AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #1 Del Skrevet 7. oktober 2024 Idag så jeg en dame på toget som jeg ikke klarte glemme. Jeg satt å tyv-så på henne hele turen. Pulsen steg hver gang hun så mot min vei. Når hun gikk av fikk jeg en følelse av nedstemthet. På en måte skulle jeg ønske jeg kunne blitt kjent med henne men er vel ikke rett sted å bli kjent med motsatt kjønn på et tog? Hverfall ikke når man ikke sitter ved siden av hverandre ? Anonymkode: c3eb8...691 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #2 Del Skrevet 7. oktober 2024 Du tror kanskje det ville vært smigrende at en person KUN ble interessert i deg pga utseendet, men det er ikke slik for vakre mennesker. Innpåslitne menn som bare ser ansikt og kropp er ikke kult. Anonymkode: 7f81a...e98 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #3 Del Skrevet 7. oktober 2024 Du kunne snakker med henne, men jeg personlig hadde syntes det var ubehagelig. Man kan ikke akkurat gå av et tog Anonymkode: 051dc...1a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tror kanskje det ville vært smigrende at en person KUN ble interessert i deg pga utseendet, men det er ikke slik for vakre mennesker. Innpåslitne menn som bare ser ansikt og kropp er ikke kult. Anonymkode: 7f81a...e98 Når jeg var ung satt jeg på et tog og ble opptatt av ei jente som satt i motsatt ende av vogna. Jeg prøvde ikke å stirre men måtte stadig kaste et blikk på henne. Jeg snakket aldri med henne. Når jeg skulle av så måtte jeg passere henne. Da satte hun opp et stort smil, sa hei og ønsket meg god tur videre. Jeg kan ikke tro annet enn at hun tok det som et stort kompliment at jeg hadde sett så mye på henne. Anonymkode: e8e90...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #5 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når jeg var ung satt jeg på et tog og ble opptatt av ei jente som satt i motsatt ende av vogna. Jeg prøvde ikke å stirre men måtte stadig kaste et blikk på henne. Jeg snakket aldri med henne. Når jeg skulle av så måtte jeg passere henne. Da satte hun opp et stort smil, sa hei og ønsket meg god tur videre. Jeg kan ikke tro annet enn at hun tok det som et stort kompliment at jeg hadde sett så mye på henne. Anonymkode: e8e90...226 Stikkordet her er nok ung (og usikker og lysten på komplimenter). Når man er vant til oppmerksomhet og ikke trenger selvtillitboost så er det ikke kult med menn som sikler. Du kan argumentere i mot, eller innse at sjekketaktikken din ikke treffer Anonymkode: 7f81a...e98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 7. oktober 2024 #6 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg tenker at om det er innafor å slå av en prat med en fremmed på et tog eller ikke kommer helt an på hva man sier. Jeg har pratet med fremmede på tog og buss mange ganger, kan være hyggelig det. Men man kan altså ikke gå bort og si «du var pen da!». En bra plass å starte kan være å si noe om et sted man kjører forbi. Også må man ta et hint, om den andre unngår å se på deg betyr det at den ikke ønsker å fortsette samtalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #7 Del Skrevet 7. oktober 2024 Der gikk det toget, gitt.... Anonymkode: c3247...d4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #8 Del Skrevet 8. oktober 2024 Kan ikke kontakte noen i offentligheten i dag vett. Det er blitt bannet akkurat som de fleste andre steder #villebarepratelitt Anonymkode: 6ad67...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #9 Del Skrevet 8. oktober 2024 Livet er ikke en romantisk komedie. Sitter du å glor på fremmede mennesker så kan du ende opp som en creep på en tiktok video, hun snikfilmer mens du sitter å glor. Mange slike videoer som florerer. Anonymkode: 62730...71c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #10 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jeg ble sjekket opp av en kvinne på toget, bare for et par uker siden, men vi satt side om side. Bortsett fra det, høres dere ut som en generasjon som aldri har lært flørt via blikkontakt og smil. Det er som regel ingen tvil, når det er greit å ta kontakt etterpå. Anonymkode: 9293f...03c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #11 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hvordan tror dere folk traff hverandre før datingapper og internett? Anonymkode: 5bdd4...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #12 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvordan tror dere folk traff hverandre før datingapper og internett? Anonymkode: 5bdd4...eb1 Du mener før #metoo og #villebarepratelitt Anonymkode: 6ad67...cd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #13 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du mener før #metoo og #villebarepratelitt Anonymkode: 6ad67...cd5 Ikke dra inn #metoo i dette. Ingen blir anklaget for voldtekt fordi de sa "hei". Dette er noe dere guttunger har funnet på fordi dere har trakassert kvinner og er sure fordi dere blir konfrontert med det, og ikke får lov til å fortsette med det. TS: det er ikke ulovlig å si hei. Prøv neste gang. Det verste som skjer er at hun blir sur. Da bare går du din vei. Er hun ikke tydelig interessert i det hele tatt så er det bare å gå. Du blir ikke anmeldt, du blir ikke hengt ut i sosiale medier fordi du sier hei og smiler. Det har ingenting med #metoo og #villebarepratelitt. Om du derimot setter deg ned sammen med henne, tar på henne og sier "du er så deilig skulle ønske jeg kunne knulle deg" og prøver å slikke henne i øret, da er det #metoo. Om du sier hei og prøver å prate med henne men hun er tydelig uinteressert men du fortsetter å mase og presse deg på, da er det #villebarepratelitt. Tenk at voksne menn IKKE forstår dette... Det er ganske flaut dere. Skjerp dere. Anonymkode: 1971d...8f8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #14 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 21.33): Der gikk det toget, gitt.... Anonymkode: c3247...d4e Trøsten er at man sier "det går alltid et tog". Anonymkode: 8c4f5...b16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #15 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hadde det vært meg, ville jeg blitt glad for et smil og et "Hei" 😊 Jeg (kvinne) er av og til i samme situasjon selv, på t-banen på vei til jobb. Det hender jeg ser en mann jeg liksom "faller" for, som jeg synes ser innmari snill eller interessant ut. Og innimellom skulle jeg inderlig ønske jeg hadde mot nok til å smile og si hei, eller slå av en prat. Men jeg er sjenert og har ikke verdens beste selvtillit, så jeg tviler på at det kommer til å skje noen gang. Men det er faktisk helt ok å si hei! Høres rart ut når det kommer fra en som ikke tør å gjøre det selv, men jeg vet jo innerst inne at det er sant. Og jeg ville ikke vært så bekymret for meetoo og alt det der, de fleste kvinner blir ikke vonbrotne over et nikk og et smil, eller en hilsen. Bare ikke bikk over til å bli pågående eller insisterende om hun viser at hun ikke ønsker kontakt - det er som regel her mannfolka som klager over meetoo trår feil. Anonymkode: 70014...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #16 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ikke dra inn #metoo i dette. Ingen blir anklaget for voldtekt fordi de sa "hei". Dette er noe dere guttunger har funnet på fordi dere har trakassert kvinner og er sure fordi dere blir konfrontert med det, og ikke får lov til å fortsette med det. TS: det er ikke ulovlig å si hei. Prøv neste gang. Det verste som skjer er at hun blir sur. Da bare går du din vei. Er hun ikke tydelig interessert i det hele tatt så er det bare å gå. Du blir ikke anmeldt, du blir ikke hengt ut i sosiale medier fordi du sier hei og smiler. Det har ingenting med #metoo og #villebarepratelitt. Om du derimot setter deg ned sammen med henne, tar på henne og sier "du er så deilig skulle ønske jeg kunne knulle deg" og prøver å slikke henne i øret, da er det #metoo. Om du sier hei og prøver å prate med henne men hun er tydelig uinteressert men du fortsetter å mase og presse deg på, da er det #villebarepratelitt. Tenk at voksne menn IKKE forstår dette... Det er ganske flaut dere. Skjerp dere. Anonymkode: 1971d...8f8 Dette 👏🏻 Folk må snart lære seg hva disse tingene betyr! Har man normale sosiale antenner så er ikke dette noe problem. Anonymkode: 5bdd4...eb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå