AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #41 Del Skrevet 8. oktober 2024 Ville ikke brukt tid og penger på å male. Her jeg kjøpte var det nymalt og det første jeg gjorde var å male over alt det hvite, beige og brune (som visstnok er så populært nå). Fargevalg på veggene spilte ingen rolle for meg og var overhodet ikke avgjørende. Alt av vegger, dører, skap etc. kan lett males over og ser ingen grunn til at selger skal styre med det når ny eier uansett mest sannsynlig vil male over etter overtagelse Anonymkode: 07f02...fe2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #42 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville hørt på megler, spesielt når det gjelder et så enkelt gjennomførbart tiltak som å male to rom. Megler kjenner markedet og vet hva som oppfattes som attraktivt. Og folk ønsker ikke nødvendigvis å male selv, de vil at det skal være tipp topp når de flytter inn. Anonymkode: 3a850...9b7 Det siste jeg og de jeg kjenner som har kjøpt leilighet og hus har sett på er fargevalg på vegger. Det er det letteste å gjøre noe med i en leilighet/hus! Mange nordmenn er lei beige og hvitt, så hadde ikke malt det så sterilt. vi bor tross alt i et land med mørketid. Elsket boligannonser med farger på veggene, meglere er ofte på bærtur. Anonymkode: be4e2...f67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #43 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Barnet vårt med samboer kjøpte akkurat rekkehus i utkanten av Oslo. Mye å velge på nå og veldig mange nesten identiske objekter ute. Her ble leiligheten valgt pga fargen på veggen. Anonymkode: de5c5...3b6 😵 Ikke pga utsikt, planløsning, smarte løsninger, fint bad eller følelsen i leiligheten? Men pga maling, som koster et par tusen og som tar en helg å forandre? Folk er gale. Anonymkode: be4e2...f67 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #44 Del Skrevet 8. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 😵 Ikke pga utsikt, planløsning, smarte løsninger, fint bad eller følelsen i leiligheten? Men pga maling, som koster et par tusen og som tar en helg å forandre? Folk er gale. Anonymkode: be4e2...f67 Leilighetene var identiske og lå i samme nabolag, så kjøkken, bad, planløsning og utsikt var akkurat den samme (nyere objekter). Det eneste som skilte var fargen på veggen. Og da valgte de den fargen de likte best. Og det var ikke beige... Anonymkode: de5c5...3b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2024 #45 Del Skrevet 8. oktober 2024 Det handler om å gjøre det enklest mulig for kjøper å se for seg hvordan det kan bli, og unngå å frastøte potensielle kjøpere. Har man vegger malt i moderne farger virker det fresht og "nytt"/godt ivaretatt/sett inn eget superlativ. Det er ikke alle som vil ha boligen sin i ulike nyanser av grått eller beige, men de aller færreste blir direkte frastøtet av det - "det er jo bare å male", i motsetning til om rommene er malt i mørke umoderne farger som gjør at rommene virker mindre og at "hele huset må pusses opp"🙈😂 Ser gang på gang at boliger som ser fine ut blir solgt raskere enn de som ikke gjør det, uavhengig av teknisk tilstand på boligen. Og ofte henger det jo også sammen... Anonymkode: 20670...86b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #46 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det handler om å gjøre det enklest mulig for kjøper å se for seg hvordan det kan bli, og unngå å frastøte potensielle kjøpere. Har man vegger malt i moderne farger virker det fresht og "nytt"/godt ivaretatt/sett inn eget superlativ. Det er ikke alle som vil ha boligen sin i ulike nyanser av grått eller beige, men de aller færreste blir direkte frastøtet av det - "det er jo bare å male", i motsetning til om rommene er malt i mørke umoderne farger som gjør at rommene virker mindre og at "hele huset må pusses opp"🙈😂 Ser gang på gang at boliger som ser fine ut blir solgt raskere enn de som ikke gjør det, uavhengig av teknisk tilstand på boligen. Og ofte henger det jo også sammen... Anonymkode: 20670...86b Dette! Støtter det du skriver 100%. Jeg (TS) forstår at det er slik, og derfor maler jeg litt i huset, flekker over og fikser opp skjønnhetsfeil. Det koker egentlig ned til at jeg lurer på om de to rommene med blåfargen som vist kan virke frastøtende på folk. Det er jo umulig å finne noe som treffer absolutt alle, noe jeg er klar over. Anonymkode: 84f0c...e9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #47 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg ville malt. Koster 400 og tar noen timer. Blått soverom er utdatert, og gjør at kjøpere lettere kan havne i sporet der «alt» er utdatert og ikke vedlikeholdt. Man skal ikke undervurdere psykologien der. Anonymkode: 0284f...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 9. oktober 2024 #48 Del Skrevet 9. oktober 2024 Så lenge malingen er pen (altså ikke slitt, flekkete, gammel osv.), tror jeg ikke det har noe å si. Hvis den ser slitt ut, kan det kanskje lønne seg å male, da slitt maling kan se litt shabby ut. Jeg har aldri brydd meg om malinga på vegger når jeg har vært på visning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. oktober 2024 #49 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 19.38): Vi skal selge huset vårt i løpet av våren, og har hatt megler på besøk. Han foreslo å male to av soverommene (som i dag er behagelig blå) til en lysere beige/greige tone. Jeg er litt i tvil selv. Han mener at folk vil ha lyse rom nå, og når jeg tenker meg om er blå soverom kanskje litt 2018… Soverommet jeg er mest skeptisk til å male er hovedsoverommet som ligger i nærheten av kjøkkenet og det ene barnerommet. Jeg legger ved et bilde som viser fargen slik det var da vi kjøpte, da det definitivt gir best fargegjengivelse. Fargen er lik nå, men vi har i dag andre gardiner og litt andre detaljer. Hva burde jeg gjøre? Evt. tips til farge? Om det har noe å si er det er rekkehus rett i utkanten av Oslo. Anonymkode: 84f0c...e9b Jeg hadde falt for det rommet der. Jeg syns ikke du trenger male om. Men nå er ikke jeg eiendomsmegler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #50 Del Skrevet 9. oktober 2024 Den blåfargen der var det på stue og gang i rekkehuset jeg kjøpte. Det var en av flere årsaker til at jeg likte boligen veldig godt. Men alt er jo smak og behag. Anonymkode: e82c8...826 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #51 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg vet ikke om fargen er problemet, hele rommet er kjedelig og enkelt. Det som virkelig får et rom til å se billig og kjipt ut er hvite lister mellom gulv og veggfarge. Hvorfor maler ikke folk listene, også de i taket? Det får rommet til å se større og lunere ut. Og nei, folk vil ikke bare ha lyse/beige rom. Sist jeg solgte var hele soverommet, vegger og tak, organic green. Hadde en grønn tapet på hele skapveggen og rosa sengegavl. Alle på visning elsket rommet. Organic green er veldig mørkt. Skulle jeg malt ville jeg valgt en lunere, varmere farge og malt listene og taket også. La gardiner og sengegavl være en kontrast, og sørg for stemning med varm belysning. Hvis du ikke liker gulvet særlig kan du kjøpe et gigantisk teppe å ha under senga, det appellerer veldig til "kosefølelsen". Anonymkode: a8ae8...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #52 Del Skrevet 9. oktober 2024 Enig i bruk av teppe. Det gjør rommet lunere. Ville valgt et helt lyst teppe. Jeg ville også ha satt inn en fin, grønn plante. Legger ved et bilde som eksempel på hvordan du kan style rommet til en ganske rimelig penge: Anonymkode: 7c136...e38 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #53 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i bruk av teppe. Det gjør rommet lunere. Ville valgt et helt lyst teppe. Jeg ville også ha satt inn en fin, grønn plante. Legger ved et bilde som eksempel på hvordan du kan style rommet til en ganske rimelig penge: Anonymkode: 7c136...e38 Grusomt. Anonymkode: 0284f...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 9. oktober 2024 #54 Del Skrevet 9. oktober 2024 (endret) Vil si det kommer litt an på resten av leiligheten. Er alt annet toppmoderne, så ville jeg malt (og da også tak og lister), men ellers ville jeg droppet det, da det ikke er en farge som er helt forferdelig - det er ikke den mest moderne fargen, men heller ikke fullstendig utdatert. Endret 9. oktober 2024 av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 10. oktober 2024 #55 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det huset vi kjøpte for 1 år siden har fremdeles forrige eiers farger og tapet på veggene fordi vi synes det er fint. Soverommet er fremdeles slik blått som i HI ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #56 Del Skrevet 10. oktober 2024 Enig med flere her, ikke mal. Vi gjorde den feilen da vi solgte leiligheten vår for noen år siden. Malte over alt. Det første nye-eieren gjorde da hun fikk nøklene var å male over alt vi hadde gjort igjen💁🏼♀️ Anonymkode: 74c8c...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå