AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #21 Del Skrevet 9. oktober 2024 Sefanja skrev (16 timer siden): Jeg tok ut 16200kr fra ett fond nylig. Det var det meste jeg kunne ta ut uten å betale skatt Hva har det med saken å gjøre..? 😳 Anonymkode: b4c62...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 9. oktober 2024 #22 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre..? 😳 Anonymkode: b4c62...4a6 Det sier jo i praksis hvor lite du kan ta ut før du må skatte av sparepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #23 Del Skrevet 9. oktober 2024 Sefanja skrev (Akkurat nå): Det sier jo i praksis hvor lite du kan ta ut før du må skatte av sparepenger. Jaha? Det spørs hvor stort innskuddet er det da. Er det som tyrer uttaket skattefritt. Det kan være MYE mer enn ditt uttak. 1mill inn, betyr for eks at du kan ta ut 1mill skattefritt..gevinsten over dette må det skattes på ved uttak. Anonymkode: b4c62...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 9. oktober 2024 #24 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jaha? Det spørs hvor stort innskuddet er det da. Er det som tyrer uttaket skattefritt. Det kan være MYE mer enn ditt uttak. 1mill inn, betyr for eks at du kan ta ut 1mill skattefritt..gevinsten over dette må det skattes på ved uttak. Anonymkode: b4c62...4a6 Du mener styrer? Det kan godt hende det varierer fra innskudd og ulike fond ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #25 Del Skrevet 9. oktober 2024 Sefanja skrev (22 minutter siden): Du mener styrer? Det kan godt hende det varierer fra innskudd og ulike fond ja. Ja, er lov å ta ut det man har satt inn skattefritt. Inntil den summen. Anonymkode: b4c62...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 9. oktober 2024 #26 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, er lov å ta ut det man har satt inn skattefritt. Inntil den summen. Anonymkode: b4c62...4a6 Da lærte jeg noe nytt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #27 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 8.10.2024 den 7.57): Jeg avsluttet mine fond i fjor da jeg ikke turte å sitte med så høy risiko lenger. Fikk da i år en restskatt på 58.000,- ellers har jeg vanligvis fått litt tilbake. Så dette må man være klar over, det er hele 38% skatt på aksjedel i fondet (På gevinsten) Anonymkode: 5052d...722 Det var jo en dårlig beslutning, sett nå i ettertid. Du har gått glipp av 20%ish avkastning da.. Anonymkode: ea8e6...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #28 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det var jo en dårlig beslutning, sett nå i ettertid. Du har gått glipp av 20%ish avkastning da.. Anonymkode: ea8e6...7ee Tør minne om at det kan være mange gode grunner for å ta ut alt? Man kan ha bruk for pengene til andre formål, Kanskje litt forskudd på arv, man vil investere de annerledes, osv. Dårlig beslutning blir feil å si. Anonymkode: 5052d...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå