Gå til innhold

Mistet min hund men ingen bryr seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi måtte avlive vår hund og dette er en sorg jeg aldri har kjent på, det gjør så vondt inni meg. :( Jeg har det forferdelig vondt og jeg savner min bestevenn hele tiden. Det som gjør enda vondere er at ingen bryr seg, de kom bare og trøstet meg den dagen og det var alt. Ja, jeg vet at de som ikke har hund vet ikke hvordan det er å miste dem, men han var mitt familiemedlem. Ok, for andre er han bare en hund men hva med meg og mine følelser? Tenker de ikke på det? Bryr seg ikke om meg og mine følelser? 

Er det noen der ute som har det på samme måte som meg som er alene i sorgen? Har du noen råd til meg, hvordan komme meg på egen hånd gjennom dette? 

Anonymkode: a8456...054

• Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, stor klem til deg! Har mistet hunder jeg også, og det er helt jævlig! Hunden blir som et barn for oss. Dessverre så er det slik at de som ikke har hund, ikke har mulighet til å forstå hvor knyttet en hund og ett menneske blir seg i mellom. Har dessverre ingen råd. Har opplevd det samme selv, de sier de forstår hvis jeg f.eks har takket nei til selskap noen dager etterpå, men ser på dem at de egentlig synes jeg er patetisk og overdriver…..

Stor klem! ❤️

Anonymkode: fcb84...7b6

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har hund - alltid hatt hund, og en del av det å ha hund er at man VET at de lever kortere tid enn oss.
Ja det er trist, men det er ikke som å miste et famiiemedlem, ærlig talt.

Når det er sagt;
Ja det er trist at du mistet hunden din, men den sorgen er din, ikke en andre rundt deg kan ta noe ansvar for egentlig. Selv om litt ekstra omtanke føles godtog kanskje hjelper deg er det ikke alle som ser det på den måten du gjør dessverre. 

Anonymkode: c70e5...642

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du forventer at folk skal gjøre? I hvilken sammenheng er det du ikke blir støttet?

Med mindre du er med en veldig nær venn/venninne hvor det er enighet om at du trenger litt ekstra omsorg, så er det verken vanlig eller spesielt sunt at folk går rundt og tenker på at du har mistet hunden din. 

Du må nesten snakke med folkene du er rundt om hvilken støtte du trenger, men til en viss grad. De fleste har nok mistet noen uten at de snakker så mye om det, livet går videre, og det er det du må se frem mot også. 

Anonymkode: da106...bca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Min erfaring er at sorgen over å miste et dyr er veldig vanskelig å forstå hvis man ikke har kjent på det selv. Har du noen venner i hundemiljøet du kan snakke med?

Anonymkode: ec80d...7c1

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke snakke for ts, men for min egen del så er det ikke det at jeg forventer blomster eller andre type handlinger som viser støtte og slike ting, men det er på en måte ekstra sten til byrden at man ikke møter noen forståelse for sorgen. At folk forventer at man skal komme seg raskt videre og indirekte sier til deg "ta deg sammen, det var bare en hund". Men det er jo ikke "bare" en hund. En hund kan jo bety uendelig mye. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du tenkte hadde hjulpet?

Spør fordi jeg oppriktig lurer. Er i sorg selv etter at hunden, mamma, svigerfar og sjefen min døde i løpet av en drøy måned. Synes liksom ikke det er som mye andre kan gjøre som hjelper.

Anonymkode: 261a4...fd5

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så med deg TS ❤️ Vi har hatt flere hunder og det er alltid så trist å miste disse små. Vi vet jo at de lever kortere enn vi men likevel veldig sårt, spesielt når vi selv må ta avgjørelsen at nå er det slutt 😭 Vær forberedt på at denne sorgprosessen kan ta tid.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe med om at det er en hund eller et menneske. Sorgen er din. Og bare din. Verden rundt deg går videre fordi. Jeg har nettopp mistet min far. Mange som kom akkurat den dagen men ingen etterpå. Hvorfor skal dem det? Dem har jo gått videre. Jeg som har en sorg. Ikke mine venner eller de som kjenner meg. Jeg sorger selv. Både over hunden jeg mista for noen år siden og min far. Men jeg vet at verden går videre. Også mitt liv. 

Anonymkode: 252a3...c20

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi måtte avlive vår hund og dette er en sorg jeg aldri har kjent på, det gjør så vondt inni meg. :( Jeg har det forferdelig vondt og jeg savner min bestevenn hele tiden. Det som gjør enda vondere er at ingen bryr seg, de kom bare og trøstet meg den dagen og det var alt. Ja, jeg vet at de som ikke har hund vet ikke hvordan det er å miste dem, men han var mitt familiemedlem. Ok, for andre er han bare en hund men hva med meg og mine følelser? Tenker de ikke på det? Bryr seg ikke om meg og mine følelser? 

Er det noen der ute som har det på samme måte som meg som er alene i sorgen? Har du noen råd til meg, hvordan komme meg på egen hånd gjennom dette? 

Jeg mistet faren min og erfarte det samme, folk flest stikker når de enser at noen er svake og trenger deres hjelp og støtte, da er det over and out til du føler deg bedre så kan de være godværs venner igjen.

Sender deg en stor klem, sorg er sorg og dine venner og nære burde vært der for deg. Hunder blir familiemedlemmer.

Anonymkode: 1c546...9cc

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ikke noe med om at det er en hund eller et menneske. Sorgen er din. Og bare din. Verden rundt deg går videre fordi. Jeg har nettopp mistet min far. Mange som kom akkurat den dagen men ingen etterpå. Hvorfor skal dem det? Dem har jo gått videre. Jeg som har en sorg. Ikke mine venner eller de som kjenner meg. Jeg sorger selv. Både over hunden jeg mista for noen år siden og min far. Men jeg vet at verden går videre. Også mitt liv. 

Anonymkode: 252a3...c20

Kondolerer så mye.

Jeg er ikke enig, nære venner og folk rundt burde i det minste sjekket innom deg, og spurte hvordan det går.

Mine GODE venner kikket innom bare for å sjekke at det gikk greit, kom med mat når jeg bare lå i senga og gråt, den første tiden var helt jævlig og jeg setter så pris på at et par stykker sjekket innom et par ganger i uka. 

Anonymkode: 1c546...9cc

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner så godt hvordan du har det. 

Min nåværende hund er 12 år, og når jeg mister ham vet jeg at jeg kommer til å sitte veldig alene med den sorgen. Det gjør vondt å tenke på allerede nå!

Den hunden betyr alt for meg, han har vært ved min side så lenge, gjennom mange gleder og sorger. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre uten han.

Men jeg vet også at familie og venner ikke føler det samme for ham. Familien min er ikke hundemennesker, og de ser ham nok nærmest som noe som binder meg hjemme og hindrer meg i å være spontant, og tar mye tid og penger. Ingen andre enn meg kommer til å sørge den dagen han drar. 

Anonymkode: 2e09e...115

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brutale sannheten er at din sorg over et kjæledyr er en bagatell i andres liv - de har sine egne sorger og bekymringer. Jeg tror knapt jeg har "fulgt opp" andres tap nokså uavhengig av hvem eller hva de har mistet, annet enn den umiddelbare kondolansen og eventuelt begravelsen og heller ikke forventet det av andre. Gir noen uttrykk for å ha behov for å snakke, så selvfølgelig, men jeg ville ikke tenkt på å ta det initiativet - andre vil helat slippe å snakke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorgen er din. Folk kan vise omsorg for deg, men for de fleste er det lite følelser knyttet til en annens hund. At den er borte påvirker dem antakelig minimalt. 

Og selv ved dødsfall hos mennesker så er det begrenset hvor mye det påvirker mennesker som kun har tilknytning til den avdøde via noen.

Min mor ble innlagt på sykehuset mens jeg var på jobb. Livstruende skade. Jeg fikk omsorg fra kollegaer der og da, og spørsmål om hvordan det gikk i dagene etterpå. 

Men i den grad de var bekymret, så handlet nok det mest om meg. For dem er hun eldre dame de ikke kjenner.

Brutalt, men sant 

Anonymkode: 1c293...efc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, stor klem til deg! Har mistet hunder jeg også, og det er helt jævlig! Hunden blir som et barn for oss. Dessverre så er det slik at de som ikke har hund, ikke har mulighet til å forstå hvor knyttet en hund og ett menneske blir seg i mellom. Har dessverre ingen råd. Har opplevd det samme selv, de sier de forstår hvis jeg f.eks har takket nei til selskap noen dager etterpå, men ser på dem at de egentlig synes jeg er patetisk og overdriver…..

Stor klem! ❤️

Anonymkode: fcb84...7b6

Takk for din omtanke, vit at jeg setter stor pris på det.❤️

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har hund - alltid hatt hund, og en del av det å ha hund er at man VET at de lever kortere tid enn oss.
Ja det er trist, men det er ikke som å miste et famiiemedlem, ærlig talt.

Når det er sagt;
Ja det er trist at du mistet hunden din, men den sorgen er din, ikke en andre rundt deg kan ta noe ansvar for egentlig. Selv om litt ekstra omtanke føles godtog kanskje hjelper deg er det ikke alle som ser det på den måten du gjør dessverre. 

Anonymkode: c70e5...642

Jo, det er et familiemedlem for meg og jeg vet at andre sitt kjæledyr også er som et familiemedlem for dem. 

Det hadde vært fint om de viste meg litt mer omtanke selv om de ikke har noe forhold til dyr som de som har, men jeg betyr jo noe for dem eller… kanskje ikke. ..

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. Min erfaring er at sorgen over å miste et dyr er veldig vanskelig å forstå hvis man ikke har kjent på det selv. Har du noen venner i hundemiljøet du kan snakke med?

Anonymkode: ec80d...7c1

Jeg har ingen å snakke med, jeg er alene i sorgen min og det er så ufattelig ensomt :( De rundt meg forstår ikke og sier hva jeg bør gjøre og ikke, og at det «bare» er et hund. Men jeg kan ikke noe for at jeg har det vondt og at jeg savner hunden min så mye. 

ts

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (4 timer siden):

Jeg skal ikke snakke for ts, men for min egen del så er det ikke det at jeg forventer blomster eller andre type handlinger som viser støtte og slike ting, men det er på en måte ekstra sten til byrden at man ikke møter noen forståelse for sorgen. At folk forventer at man skal komme seg raskt videre og indirekte sier til deg "ta deg sammen, det var bare en hund". Men det er jo ikke "bare" en hund. En hund kan jo bety uendelig mye. 

Takk, dette hjalp, du skrev akkurat det jeg ikke kunne. 🥹❤️

ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (3 timer siden):

Føler så med deg TS ❤️ Vi har hatt flere hunder og det er alltid så trist å miste disse små. Vi vet jo at de lever kortere enn vi men likevel veldig sårt, spesielt når vi selv må ta avgjørelsen at nå er det slutt 😭 Vær forberedt på at denne sorgprosessen kan ta tid.

Takk❤️

ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...