Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Menneskerettigheter er det siste jeg tenker på når jeg ligger på stranden og nyter min drink... Og har ikke tenkt å forrandre mening fordi en rødstømpe ser ut til å ville forrandre verden ))9

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplever spanjoler som uærlige og frekke også. Det er ikke bare i Tyrkia det ikke er noe gøy å være kvinner alene på tur.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg opplever spanjoler som uærlige og frekke også. Det er ikke bare i Tyrkia det ikke er noe gøy å være kvinner alene på tur.

Enig. Tror det stort sett er grekerne som er det fineste "syden-folkeslaget".

Skrevet

Hva er det med denne gjesten som på død og liv skal overbevise alle om at Tyrkia ikke er et bra sted å dra pga politikk og menneskerettigheter? Gjesten har også tatt seg bryet med å legge innlegg i min tråd - og alle andre tråder om Tyrkia jeg noensinne har lest.

Jeg tror ikke turisme er med på å opprettholde situasjonen i Tyrkia, jeg tror heller ikke at mangel på turisme vil endre situasjonen.

Når jeg velger feriested velger jeg ut i fra temperatur - og siden jeg MÅ dra i mai for å ikke være fødeklar på ferieturen, var Tyrkia ett av de beste alternativene. Jeg velger ut i fra flytid. Jeg velger ut i fra hvor jeg har vært før (har prøvd ut kanariøyer og hellas). Jeg velger ut i fra pris, og der finnes mange andre steder som fint kan konkurrere med Tyrkia. Jeg velger ut i fra barnevennlighet pga min treåring.

Jeg undersøker aldri politikk og menneskerettigheter før jeg drar ut på en reise. Dermed blir jeg kalt harry og uvitende av en gjest som selv tok turen i 1994 og er en tidligere harry og uvitdende gjest.

La oss andre reise i fred. Du kommer ikke med konkrete eksempler på hvorfor det er så forferdelig. Du snakker ut i fra en generell kunnskap om en tilstand i Tyrkia. Jeg har ingen tro på at jeg er med på å opprettholde dette, forklar konkret og kanskje jeg kan overbevises.

Apropos det å velge fornuftige reiser. Man kan velge miljøvennlige reiser hvor hotell og reisested er miljøvennlig og tar diverse hensyn. Men det viser seg til slutt at man kunne vært mer miljøvennlig ved å ta en vanlig reise et annet sted, blant annet fordi selve flyturen er lengre og forurenser mye mer enn hva man gjør ved å ta to uker i et vanlig sydenland. Så det å velge det fornuftige og politisk korrekte er ikke alltid slik man tror...

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er det med denne gjesten som på død og liv skal overbevise alle om at Tyrkia ikke er et bra sted å dra pga politikk og menneskerettigheter? Gjesten har også tatt seg bryet med å legge innlegg i min tråd - og alle andre tråder om Tyrkia jeg noensinne har lest.

Jeg tror ikke turisme er med på å opprettholde situasjonen i Tyrkia, jeg tror heller ikke at mangel på turisme vil endre situasjonen.

Når jeg velger feriested velger jeg ut i fra temperatur - og siden jeg MÅ dra i mai for å ikke være fødeklar på ferieturen, var Tyrkia ett av de beste alternativene. Jeg velger ut i fra flytid. Jeg velger ut i fra hvor jeg har vært før (har prøvd ut kanariøyer og hellas). Jeg velger ut i fra pris, og der finnes mange andre steder som fint kan konkurrere med Tyrkia. Jeg velger ut i fra barnevennlighet pga min treåring.

Jeg undersøker aldri politikk og menneskerettigheter før jeg drar ut på en reise. Dermed blir jeg kalt harry og uvitende av en gjest som selv tok turen i 1994 og er en tidligere harry og uvitdende gjest.

La oss andre reise i fred. Du kommer ikke med konkrete eksempler på hvorfor det er så forferdelig. Du snakker ut i fra en generell kunnskap om en tilstand i Tyrkia. Jeg har ingen tro på at jeg er med på å opprettholde dette, forklar konkret og kanskje jeg kan overbevises.

Apropos det å velge fornuftige reiser. Man kan velge miljøvennlige reiser hvor hotell og reisested er miljøvennlig og tar diverse hensyn. Men det viser seg til slutt at man kunne vært mer miljøvennlig ved å ta en vanlig reise et annet sted, blant annet fordi selve flyturen er lengre og forurenser mye mer enn hva man gjør ved å ta to uker i et vanlig sydenland. Så det å velge det fornuftige og politisk korrekte er ikke alltid slik man tror...

Jeg lar meg hverken overbevise av ditt svar, eller respektere det.

Forøvrig er jeg vel så opptatt av den tyrkiske lure/trikse-kulturen, blant både innbyggere og myndigheter, enn av menneskerettigheter og manglende demokrati.

Ber deg ellers om å sammenligne Amnestys beskrivelser av Tyrkia sammenlignet med f eks Hellas og Spania.

Skrevet
Jeg lar meg hverken overbevise av ditt svar, eller respektere det.

Forøvrig er jeg vel så opptatt av den tyrkiske lure/trikse-kulturen, blant både innbyggere og myndigheter, enn av menneskerettigheter og manglende demokrati.

Ber deg ellers om å sammenligne Amnestys beskrivelser av Tyrkia sammenlignet med f eks Hellas og Spania.

Vel, jeg finner dette om Hellas etter ett sekund tid hos Amnesty. Ikke bare positivt eller? Finner også negative overskrifter om Tyrkia. Kan nok finne negative overskrifter om de fleste land. Godt amnesty finnes ikke sant?

"29.09.2005

APPEAL Hellas: Internering under uverdige forhold

Asylsøkere og immigranter i Hellas blir sperret inne under forferdelige forhold. I april protesterte en gruppe menneskerettighetsaktivister mot at flere som hadde ankommet landet med båt til øya Chios ble holdt i en metallcontainer ved havna."

Gjest Soldigger
Skrevet

Jeg holder meg laaaangt unna Tyrkia, hvertfall. Aldri mer dit.

Gjest mia10
Skrevet

:)

Du er morsom..."Trikse/lure" kultur har jeg opplevd i mange land;Ja, i de fleste land jeg har vært i.

Når det gjelder myndigheters "trikse/lure kultur" vil påstå at landene i det gamle sovjetunionen og Italia er hakket verre enn Tyrkia på dette punktet,samt myndighetene i mange afrikanske land.

Om du mener "trikse/lure kultur" overfor turister,så er Tenerife og Tunisia de verste stedene jeg har besøkt.Har aldri sett så mye fake juggel som på Tenerife.Selgerne lot oss ikke få lov til å spise i fred,det var et stress å være turist der...

Nei,dra til Side om dere ønsker.En svensk dame har en restaurant der,den heter "Monicas".Ellers,så er det mange skandinaviske turister som pleier å møtes på Copenhagen Corner (ligger ved siden av London Underground).

Ha en fin ferie!

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg holder meg laaaangt unna Tyrkia, hvertfall. Aldri mer dit.

ska fortæll dæ at det ska bli deilig å nyyt livet på deinn tyrkiske riviera..

Gjest Gjest
Skrevet
:overrasket:

Makan til tankeløst vås! Slik blir det når man nekter å innse at et land VIRKELIG er ute å kjøre når det gjelder menneskerettigheter, og tortur/fangenskap for politiske minoriteter.

Du får få vekk skylappene, eller la være å si noe!

*provosert*

Moro at du blir provosert. Regner med at du blir tatt på alvor  :ler: Skal kose meg i de undertryktes land i to herlige uker. Skal ikke ofre politikk en tanke. Renger med at tyrkerne setter pris på oss som turister og ikke kritikere av deres måte å prøve å skape ro i en smeltedigel av religioner og problemet av å være et grenseland til mer "krigerske" nasjoner og geriljagrupper.

solbun

Gjest Gjest
Skrevet

Problemet med Tyrkia som ferieland er ikke hva myndighetene gjør overfor kuderne, men at tyrkerne er er frekke, lurer folk, og opptrer nedveridigende overfor kvinner.

Jo, forresten...myndighetene har enda ikke stoppet de frekkingene som lurer folk som ankommer til landet. De spør først Saga? Ving?Og tar folks bagasje, laster den oppå en vogn og bort til en buss, og krever deretter betalt for det. Slikt griseri burde myndigetene stoppet forlengst.

Skrevet

Side er topp! ;) Jeg var i Side to ganger i fjor sommer, det var helt suupert. Skal tilbake i sommer! Jeg bodde faktisk på Sun City Apartment den ene gangen.. likte meg kjempe godt der! Koselige leiligheter, stort basseng, koselige folk og ikke for lang fra sentrum. Jeg digger Side sentrum, det har alt du kan tenke deg.. billige klær, veldig god mat og koselige mennesker, selv om de er veldig pågående.. men selv synes jeg det er litt av sjarmen med å væra i syden.. å så lenge menneskene er hyggelige synes jeg ikke det gjør noe!! Gled deg masse, du og familien din kommer til å stor trives i Side og på Sun City Apartment :):)

Skrevet
Jo, forresten...myndighetene har enda ikke stoppet de frekkingene som lurer folk som ankommer til landet. De spør først Saga? Ving?Og tar folks bagasje, laster den oppå en vogn og bort til en buss, og krever deretter betalt for det. Slikt griseri burde myndigetene stoppet forlengst.

Så faktisk dette fenomenet selv. En eldre dame som trodde det var bagasjehjelpere fra reiseselskapet, lot disse småkjeltringene ta bagasjen sin bort til bussen. De leverte den ikke fra seg med mindre de fikk en drøss tyrkiske jævler. Hun protesterte, jeg så tårene i øynene på henne, og de oppførte seg faktisk truende, og hun betalte til slutt.

Det sier veldig mye om en nasjon at de ikke klarer å holde slike parasitter unna turistene. Fy for et folk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...