AnonymBruker Skrevet 8. oktober #21 Del Skrevet 8. oktober Jeg tror det varierer mye fra arbeidsplass til arbeidsplass hvor beruset folk blir. På den første arbeidsplassen min som "voksen" i Norge (bodde i utlandet fra jeg var 20 til 32) var det todelt. Halvparten kristne avholdsfolk og halvparten som drakk altfor mye. Veldig rart for meg som følte meg utenfor hos begge gruppene. Tok gjerne et par glass vin til maten slik som jeg var vant til fra det landet jeg bodde i, men å bli ukontrollert full har aldri vært noe for meg. På neste jobb var de fleste som jeg, og noen unntak i begge retninger. De som ikke drakk noe, var det helt fint med, for de var jo som flertallet, bortsett fra at de avstod helt fra alkohol. De som drakk mye, skilte seg utover kvelden ut i negativ retning. Nå jobber jeg på en veldig stor arbeidsplass, og det er tredelt mellom avholds, litt alkohol og mye alkohol. Trives dårligere på sosiale sammenkomster nå, men det har også med det å gjøre at de alltid holdes i lokaler med dårlig akustikk slik at det blir umulig å snakke sammen. Tror problemet er mamglende måtehold mange steder. Mange av mine internasjonale (vestlige) venner reagerer på det sammen. Det er often enten eller. Anonymkode: 64aaf...a21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #22 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg tror det varierer mye fra arbeidsplass til arbeidsplass hvor beruset folk blir. På den første arbeidsplassen min som "voksen" i Norge (bodde i utlandet fra jeg var 20 til 32) var det todelt. Halvparten kristne avholdsfolk og halvparten som drakk altfor mye. Veldig rart for meg som følte meg utenfor hos begge gruppene. Tok gjerne et par glass vin til maten slik som jeg var vant til fra det landet jeg bodde i, men å bli ukontrollert full har aldri vært noe for meg. På neste jobb var de fleste som jeg, og noen unntak i begge retninger. De som ikke drakk noe, var det helt fint med, for de var jo som flertallet, bortsett fra at de avstod helt fra alkohol. De som drakk mye, skilte seg utover kvelden ut i negativ retning. Nå jobber jeg på en veldig stor arbeidsplass, og det er tredelt mellom avholds, litt alkohol og mye alkohol. Trives dårligere på sosiale sammenkomster nå, men det har også med det å gjøre at de alltid holdes i lokaler med dårlig akustikk slik at det blir umulig å snakke sammen. Tror problemet er mamglende måtehold mange steder. Mange av mine internasjonale (vestlige) venner reagerer på det sammen. Det er often enten eller. Anonymkode: 64aaf...a21 Problemet er jo drikkekulturen her i Norge, enten eller. Så godtar man ikke at andre sier nei, slik er flertallet av nordmenn. Sier du nei må du enten være religiøs eller hatt alkoholproblemer så du måtte bli avholds. Det er typisk holdning. Alkohol for min del er kun negativt, brukte det i oppveksten som de fleste gjør. Men i dag helt grusomt uansett mengde, alkohol er IKKE gøy! Da blir det feil for meg å delta på ting som er bygd opp rundt at det er gøy. Nå skal det feires oktoberfest i Norge også...enda et sted med fylla. Anonymkode: 9da4c...067 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #23 Del Skrevet 8. oktober velferdsklubben hos oss arrangerer turer som er alkofrie der det er spesifisert at det er uten alkohol til og med, typ via ferrata osv, med lunsj på toppen osv og like fullt er det noen som pakker øl i sekken som TS er inne på og som "haiker" skyss til og fra med andre, og er tydelig beruset på veien osv, en ble sågar nektet å gå ned fra fjellet en gang etter å ha peist i seg 6 øl på toppen, måtte hentes ned av røde kors og like fullt lo av det på jobb igjen dagen etterpå. Så jeg tror ikke det hjelper å komme med forslag til alkoholfrie greier når man kan ta med alkohol selv Anonymkode: 3e501...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #24 Del Skrevet 8. oktober Det må være noe med kulturen på arbeidsplassen din. Vi har aldri sommer- eller juleavslutning med alkohol. Julebord har alkohol. Men det er også det eneste, alt annet er alkoholfritt. Anonymkode: 48eaa...b79 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #25 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): velferdsklubben hos oss arrangerer turer som er alkofrie der det er spesifisert at det er uten alkohol til og med, typ via ferrata osv, med lunsj på toppen osv og like fullt er det noen som pakker øl i sekken som TS er inne på og som "haiker" skyss til og fra med andre, og er tydelig beruset på veien osv, en ble sågar nektet å gå ned fra fjellet en gang etter å ha peist i seg 6 øl på toppen, måtte hentes ned av røde kors og like fullt lo av det på jobb igjen dagen etterpå. Så jeg tror ikke det hjelper å komme med forslag til alkoholfrie greier når man kan ta med alkohol selv Anonymkode: 3e501...1e6 For noe tragiske greier, hadde aldri brukt tid på slike mennesker. Anonymkode: 9da4c...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #26 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er nok best for alle. Anonymkode: 6b5a8...f28 Og hva mener du med det? Anonymkode: 9651f...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå