparing? Anonymkode: b432e...b90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #94 Del Skrevet 16. oktober 2024 Nei, ville ikke delt. Men ville selvsagt brukt en del av den på oss. Min samboer har en relativt stor formue og det har vel aldri vært aktuelt å dele den med meg på noe vis. Derfor ser jeg liten logikk i at jeg plutselig skulle delt en milliongevinst med samboer. Anonymkode: ca41a...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #95 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det hadde ikke falt meg inn i min villeste fantasi at èn part sitter alene med en diger gevinst. Et sånt forhold hadde jeg rett og slett aldri giddet. Anonymkode: 80f1a...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå