AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Skrevet 7. oktober 2024 Jeg klarer ikke spise det lenger, samme med to andre jeg kjenner. Har det skjedd noe med kyllingen, eller har alle tre tilfeldigvis blitt kjempesære på samme tid? Anonymkode: 76ae5...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #2 Skrevet 8. oktober 2024 Vet ikke hvorfor dere innbiller dere dette, men sånne fikse ideer har en tendens til å smitte over på andre som også har lyst til å ville gjøre seg litt "spesiell". Jeg spiser kylling som jeg alltid har gjort, ikke noe "ekkelt" med den. Anonymkode: a0e1a...932 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #3 Skrevet 8. oktober 2024 Nå vil konsistens, størrelse og andre ting påvirkes av hva slags kjøtt du kjøper, da. Men flaks for dere at det finnes så mye annen god mat! Anonymkode: a2c5c...ede
Hateridioter Skrevet 8. oktober 2024 #4 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg har ikke merket at kylling er blitt ekkelt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #5 Skrevet 8. oktober 2024 Dere har nok påvirket hverandre. Kyllingen er kylling. Kjøper dere kanskje et merke som sprøyter inn masse vann og salt? Eller dere tilbereder den dårlig? Anonymkode: e8327...c41 4
Anononyma Skrevet 8. oktober 2024 #6 Skrevet 8. oktober 2024 Kanskje dere underbevisst har plukket opp mer informasjon om kyllingproduksjon? Det er aldeles grusomt hvordan dyrene behandles, det øker i allefall ikke appetitten min. Jeg klarer ikke spise hverken grus eller kylling lenger fordi jeg vet for mye om hvordan industrien fungerer. Prøver egentlig å unngå kjøtt generelt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 Det har blitt mer vanlig å sprøyte inn vann, salt, maltodekstrin og annet snacks, så kjøper du kylling med dette, kan jo det være årsaken. Les på pakningen, og kjøp en som kun er rent kyllingkjøtt. Anonymkode: b2623...2fd 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Skrevet 8. oktober 2024 Vi har altså ikke påvirket hverandre Har funnet det ut tilfeldig begge gangene, for i utgangspunktet pleier vi jo ikke å prate noe om kylling. Var derfor jeg lurte på om noe var annerledes med kyllingen. Begynte å kjenne aversjon mot kylling da jeg som student kjøpte fryst filet, altså av typen som er tilsatt mye dritt. Tenkte ikke over at det var tilsatt ting og tang den gangen, men syntes det smakte mer og mer høgg. Nå kjøper jeg kun ferske fileter som ikke er tilsatt noe, men klarer ikke spise det heller lenger. Kjøper det bare en sjelden gang når noen i familien har lyst på. Synes det er så rart, for før likte jeg det ganske godt, mens nå klarer jeg ikke kylling i noe som helst format, og aller minst som filet. Anononyma skrev (3 timer siden): Kanskje dere underbevisst har plukket opp mer informasjon om kyllingproduksjon? Det er aldeles grusomt hvordan dyrene behandles, det øker i allefall ikke appetitten min. Jeg klarer ikke spise hverken grus eller kylling lenger fordi jeg vet for mye om hvordan industrien fungerer. Prøver egentlig å unngå kjøtt generelt. Huff ja, det hjelper i hvert fall ikke. Har generelt fått mindre og mindre behov for kjøtt med årene jeg og, men det er bare kylling jeg synes er direkte ekkelt. Anonymkode: 76ae5...4ee 1
Pawn Hearts Skrevet 8. oktober 2024 #9 Skrevet 8. oktober 2024 Anononyma skrev (8 timer siden): Jeg klarer ikke spise hverken grus eller kylling lenger fordi jeg vet for mye om hvordan industrien fungerer. Prøver egentlig å unngå kjøtt generelt. Jeg spiser fortsatt kylling, men grus kuttet jeg ut for mange år siden. 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #10 Skrevet 8. oktober 2024 Enig med TS, jeg klarer heller ikke å spise det lenger. Anonymkode: af099...2a6 1
Sunnfjording Skrevet 8. oktober 2024 #11 Skrevet 8. oktober 2024 Kylling er bedre enn noensinne, lårfilet er terningkast 6 og det brukes kyllingraser med bedre dyrevelferd og smak 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #12 Skrevet 8. oktober 2024 Finnes gode veganske alternativer til kylling som smaker mer kylling enn ekte kylling. Jeg har ihvertefalle blitt ganske hekta, testa det på tull en gang, men ble frelst. Anonymkode: d473a...813
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #13 Skrevet 8. oktober 2024 Kjøp halal kylling. Både smaker og lukter mye bedre. Anonymkode: 40edd...3d5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #14 Skrevet 8. oktober 2024 Kylling er IKKE kylling. Det er stor forskjell på kylling fra Prior, den tørre kyllingen du får kjøpt i ferskvaredisken, og kyllingbryst fra Produsenter som Lerstang og Holte gård. Kylling som får ordentlig for og får vokse sakte/leve ute, smaker mye bedre. Koster mer, så klart, men det er slik kylling skal smake. Anonymkode: 79d26...ec6 4 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #15 Skrevet 8. oktober 2024 Anononyma skrev (11 timer siden): Kanskje dere underbevisst har plukket opp mer informasjon om kyllingproduksjon? Det er aldeles grusomt hvordan dyrene behandles, det øker i allefall ikke appetitten min. Jeg klarer ikke spise hverken grus eller kylling lenger fordi jeg vet for mye om hvordan industrien fungerer. Prøver egentlig å unngå kjøtt generelt. Du kan kjøpe kylling og storfe fra bedre produsenter. Jeg kjøper fra Holte gård, det er noe helt annet. Anonymkode: 79d26...ec6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #16 Skrevet 8. oktober 2024 Jeg synes alt kjøtt er ekkelt, brekker meg bare av å ta på rå kylling🙈 Anonymkode: c4baf...548
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #17 Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøp halal kylling. Både smaker og lukter mye bedre. Anonymkode: 40edd...3d5 😂😂 Jada.. Eneste forskjellen er at en muslim har sagt en "bønn" over kjøttet. Utgjør sikkert stor forskjell! Anonymkode: 6e438...9d4 1
Callisto83 Skrevet 8. oktober 2024 #18 Skrevet 8. oktober 2024 Mange har fått en forandret smakssans etter covid. Kan det være det som har skjedd? 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #19 Skrevet 9. oktober 2024 Handler kun fra økologisk fra Homlagarden. Etter det synes jeg faktisk butikkvariantene, som Prior, er dårlige på smak. Og sliter også på grunn av det etiske. Vi har droppet svin, og det meste av butikk-kjøpt kjøtt. Handler også lam fra gård, og noe okse. Spiser også en del vilt, fra jaktlag. Anonymkode: 202ef...e18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #20 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kylling er IKKE kylling. Det er stor forskjell på kylling fra Prior, den tørre kyllingen du får kjøpt i ferskvaredisken, og kyllingbryst fra Produsenter som Lerstang og Holte gård. Kylling som får ordentlig for og får vokse sakte/leve ute, smaker mye bedre. Koster mer, så klart, men det er slik kylling skal smake. Anonymkode: 79d26...ec6 Kan hende, men hvis det smaker ENDA mer kylling av disse variantene så er ikke det positivt i mine øyne i hvert fall 😅 Anonymkode: 76ae5...4ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå