Gå til innhold

Pedagogisk leder/personal ansvar

Påliteligkar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skjønner at dette spm har blitt stillt opp her flere ganger men jeg savner litt oppdatert info fra 2024.

Jeg er i min 5år som Pedagogisk leder med personal ansvar og har egt vært lei siden 3året mitt. Jeg har nylig gått over til en privat bhg men det er like ille her, kanskje mer siden det skal spares enda mer penger på vikarer her. 
Jeg har aldri vært skole flink, men klarte å fullføre bachelor, men jeg vet at jeg vil ikke klare å ta master, så videre utdanning er ikke en vei for meg. Jeg er veldig flink i praksis men ikke bank en skolebenk. 

Jeg har prøvd å komme inn på nav, miljøterapeut, veileder/rådgiver, aks/sfo/base leder på skolen, barnevern men aldri blitt kalt inn. Prøvd meg på sporveien men feilet på «evnetest» og er i 1 års karantene fra sporveien😅

Når det er sagt så har jeg hatt veldig gode resultater i barnehage, både mtp på utviklingsarbeid, få opp trivsel, og endringsarbeid i min avd. både min styrer og foresatte har vært veldig veldig fornøyd med meg. Har veldige gode attest/anbefallingsbrev fra styrer.

Men jeg klarer ikke mer i bhg, er fortsatt fysisk frisk men det er veldig vanskelig å stå opp på morgen fordi jeg vet at da må jeg møte opp i barnehage. Det skal gjøre meg psykisk sliten hvis ikke deprimert..

Med denne bakgruns info hvor kan jeg forvente å få jobb. Noen spesifikke anbefalinger der jeg kan jobbe uten å gå ned fra en allerede dårlig betalt lønn? Er det noen som har i 2023-2024 byttet yrke som bhglærer? Som sagt jeg er aktiv jobbsøker men det føles ut som at jeg ikke kommer noe vei videre. Jeg vil helst ikke sykmlde meg, da jeg liker å jobbe og tjene mine egne penger. Help

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tro du har gode muligheter til å få napp om du fortsetter å søke som miljøterapeut, stillinger i barnevern som ikke er ren saksbehandling (mye skriving), institusjon etc. Menn er ettertraktet. 

Samme gjelder nok AKS/SFO, men det er jo mye det samme som barnehage - bare med færre ressurser. 

Spesialskoler kan være aktuelle? Tenker konkret på f.eks Sollerudstranda og Vestre Aker i Oslo (antar du er på de kanter siden du bruker AKS-begrepet). 

Anonymkode: 5b247...7e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vanskelig. Fikk ofte høre at barnehagelærere kan jobbe mange plasser, men det er ikke sånn i praksis. 

Jeg sto i det, holdt i 25 år, møtte veggen så durabelig og endte som ufør....det samme har dessverre skjedd med mange av mine kolleger. 

Hadde jeg vært smart, hadde jeg hoppet over til en "enklere" jobb, selv om den var dårlig betalt, og heller klart å stå arbeidslivet ut. 

Det finnes nesten ikke barnehagelærere som står arbeidslivet ut i barnehage. 

Anonymkode: f8b1d...4db

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er in e på sporveien, så kan kanskje bussjåfør være en tanke?

Er mangel på dette mange plasser, og flere av de store selskapene har opplegg som fører frem til førerkort på buss om du ikke har dette fra før.

Anonymkode: ddcc9...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil tro du har gode muligheter til å få napp om du fortsetter å søke som miljøterapeut, stillinger i barnevern som ikke er ren saksbehandling (mye skriving), institusjon etc. Menn er ettertraktet. 

Samme gjelder nok AKS/SFO, men det er jo mye det samme som barnehage - bare med færre ressurser. 

Spesialskoler kan være aktuelle? Tenker konkret på f.eks Sollerudstranda og Vestre Aker i Oslo (antar du er på de kanter siden du bruker AKS-begrepet). 

Anonymkode: 5b247...7e9

Jeg tror også at jeg har. Jeg må prøve å få frem i søknaden min at «barnehagelærer» innebærer også organisering, struktur, veiledning, råd, smarbeid med tverrfaglige teams. Det er mye kompetanse å hente fra en barnehage jobb.
Glemte å nevne at jeg også har en studie innen ledelse på halvt år. Skal sjekke ut spesialskole! Takk

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Siden du er in e på sporveien, så kan kanskje bussjåfør være en tanke?

Er mangel på dette mange plasser, og flere av de store selskapene har opplegg som fører frem til førerkort på buss om du ikke har dette fra før.

Anonymkode: ddcc9...0fb

Jo jeg kunne jo det men samtidig så har jeg brukt 3 år på høyskole og 5 års lederansvar.. vil ikke «kaste» kompetansen jeg har klart å hente derifra.
Sporveien hadde vært deltidsjobb, ta kurs etterhvert og komme meg opp i yrke der.

I barnehage har mann ikke mulighet til å bygge seg opp. Jeg har kravet godkjent som styrer som egt er «barnehagelærer studie» men ingen vil ansatte en som ikke har en formell styre/ledelse utdanning.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det der er vanskelig. Fikk ofte høre at barnehagelærere kan jobbe mange plasser, men det er ikke sånn i praksis. 

Jeg sto i det, holdt i 25 år, møtte veggen så durabelig og endte som ufør....det samme har dessverre skjedd med mange av mine kolleger. 

Hadde jeg vært smart, hadde jeg hoppet over til en "enklere" jobb, selv om den var dårlig betalt, og heller klart å stå arbeidslivet ut. 

Det finnes nesten ikke barnehagelærere som står arbeidslivet ut i barnehage. 

Anonymkode: f8b1d...4db

Det er så trist men jeg er veldig glad som arbeidstaker at fære og fære søker dette studie. Da vil politikerne gjøre noe med arbeidsforhold for å få inn flere søkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke ment som kritikk, men du har veldig mange skrivefeil i innleggene dine. Om det også er noe som forekommer i søknadstekster og på CV, så er nok det også en grunn til at du ikke blir kalt inn til noen intervjuer. 

Anonymkode: 78550...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er ikke ment som kritikk, men du har veldig mange skrivefeil i innleggene dine. Om det også er noe som forekommer i søknadstekster og på CV, så er nok det også en grunn til at du ikke blir kalt inn til noen intervjuer. 

🐔👻👻👻

Anonymkode: c556e...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe..skrev ganske sent igår natt men jeg bruker alltid chatgtp for å rette opp skrivefeil før jeg sender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truckførerkurs koster ca 7000 kr og 4 dager med kurs. Det er en billig investering og lønna som truckfører er veldig grei. Jeg tenker du har gode muligheter for å jobbe deg opp til leder på lager, spesielt hvis du får frem at du har gode erfaringer fra å endre arbeidsmiljø på din nåværende arbeidsplass. 

Anonymkode: 0d67b...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil inn i miljøterapeut og bolig. Ring rundt å hør om de trenger ringevikar til helger. Blir kanskje mye jobb, men da er du innenfor om de får noen ledige stillinger

Anonymkode: ca08d...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 22.48):

Truckførerkurs koster ca 7000 kr og 4 dager med kurs. Det er en billig investering og lønna som truckfører er veldig grei. Jeg tenker du har gode muligheter for å jobbe deg opp til leder på lager, spesielt hvis du får frem at du har gode erfaringer fra å endre arbeidsmiljø på din nåværende arbeidsplass. 

Anonymkode: 0d67b...0bf

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Om du vil inn i miljøterapeut og bolig. Ring rundt å hør om de trenger ringevikar til helger. Blir kanskje mye jobb, men da er du innenfor om de får noen ledige stillinger

Anonymkode: ca08d...ac7

hmm takk for gode tips, skal prøve å få sett i gang prosessen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et par førskolelærere (det het det før) som starta å jobbe på de laveste trinnene på barneskolen. Vet ikke om de måtte ha ekstrautdanning, men de trives bedre der. 

Anonymkode: d7d72...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...