Gå til innhold

Følger på med enda et hundespm..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden det skjedde var flere med hundespm i kveld, så kommer et til.. 

Vi har endelig kommet til konklusjonen å skaffe ny hund. Forrige hund døde for to år siden, og jeg har trengt denne tiden.. Men nå, ble jeg plutselig klar igjen. Vi må ha en allergivennlig rase, og har to i kikkerten. En cobberdog som blir rundt 12-15 kg (medium), eller en mini som blir rundt 6 kg. Familien et ganske aktiv, både med joggeturen, fjellturer, men er også mye i båt og bobil. Og jeg klarer ikke bestemme meg for hvilke str. Begge valpene har sunne og gode gener.. Så er virkelig bare str som gjør meg usikker. Den minste tar jo liten plass, trenger ikke like mye aktivitet de dagene jeg har det vondt (kronisk sykdom), men redd for at den blir for liten til skiturer, fjellturer mm. Den er str bichon havanais (har denne rasen i seg fra både mor og far, men også Kinesisisk nakenhund+Pomerainien+Bichonfrise). Den som blir ca 12 ++ er BorderPortoDoodle.. 

Noen som har erfaring med mini str kontra medium? 

Anonymkode: 38875...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for noen blandinger.... Det der bør du tenke igjennom for spesielt den større hundemixen kan bli en heftig og krevende blanding.. 

Seriøst, jeg bare tenker på pelsstellet alene, som kommer til å bli et mareritt... 

Og ingen av de der er allergivennlige, hvorfor tror du det?

Anonymkode: fb354...0a7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både pomeranian og chihuahua. Og alle kunne bli med på lange fjellturer og var svært aktive. Det var først da de ble rundt 12-14 år at jeg av og til måtte ta de i sekken på vei ned fra fjellet og at lengre joggeturer kunne bli for mye. Det viktigste er at du er sikker på at de ikke har arvelige sykdommer i bein og ledd eller problemer med pust, inntrykt nese og bløt gane osv. 

De små hundene tåler som regel ganske lange turer og et aktivt liv er å foretrekke så sant de er friske.

Anonymkode: 8416a...91a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke skaffet noen av de blandingene der. Hvorfor ikke skaffe en renraset hund? 

Anonymkode: 62cad...0bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandingshunder som dette er er mindre allergivennlige enn raser som puddel, bichon frise, portugisisk hannhund osv siden de er blandet med røytende raser som ikke er noe allergivennlige.

Anonymkode: c484d...753

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen har fortalt deg at dette er cobberdogs, så er du blitt lurt. Dette er blandingshunder, som jeg regner med "oppdretter" tar seg rimelig godt betalt for. Mange "oppdrettere" av populære blandingshunder driver også rovdrift på tispene sine, og produserer langt flere valpekull enn hva som er anbefalt. 

Jeg ville styrt unna. Velg heller en registrert renraset hund. Gjør du ikke det, er du faktisk med på å støtte rovdrift, smugling og valpefabrikker, enten direkte eller indirekte.  

Anonymkode: 9ac81...5f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...