TruckMan Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober (endret) Jeg er en 25 år gammel mann som skal starte som lærling hos kommunen i kontorfag i november, og lurer på hva som er innafor å gå kledd i på jobb. Dongeribukse? Skjorte? Hvilke type sko? Hva går dere som jobber på kontor kledd i på jobb? Kom gjerne med konkrete eksempler evt bilder. Takk for all hjelp Endret 7. oktober av TruckMan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Jeg går i helt vanlige klær 😊 Jeans og vanlig genser, hverdagskjole. Noen ganger hettegenser, men det er kun når jeg har vært sløv på klesvasken og det er det som er tilgjengelig 😅 Bruker slippers eller tøfler inne siden jeg ikke liker å gå med joggesko og andre utesko hele dagen 😊 Anonymkode: d26af...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Kle deg pent du. Ikke hullete klær. Og rene klær. Ikke joggeklær. Anonymkode: afdaf...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober Jeg går kledd i dressbukse eller pen jeans. Skjorter, bluser, skjørt og kjoler. Ikke utringning. Pene skoletter eller heler. Sminker meg hver dag og har børste på kontoret, slik at jeg holder meg flidd gjennom dagen. Jeg har mye møter både eksternt og internt og med politikere, ledelsen mm. For meg gir det meg litt mer selvtillit å føle meg velkledd. Mange på jobb kler seg som meg eller pent casual. Et lite fåtall går i det jeg ville tenk er søndagskjøring og usminket. Da jeg startet i min første jobb på kontor var jeg på din alder. Da hadde jeg mer avslappa stil. Jeans, trøye, sneakers mm på kontoret, og pent i møte med eksterne eller på konferanser. Når jeg nå har blitt litt eldre føler jeg det er lettere å være komfortabel i businessklær. Anonymkode: 57569...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober Jeg ville kledd meg "pent" de første dagene, for å se hva de andre går i. jeans og bluse Jeans og blezer, penbukse og bluse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober Jeg kler meg i avslappede businessklær/pent casual. Eksempler: 1) Jeans, bluse/topp og blazer 2) Knelangt skjørt, bluse eller genser 3) Kjole (knelang) med lang arm eller t-skjortearm 4) Dressbukse, bluse/topp, blazer Det går mye i sort, hvitt, krem, blått. Veksler mellom sneakers (som kun er brukt inne), ballerinas, loafers, støvletter. Et tips er å starte med å kjøpe god kvalitet på dressbukse, skjørt og blazer, og heller rimeligere bluser, topper og sko. Så kan du heller kjøpe mer kvalitet på bluser, topper og sko etter hvert. Merker som jeg har god erfaring med er Filippa K, Busnel, Gabor, HM premium, Zara, Second Female, Anonymkode: 39d1e...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober Dongeribukse er innafor. Det meste er egentlig innafor så lenge det er helt og rent. Jobber i offentlig forvaltning, men i stat ikke kommune. Hos oss er det veldig varierende, fra de som alltid har skjorte og dressbukse, til de som har en veeeeldig casual stil. Kontorfaglærlingen hos oss tar aldri av seg capsen, og har alltid joggebukse. Det er helt greit (som regel), men hadde han med i et eksternt møte for litt siden, og da må jeg innrømme at jeg gav jeg han beskjed om å kle seg litt penere... Anonymkode: 2b7af...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober Ser du er mann, så da antar jeg at skjørt og kjole utgår litt 🤪😉🫣 Mørk og hel dongeribukse med en skjorte, eller penere genser bør fungere. Eventuelt en halvpen bukse (ikke dressbukse, men si kaki/cord/slette bukser). Jeg hadde droppet full dress, og jeg vil sterkt tro at hel dongeribukse er mer enn godt nok. Rene sneakers, i nøytral farge burde gå fint. Eventuelt mer høstsko. Kle deg litt nøytralt og hakket penere de første dagene og så ta det derfra. Jeg hadde personlig ikke investert i en ny garderobe før jeg faktisk var begynt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå