AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #21 Del Skrevet 12. oktober 2024 AmandaMor skrev (På 8.10.2024 den 11.06): Det var ikke med vilje i det hele tatt. Vi var betemte på at vi ikke skulle ha unger enda. men jeg angra. jeg ikke ikke bevist ut for å bli gravid igjen. Vi var på fylletur hvor det endte opp i senga. Det er ikke meningen å provosere noen. Jeg er lei for det Dere var bestemte på at dere ikke ville ha barn. Ble gravide på fylletur to ganger. Har du i det hele tatt tatt kosttilskuddene som bør tas før man blir gravid? Bør ta både folat og jod i forkant. Det høres ut som om dere har rett i at dere ikke er klare for barn. Jeg var 35 år, i et stabilt forhold og prøvde en stund før jeg ble gravid. Likevel ble jeg tatt på senga hvor slitsomt og altoppslukende barn er. Vil dere begge gi opp det livet dere har nå? For det må dere. Ingen flere fylleturer. Ingen flere netter med sammenhengende søvn. Man blir veldig hormonell etter en abort, og det er derfor mange angrer. Men gi det litt tid, og la hormonene stabilisere seg. Du tenker ikke klart nå. Dette er et barn som kommer til å bli avhengige av dere begge i 20 år framover. Det fortjener at denne avgjørelsen blir tatt på et fornuftig grunnlag, ikke panikk etter fylletur og abort. Anonymkode: deb83...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #22 Del Skrevet 12. oktober 2024 Kjære du, Sannsynligvis er dette rester av hcg. Han som gjorde deg gravid ønsket det ikke. På et vis så har jo du også sett at det ikke var det rette, selv om du også ønsket det. Var selv i en lignede situasjon, hvor min kjæreste gjorde det veldig klart at han ikke ville klare å fikse det. Jeg ønsket barnet, men hadde ikke forutsetning for å klare det alene. I begynnelsen av en utdanning, bodde i kollektiv, kun deltidsjobb. Det var kjempesårt da, og et valg som hverken var riktig eller galt. Men, det var det fornuftige valget. Hva har du å tilby et barn nå, og ville du klart å stå i det alene? Livet skal være mer enn en kamp, og å oppdra barn i fattigdom (som det ville blitt i mitt tilfelle uten utdanning og alene) er ikke riktig hverken for deg eller et barn. Anonymkode: fe8fa...a4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #23 Del Skrevet 13. oktober 2024 Dette høres litt ut som en trolletråd, men scenarioet kan allikevel være aktuelt for flere. Jeg ble også gravid veldig tidlig i forholdet mitt. Det var 100% uhell da vi brukte kondom og begge var egentlig enige om at flere barn ikke var aktuelt fordi vi hadde hvert vårt fra tidligere forhold. Dermed ble avgjørelsen om abort tatt altfor fort og begge turte ikke helt å si at man kanskje egentlig ønsket å beholde allikevel før i etterkant. Men det kom frem ganske fort etter aborten og vi bestemte oss da for å prøve. Vi ble ikke gravide så fort igjen, men vi fikk til slutt vårt lille mirakel som nettopp har fylt 6 år 💛 Noen ganger tar man avgjørelser fordi man føler man må eller får panikk. Det er mange som angrer seg på ekte etter abort. Ikke bare pga hormoner. Jeg anbefaler å snakke med Amathea. Det gjorde mannen og jeg etter aborten og skulle ønske vi hadde gjort det før. Samtidig er vi så glade for barnet vi fikk til slutt. Uansett avgjørelse så er det lurt å tenke godt gjennom alt sammen, skaffe seg informasjon og hjelp, og snakke skikkelig sammen! Anonymkode: 6dbf2...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmandaMor Skrevet 27. oktober 2024 #24 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.41): Rester fra abort. Håper det virkelig i allefall ! Ikke bli gravid igjen, er du snill før du blir voksen og ansvarlig. Tenk på alle som sliter og virkelig ønsker å få barn som ikke kan få, men som må lese ditt innlegg for å gni inn i sårbare sjeler. Sorry, blit gjerne kastet ut av kg for resten av livet for å faktisk skrive det jeg skriver. Jeg regner med du og partner er såpass unge, med måten du skriver på, og sier dette rett ut. Ikke få barn, ikke før mentaliteten er på plass, og dere vet ordet ansvar og handlinger i ansvar. Anonymkode: 3cf1b...4ba Var rester, ser ja absolutt ikke klar for å bli foreldre. Setter i spiral rett etter første mensen. Selv etter alle kommentarer sårende og støttende så er vi virkelig ikke klare. Tusen takk for støtte og sårhet, uansett så var det det som trengs for å se situasjonen og måten jeg skriver på som en helhet. Vi får planlegge når enn vi er klare i livet får å få unger. Takk uansett svar❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #25 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.41): Rester fra abort. Håper det virkelig i allefall ! Ikke bli gravid igjen, er du snill før du blir voksen og ansvarlig. Tenk på alle som sliter og virkelig ønsker å få barn som ikke kan få, men som må lese ditt innlegg for å gni inn i sårbare sjeler. Sorry, blit gjerne kastet ut av kg for resten av livet for å faktisk skrive det jeg skriver. Jeg regner med du og partner er såpass unge, med måten du skriver på, og sier dette rett ut. Ikke få barn, ikke før mentaliteten er på plass, og dere vet ordet ansvar og handlinger i ansvar. Anonymkode: 3cf1b...4ba Neimen herregud. Det er vell ikke ts sin feil at andre sliter med å få barn?! De måtte gjennom en reise ved å ta en abort. Hvis du ikke har vært gjennom en abort og vet hvordan det påvirker deg mentalt i ettertid samt kan plutselig endre perspektivet ditt så syns jeg ikke du skal uttale deg. Du vet ingenting om ts og mannen basert på ett innlegg. De kan jo bli fantastiske foreldre og mye bedre enn gjennomsnittet. Enig i at det er slapt å ikke bruke prevensjon når du ikke ønsker graviditet men det er å dra det litt langt å dra inn «de som ikke kan få barn». Det er irrelevant i ts sin situasjon. Anonymkode: 4359c...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #26 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Neimen herregud. Det er vell ikke ts sin feil at andre sliter med å få barn?! De måtte gjennom en reise ved å ta en abort. Hvis du ikke har vært gjennom en abort og vet hvordan det påvirker deg mentalt i ettertid samt kan plutselig endre perspektivet ditt så syns jeg ikke du skal uttale deg. Du vet ingenting om ts og mannen basert på ett innlegg. De kan jo bli fantastiske foreldre og mye bedre enn gjennomsnittet. Enig i at det er slapt å ikke bruke prevensjon når du ikke ønsker graviditet men det er å dra det litt langt å dra inn «de som ikke kan få barn». Det er irrelevant i ts sin situasjon. Anonymkode: 4359c...75f Enig, selv om jeg syns det er ganske så uansvarlig og håpløst når man fortsetter som før etter en abort. Man har alle muligheter til å ha sex uten å bli gravid i 2024. Anonymkode: b405a...171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå