Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bestilt oss reise til Side i Tyrkia til sommeren. Har aldri vært i Tyrkia, så da lurte jeg på om dere har noen erfaringer derfra. Jeg ,min mann og to av barna våre på 8 og 13 år skal bo på et hotell som heter sun city apartment. Hvordan er prisnivået der nede,er det mye å kjøpe? Har hørt at selgerne der nede er veldig pågående,men var i Tunisia for noen år siden og der var de oxo litt slitsomme. Men det er jo litt morsomt å prute da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg var i side for to år siden med mine to barn.vi hadde det kjempefint.nydelig strand,masse billig shopping som puma og diesel klær(jada,vet det er fake!),hyggelige mennesker og god service.

jeg vil velge tyrkia neste gang også,men da alanya for å få litt større by.

maten var også billig,det tror jeg det meste var.det gikk mest i pizza,som var nyyydelig,kostet vel en 30-40 kr for en liten/medium pizza.

og ja,selgerne kan være pågående.men men...det er nå jobben deres.

god tur!selv satser jeg på en tur neste sommer!

:)

Skrevet

Tyrkia er å anbefale! Tror det var en tråd om det samme for litt siden, søk litt i forumet så tror jeg du finner svar på mange av spm dine!!!!

Skrevet

Tyrkia er herlig!

har vært der 3 år på rad nå (men i år blir det desverre ikke noen tur, da vi skal til usa). Har vært i Alanya jeg da. Men svigers var i side i fjor og de var mer fornøyd med side enn med alanya.. Det er en mer rolig by enn hva alanya er.

Prisnivået er lavt og shoppingmulighetene er mange. Riktignok er det for det meste fake klær. men kvaliteten er helt topp! har fremdeles klær som jeg kjøpte forste året jeg var der (2003) og de er like fine fremdeles og det er ikke dårlig når jeg betalte svært lite for dem (f.eks 200 kr for en dongribukse)

Skrevet

Kjempe lave priser, fin strand i Side, hyggelige mennesker, flott strandpromenade. Besøk for all del restauranten på hotellet Side hill. Bare maten der er verdt turen i seg selv. Handle vesker i hovedgaten på Aspell. Besøk teateret, dra på utflukt med elvebåten, det må dere gjøre :)

Betal aldri mer enn 80 nok for en fake t-skjorte, prut og besøk markedet i Manvagat. Et kvarters tid med Dolmus fra Side.

Skrevet

tusen takk for fine svar :blomst:

Gleder meg til å reise dit :)

Skrevet

Tyrkia er herlig!! Gled deg!

Gjest Gjest
Skrevet
Tyrkia er herlig!! Gled deg!

Lurer på om de milloner av undertrykte, og de fengslede politiske motstandere av regimet, mener det samme?

Skrevet
Lurer på om de milloner av undertrykte, og de fengslede politiske motstandere av regimet, mener det samme?

alle land har sine fordeler og ulemper.

og her i norge behandler vi de straffedømte bedre enn de gamle. Er det noe å være stolt av f.eks.

Gjest Gjest
Skrevet

og her i norge behandler vi de straffedømte bedre enn de gamle. Er det noe å være stolt av f.eks.

:overrasket:

Makan til tankeløst vås! Slik blir det når man nekter å innse at et land VIRKELIG er ute å kjøre når det gjelder menneskerettigheter, og tortur/fangenskap for politiske minoriteter.

Du får få vekk skylappene, eller la være å si noe!

*provosert*

Gjest Gjest
Skrevet

Så du forsvarer tortur i fengsler, for fanger som kun har ytret en mening i mot et regime?

Det er slike tilstander du vil ha i norske fengsler i stedet for det vi har?

Kanskje du burde forhøre deg litt med Amnesty ang Tyrkia??

Skrevet
:overrasket:

Makan til tankeløst vås! Slik blir det når man nekter å innse at et land VIRKELIG er ute å kjøre når det gjelder menneskerettigheter, og tortur/fangenskap for politiske minoriteter.

Du får få vekk skylappene, eller la være å si noe!

*provosert*

Dette er et diskusjonsforum og jeg sier hva jeg vil. Alle trenger ikke å være enige om alt her, da hadde det vel ikke het diskusjonsforum.

Så du forsvarer tortur i fengsler, for fanger som kun har ytret en mening i mot et regime?

Det er slike tilstander du vil ha i norske fengsler i stedet for det vi har?

Kanskje du burde forhøre deg litt med Amnesty ang Tyrkia??

Jeg ønsker at de gamle blir behandlet bedre enn de fangene vi har her i Norge. Ikke at de skal bli toturet her i fengsel i Norge og. Men hvorfor skal f.eks fanger få enerom, mens gamle (og syke for den saks skyld) må ligge på gangen, på et lite kott, flere stuet sammen på små rom..

hmmm kanskje du/dere hadde en dårlig opplevelse med en tyrker som lurte dere og derfor ikke liker landet..

Skrevet

Vi skal til side i sept. Vår første sydentur, skal ha med ungene. Skal bo på pegasos world, gleder oss kjempemasse!!!!

Gjest Gjest
Skrevet
Dette er et diskusjonsforum og jeg sier hva jeg vil. Alle trenger ikke å være enige om alt her, da hadde det vel ikke het diskusjonsforum.

Svar: Man må vel kanskje forutsette at en debattdeltaker skaffer seg kunnskap før vedkommende mener noe?

Jeg ønsker at de gamle blir behandlet bedre enn de fangene vi har her i Norge. Ikke at de skal bli toturet her i fengsel i Norge og. Men hvorfor skal f.eks fanger få enerom, mens gamle (og syke for den saks skyld) må ligge på gangen, på et lite kott, flere stuet sammen på små rom..

Svar: Dette er et hjelpeløst forsøk på å vri seg vekk fra å mene noe om situasjonen i Tyrkia. Dessuten er det på ingen måte riktig at fangene behandles bedre enn våre eldre på institusjon. Igjen handler det om mangel på kunnskap.

hmmm kanskje du/dere hadde en dårlig opplevelse med en tyrker som lurte dere og derfor ikke liker landet..

Svar: Jeg har faktisk evne til å danne meg et bilde av Tyrkia via andre kanaler enn den ukulturen vi ser overfor turister, blant handelsmenn, og ikke minst deres kvinnesyn. Det burde du også gjøre.

Skrevet

[

Svar: Man må vel kanskje forutsette at en debattdeltaker skaffer seg kunnskap før vedkommende mener noe?

Svar: Dette er et hjelpeløst forsøk på å vri seg vekk fra å mene noe om situasjonen i Tyrkia. Dessuten er det på ingen måte riktig at fangene behandles bedre enn våre eldre på institusjon. Igjen handler det om mangel på kunnskap.

Svar: Jeg har faktisk evne til å danne meg et bilde av Tyrkia via andre kanaler enn den ukulturen vi ser overfor turister, blant handelsmenn, og ikke minst deres kvinnesyn. Det burde du også gjøre.

Jeg er nok mer enn nok kunnskap.

Men skal man straffe et helt land fordi noen i landet gjør noe som ikke er helt bra?

Da er det ikke mange land man kan dra til.

Nei, det beste er nok bare å holde seg hjemme i sin egen stue..

Og jeg har aldri oppopplevd å bli undertrykt som kvinne der nede. (oh ja.. jeg har blond hår... mulig at det er fordi jeg har reist sammen med sambo,, men som sagt- de har alltid behahanldet meg med respekt.

Men det var vel i utgangspunktet ikke dette tråden handlet om.

Og du som er så poltisk korrekt bør vel holde deg til hvordan det er for turistene i side og ikke at miniortetsgrupper blir undertrykt eneklte steder i landet.

Gjest Gjest
Skrevet
[

Jeg er nok mer enn nok kunnskap.

Svar: Etter min mening så mangler du svært mye kunnskap om Tyrkia, samme hva du sier. Hva kan du f eks om indre poilitiske stridigheter, minoriteters kamp for alminnelige menneskerettigheter, og også om Tyrkias holdning til Kypros-spørsmålet?

Men skal man straffe et helt land fordi noen i landet gjør noe som ikke er helt bra?

Da er det ikke mange land man kan dra til.

Nei, det beste er nok bare å holde seg hjemme i sin egen stue..

Svar: Det finnes massevis av land med sol og varme man kan dra til uten å måtte dra til Tyrkia. Det handler kun om et moralsk valg. Dessuten så handler det også en del om å slippe å havne på sykehus med amøber i magen pga uren mat. Jeg har reist rundt i hele verden, Sør-Amerika, Asia, Afrika osv uten å bli syk, men i Tyrkia ble jeg og alle jeg reiste sammen med nesten dødssyke.

Og jeg har aldri oppopplevd å bli undertrykt som kvinne der nede. (oh ja.. jeg har blond hår... mulig at det er fordi jeg har reist sammen med sambo,, men som sagt- de har alltid behandlet meg med respekt.

Svar: Det er en påtatt respekt. Du kan jo evt prate med familier som har vært der og har hatt en lyshåret jente på 13-14 år i sitt følge, som tyrkerne hele tiden prøvde å beføle da foreldrene ikke var oppmerksomme.

Og du som er så poltisk korrekt bør vel holde deg til hvordan det er for turistene i side og ikke at miniortetsgrupper blir undertrykt eneklte steder i landet.

Svar: Er man noenlunde helstøpt av natur, så skaffer man seg kunnskap om et regimes opptreden i et land, og agerer ut fra hva man blir kjent med om regimets svineri.

Til slutt: Du har ærelig talt en utrolig "tynn sak", når du i to svar til meg ikke har klart å forsvare deg selv og Tyrkia på en mer troverdig måte.

Gjest Gjest
Skrevet

til gjesten over:

Tror du det blir noe bedre for dem som opplever brudd på menneskerettighetene om turistene lar være å reise dit?

Maten i Tyrkia er den beste jeg har smakt. Ikke har jeg blitt matforgiftet av den heller. Det har jeg derimot blitt flere ganger på norske spisesteder.

Du har ifølge deg selv vært i Tyrkia, dersom du mener at andre burde la være å dra dit på grunn av brudd på menneskerettighetene hvorfor dro du dit selv?

Gjest Gjest
Skrevet

Du har ifølge deg selv vært i Tyrkia, dersom du mener at andre burde la være å dra dit på grunn av brudd på menneskerettighetene hvorfor dro du dit selv?

Det var i 1994, jeg hadde ikke noen sperrer mot å dra dit da. Var omtrent hodeløs og ville bare ha sol og varme. Motstanden mot Tyrkia og f eks det uærlige lure/trikse-systemet de har, pluss magesykdommen, gjorde meg forbannet, og derfor har jeg etterhvert har blitt ganske så kunnskapsrik mht Tyrkia.

Forøvrig syns jeg det er en elendig unnskyldning at man gjør situasjonen bedre for de undertrykte, med å sørge for skatte- og avgiftsinntekter til det regimet som undertrykker.

Er det nå så nødvendig for folk å reise til Tyrkia da? Kan man ikke bruke hodet en smule?

Skrevet (endret)
svar: Det finnes massevis av land med sol og varme man kan dra til uten å måtte dra til Tyrkia. Det handler kun om et moralsk valg. Dessuten så handler det også en del om å slippe å havne på sykehus med amøber i magen pga uren mat. Jeg har reist rundt i hele verden, Sør-Amerika, Asia, Afrika osv uten å bli syk, men i Tyrkia ble jeg og alle jeg reiste sammen med nesten dødssyke.

Jeg har aldri hatt mageproblemer i Tyrkia. Så det problemet kjenner jeg ikke til.

Svar: Det er en påtatt respekt. Du kan jo evt prate med familier som har vært der og har hatt en lyshåret jente på 13-14 år i sitt følge, som tyrkerne hele tiden prøvde å beføle da foreldrene ikke var oppmerksomme.

De er neppe noe bedre i andre syden land. Er f.eks greekere noe bedre? Spanjoler? Jeg har blitt f.eks i Spania men aldri enn i Tyrkia.  Og ja, jeg kjenner folk som har hatt med seg en blond jente i 13-14 års alderen ned ditt, og ja,, så klart hun har fått oppmerskomhet. Men aldri befølt, antastet og liknede.

En gang når jeg var i tyrkia (da sammen med svigers) var jeg på stranden sammens med dem, siden sambo var dårlig. Når jeg da gikk opp for å legge meg på solsengen, gikk det en tyrker bort til svigerfar og spurte han om "dattera" hans... Jeg hadde likt å sett den norske gutten gjøre det samme i dag...

Endret av IdaH
Gjest Gjest
Skrevet

Den magelen på folkeskikk, kombinert med ren og skjær uærlighet, som er så typisk for tyrkere, finner man aldri blant grekerne. Det er en vesens forskjell på de to folkeslagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...