AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Hei jeg har en 10 prosent fast stilling ved en matbutikk . Men jeg er syk ( feber, hoster , har hosta i ca 3-4 uker nå, vondt i muskler ) , pleier som oftest å jobb kveldsvakter men hadde 2 dagvakter som jeg kom sent ca 15-20 mint sent ( grunnet er at jeg ikke får sove siden jeg hoster så sykt mye på kveld/natta slik jeg ikke får sove før på morgen før den gir seg litt ) men Fredag som var ga jeg sykmelding fram til tirsdag ( i dag ) men ble ikke noe bedre . Dro til legen og fikk en ny sykmelding ( fikk å røntgen time til uka og fikk prøve noen medsiner som skal prøves for hosten) men fikk melding fra ledern der h*n spørte hvordan det går med meg .så nå er jeg redd om jeg kommer å miste jobben min pgv dette Anonymkode: 0a18b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Så bra at lederen bryr seg om deg. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober Det jeg lurer på er, hvem takker ja til en 10% fast stilling? Gjør deg selv en tjeneste og finn noe bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober At en leder lurer på hvordan det har oftest to grunner. At man lurer på hvordan det står til og når man kan forventes tilbake på jobb. Anonymkode: c6ee7...866 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Det jeg lurer på er, hvem takker ja til en 10% fast stilling? Gjør deg selv en tjeneste og finn noe bedre. Tja, bonusdatteren min feks.. som studerer på full tid og jobber 10 % på et sykehjem. Anonymkode: fee2e...7e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 8. oktober #6 Del Skrevet 8. oktober Nei, om du har fastsatt stillingsprosent i kontrakten må de gi deg skriftlige advarsler først. Og ha god grunn til å si deg opp. Det at du kom for seint kan gi seg skriftlig advarsel, men de kan ikke si deg opp uten saklig grunn. Su kan ha 3 muntlige og 2 skriftlige advarsler før de har lov til å si deg opp mener jeg. Om du er k prøveperiode, er reglene annerledes og de kan si deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7 Del Skrevet 8. oktober Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Det jeg lurer på er, hvem takker ja til en 10% fast stilling? Gjør deg selv en tjeneste og finn noe bedre. Kan være mange grunner til det. Skoleelev, arbeidskapasitet osv Må ikke trykke så fort at du glemmer å tenke over hva du skriver 😉 Anonymkode: c6ee7...866 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #8 Del Skrevet 8. oktober 10% stilling, mye borte fra jobb og kommer for sent på jobb. Du høres ikke ut som en drømmearbeidstager og jeg hadde ikke ønsket å beholde deg Anonymkode: 3b4da...efb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #9 Del Skrevet 8. oktober Man kan ikke miste jobben bare på grunn av sykdom. Jeg vil tru lederen din bryr seg om deg. Derfor man spør. Ikke for å gi deg sparken. Anonymkode: 4f499...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #10 Del Skrevet 8. oktober Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden): Det jeg lurer på er, hvem takker ja til en 10% fast stilling? Gjør deg selv en tjeneste og finn noe bedre. Hei jeg er på 20 årsalder og driver å prøve å finne noe bedre , men vil gjene beholde den til jeg finner noe bedre Anonymkode: 0a18b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #11 Del Skrevet 8. oktober Det er normalt at leder spør hvordan det går når du er vekke pga sykdom. Det er opp til deg hvor mye du vil dele, men ut fra det du forteller så ser jeg ingen grunn til å holde noe hemmelig. Du kan jo bare svare ærlig at det ikke går så bra men at du har fått medisiner og du håper du er bedre snart slik at du kan komme tilbake på jobb feks 😊 Anonymkode: 8b02a...a71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #12 Del Skrevet 8. oktober Tabbekvoten din er i hvert fall brukt opp. Å komme 15-20 min for sent er ikke ok. Og særlig ikke når det går utover kollegaene dine Du blir neppe sagt opp, men gjør en innsats fremover Anonymkode: ca2a4...136 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #13 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 10% stilling, mye borte fra jobb og kommer for sent på jobb. Du høres ikke ut som en drømmearbeidstager og jeg hadde ikke ønsket å beholde deg Anonymkode: 3b4da...efb Som sakt er mest kveldsvakter jeg jobber og er sjelden jeg kommer sent , er egt ganske flink arbeidstaker som står på og bidrar Anonymkode: 0a18b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 8. oktober #14 Del Skrevet 8. oktober Nei. Du blir ikke sagt opp, men kan få en advarsel for forsentkomming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei jeg har en 10 prosent fast stilling ved en matbutikk . Men jeg er syk ( feber, hoster , har hosta i ca 3-4 uker nå, vondt i muskler ) , pleier som oftest å jobb kveldsvakter men hadde 2 dagvakter som jeg kom sent ca 15-20 mint sent ( grunnet er at jeg ikke får sove siden jeg hoster så sykt mye på kveld/natta slik jeg ikke får sove før på morgen før den gir seg litt ) men Fredag som var ga jeg sykmelding fram til tirsdag ( i dag ) men ble ikke noe bedre . Dro til legen og fikk en ny sykmelding ( fikk å røntgen time til uka og fikk prøve noen medsiner som skal prøves for hosten) men fikk melding fra ledern der h*n spørte hvordan det går med meg .så nå er jeg redd om jeg kommer å miste jobben min pgv dette Anonymkode: 0a18b...72f En god leder tar kontakt med den sykmeldte. Du mister ikke jobben, du har sykemelding. Anonymkode: df6b5...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå