AnonymBruker Skrevet 8. oktober #1 Del Skrevet 8. oktober Heisann, har nylig fått jobb i et stort finanselskap i Oslo, jeg er 25 år. Du kan kalle det aksjemegler. Skal starte neste måned. Vet jo at de fleste går med dress, er det så viktig og gå med dyr dress der? Noen som har jobbet innen finans og kan si noe om det? Anonymkode: e6d92...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8. oktober #2 Del Skrevet 8. oktober Ikke jobbet med det selv, men har en venninne som har jobbet i finans. Viktigst er at klærne er hele og rene, at klærne faktisk passer (drop den gamle konfirmasjonsdressen 😉), og at skjorten enten er strykefri, eller er strøket. Passer dressen, og den er i passende farger (hadde gått for konservative farger for vintersesongen), så gjør det ingenting om du har handlet på Dressmann eller annet rimeligere sted. Du kan handle brukt også om du finner noe som passer deg. Jeg hadde ikke kjøpt full ny garderobe før jeg hadde jobbet litt og sett an stilen. Gratulerer med ny jobb, og lykke til! Det går nok fint! 😊💪🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #3 Del Skrevet 8. oktober Daisy-love skrev (11 minutter siden): Ikke jobbet med det selv, men har en venninne som har jobbet i finans. Viktigst er at klærne er hele og rene, at klærne faktisk passer (drop den gamle konfirmasjonsdressen 😉), og at skjorten enten er strykefri, eller er strøket. Passer dressen, og den er i passende farger (hadde gått for konservative farger for vintersesongen), så gjør det ingenting om du har handlet på Dressmann eller annet rimeligere sted. Du kan handle brukt også om du finner noe som passer deg. Jeg hadde ikke kjøpt full ny garderobe før jeg hadde jobbet litt og sett an stilen. Gratulerer med ny jobb, og lykke til! Det går nok fint! 😊💪🏻 Takk for det Er litt spent, har jo hørt mye fordommer om de folka der, spesielt etter og ha sett Exit og den slags, jeg er egentlig rake motseningen. Så vi får se hvordan det er Anonymkode: e6d92...076 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #4 Del Skrevet 8. oktober Det er nok store forskjeller der som andre plasser. Ikke sammenlign deg selv med partnerne I selskapet som tjener 10 millioner i året. Kjøp en dress du har råd til og pass på at den passer slik som beskrevet i en kommentar over masse lykke til med ny jobb Anonymkode: 479b4...91c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #5 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er nok store forskjeller der som andre plasser. Ikke sammenlign deg selv med partnerne I selskapet som tjener 10 millioner i året. Kjøp en dress du har råd til og pass på at den passer slik som beskrevet i en kommentar over masse lykke til med ny jobb Anonymkode: 479b4...91c Ja, skal det. Jeg får se første arbeidsdag, får sikkert tips og triks av de eldre gutta. Tror det er litt krav og gå pent kledd. Anonymkode: e6d92...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 8. oktober #6 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for det Er litt spent, har jo hørt mye fordommer om de folka der, spesielt etter og ha sett Exit og den slags, jeg er egentlig rake motseningen. Så vi får se hvordan det er Anonymkode: e6d92...076 Bare hyggelig 😊 Skjønner godt du er spent, men vil nok tro det er bedre miljø enn det som kommer frem i Exit. Den serien har vel trukket ut det verste og spilt videre på det. Alle steder vil ha noen som ikke er hyggelige, på ene eller andre måten, men normalt er det også ofte motsatt, det finnes oftest hyggelige folk på alle arbeidsplasser. Så lenge en klarer å få til en god jobbrelasjon er jo det det viktigste. En trenger ikke bli venner med kollegaene sine, selv om det også kan være veldig hyggelig. Kle deg litt nøytralt og konservativt i fargene, men litt midt på tre i litt tid, så ser du hvordan du kan blende inn. Takk ja til å delta i lunsjen, så du blir litt kjent. Husk du har fått jobben fordi de mener du vil klare den, og passer inn. Ellers hadde de ikke valgt deg 💪🏻😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #7 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er nok store forskjeller der som andre plasser. Ikke sammenlign deg selv med partnerne I selskapet som tjener 10 millioner i året. Kjøp en dress du har råd til og pass på at den passer slik som beskrevet i en kommentar over masse lykke til med ny jobb Anonymkode: 479b4...91c Det er vel heller knapt noen aksjemeglere som tjener 10 millioner i året lenger. For år siden kunne man lese mye om dem. Men nå har vel nærmest all aksjehandel blitt automatisert. Anonymkode: f910b...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #8 Del Skrevet 8. oktober "Blå dressen kjøpte han billig i Warszawa. Likevel ser investeringsdirektøren i Nordea ut som om han er flydd inn fra Wall Street." https://www.bt.no/btmagasinet/i/0EdElg/mangemillionaeren-skifter-luksusbil-naar-andre-skifter-skjorte-men-hater-aa-sloese Trenger ikke å være så dyrt! Anonymkode: 27f29...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #9 Del Skrevet 8. oktober q Anonymkode: daba3...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #10 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, skal det. Jeg får se første arbeidsdag, får sikkert tips og triks av de eldre gutta. Tror det er litt krav og gå pent kledd. Anonymkode: e6d92...076 Det er sikkert krav om å være pent kledd. Men det holder nok å ha en billig dress. Tror faktisk folk vil stusse om du møter opp i en skamdyr dress for de vet jo hva nybegynnerne tjener. Anonymkode: daba3...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #11 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er sikkert krav om å være pent kledd. Men det holder nok å ha en billig dress. Tror faktisk folk vil stusse om du møter opp i en skamdyr dress for de vet jo hva nybegynnerne tjener. Anonymkode: daba3...bbf Sant! Men jeg begynner med de beste med engang, selvom lønna ikke er helt der der oppe. Forventer jo at jeg går bra kledd, er jo ganske status jobb. Anonymkode: e6d92...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #12 Del Skrevet 8. oktober Det går seg til. De første dagene og ukene er det mye forskjellig, så finner alle "seg selv" innenfor den etablerte dresskoden i selskapet. For oss som har vært der en stund ser vi umiddelbart hvem som prøver for hardt, og hvem som bommer litt. Det er uansett ingen som treffer akkurat slik det er, fra arbeidsplass til arbeidsplass. Man ser gjerne at mange finner igjen seg selv etter noen dager/uker, mens andre fortsatt prøver for hardt å bevise noe gjennom hva de har på. Unngå dårlig passform, sneakers, plagg som skiller seg mye ut, og så videre. Mange bruker bukse og blazer i stedet for dress en del dager. Det er enklere å variere. Og er mange år siden jeg var på en plass der noen gikk med dress hver dag. Jeg er kvinne, da. Det dummeste jeg kjøpte var en dyr skinnveske, den brukte jeg kun 4-5 ganger, for den var ikke meg. Etterhvert har jeg lært meg å kombinere dyrere ting og rimeligere ting, og både være meg selv, og tilpasset selskapet. Anonymkode: 78982...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #13 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sant! Men jeg begynner med de beste med engang, selvom lønna ikke er helt der der oppe. Forventer jo at jeg går bra kledd, er jo ganske status jobb. Anonymkode: e6d92...076 Nå er det flott at du gleder deg til jobben din og jeg graturer deg. Men tror du overvurderer forventingene til hvordan du går gledd. Nybegynner-stillinger er som sagt ikke så godt betalt og i tillegg er man som regel rett fra universitetet når man starter så de regner med at du har dårlig økonomi og at du bør prioritere å spare opp kapital for å komme inn på boligmarkedet. Tror også dette med "status" er noe folk som er ganske unge tenker mest over. Hører sjeldent noen som har mye jobberfaring snakke om status så tror ikke seniorene dine er så opptatt av status. Det seniorene er opptatt av er nok kun at du gjør jobben din. Anonymkode: daba3...bbf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #14 Del Skrevet 8. oktober Tror det viktigste er å ha en boblejakke med avklipte armer. 🙄 Anonymkode: 08c23...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #15 Del Skrevet 8. oktober Ikke bruk dress. Dresskledde menn som er på jobb, feks eiendomsmeglere, blir tatt mindre seriøst enn de som kler seg pent. Er det synlig at man er veldig forfengelig og opptatt av fasade, virker det som man prøver å kamuflere at kan er usikker og ikke spesielt god i jobben. Kle deg pent, gå til en middels dyr herrebutikk og få hjelp til å sette sammen noen pene antrekk. Gjerne plagg du kan kombinere på forskjellige måter. Anonymkode: c83bb...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #16 Del Skrevet 8. oktober Du bør ha flere dresser, sko og skjorter. Hvis ikke blir det fort stygt, slitt og krøllete. Og en 3/4 jakke til vinteren. Anonymkode: e6913...75e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #17 Del Skrevet 8. oktober Må man virkelig stille i dress, altså? Jeg synes det fremstår som litt pretensiøst. Spesielt som fersking. Jeg ville heller vært underkledd enn overkledd. Det kan fort bli litt flaut om man kommer inn og gir inntrykk av at man har entret Wall Street. Jeg hadde sett for meg at det hadde holdt med pen blazer og strøkne bukser. Heldress kan fort fremstå som litt try-hard. Bedre å vise selvtillit ved å ikke sikte for høyt. Anonymkode: 1769d...34c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #18 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må man virkelig stille i dress, altså? Jeg synes det fremstår som litt pretensiøst. Spesielt som fersking. Jeg ville heller vært underkledd enn overkledd. Det kan fort bli litt flaut om man kommer inn og gir inntrykk av at man har entret Wall Street. Jeg hadde sett for meg at det hadde holdt med pen blazer og strøkne bukser. Heldress kan fort fremstå som litt try-hard. Bedre å vise selvtillit ved å ikke sikte for høyt. Anonymkode: 1769d...34c Dress er vanlig i kundemøter, presentasjoner og slik. Ofte litt avhengig av kunden, selvfølgelig. Første dag er det vanlig å møte i dress. Da er det gjerne fotografering. Men derfra er det gjerne kursdager, eller kontordager med opplæring. Da er det bukse, skjorte og blazer som gjelder de fleste steder. Selv ikke på de stiveste arbeidsplassene møter man i dress til kursdag (men ikke jeans heller). Anonymkode: 78982...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #19 Del Skrevet 8. oktober Anonymkode: 76951...a1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #20 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for det Er litt spent, har jo hørt mye fordommer om de folka der, spesielt etter og ha sett Exit og den slags, jeg er egentlig rake motseningen. Så vi får se hvordan det er Anonymkode: e6d92...076 Det er neppe Exit-tilstander. Men vil tippe at det er mye tvilsomt i bransjen. Aksjemegler-rollen er nærmest dødd ut etter internett det ble mulig å kjøpe aksjer på internett. Mitt inntrykk er at de som er igjen i bransjen er folk som lever av å lure sparepengene fra pensjonister. Om din jobb er å lure folk til å kjøpe spareprodukter de ikke forstår og som er grovt overpriset og som fører til at de taper sparepengene sine så anbefaler jeg deg å finne en annen jobb. Anonymkode: f910b...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå