Gå til innhold

Male før visning eller ikke? Bilde!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Om det skal males, ikke mal hvit, er så grusomt. Men dessverre anbefaler meglere det.

Anonymkode: d694f...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker blåfargen, det har jeg gjort siden jeg var liten. Den er minst 10 år etter skjema.

Ville brukt noen kr på stylist, da blir det skikkelig lekkert og skiller seg ut. Vel brukte penger det! Fargepaletten har endret seg drastisk, TS.

Anonymkode: 963ab...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fargen passer da fint til gulvet på dette bildet. Frostrøyk ville jeg aldri anbefalt her, sterilt og kjedelig. 

Anonymkode: 5e416...0bd

Seriøst? Det er total mismatch. 

Smak og behag og alt det der, men det er nå min mening.

Frostrøyk er ikke verdens mest spennende farge, det er sånn bankers pysete.

Men gulvet ser lysere og varmere ut med noe i den duren (kanskje ikke akkurat frostrøyk da). Det er jo HELT kræsj med den gråblå greia, hvis du ikke ser det så tar du feil. Hent opp varmen og lyset og naturen i gulvet litt, ikke drep det med depressiv grå.

image.png.160a460894abadf1bf7a76e0a5dcdd70.png                                image.png.aa0d9b18f8618cb0ed00bc6bcb58fc7d.png

Anonymkode: d01a7...d6e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Det er total mismatch. 

Smak og behag og alt det der, men det er nå min mening.

Frostrøyk er ikke verdens mest spennende farge, det er sånn bankers pysete.

Men gulvet ser lysere og varmere ut med noe i den duren (kanskje ikke akkurat frostrøyk da). Det er jo HELT kræsj med den gråblå greia, hvis du ikke ser det så tar du feil. Hent opp varmen og lyset og naturen i gulvet litt, ikke drep det med depressiv grå.

image.png.160a460894abadf1bf7a76e0a5dcdd70.png                                image.png.aa0d9b18f8618cb0ed00bc6bcb58fc7d.png

TS her. Jeg synes egentlig at gulvet får feil farge på bildet jeg lastet opp. Det er nok mer gyllent i virkeligheten, og ikke så grått som det ser ut som på bildet. 

Anonymkode: 84f0c...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville malt som megler sa. Hvorfor er du skeptisk til å male? Koster noen få kroner og noen timers arbeid, og folk på visning slipper å bruke alt for mye fantasi for å se for seg rommet i en lysere og mer delikat farge. Ville hørt på megler her. Sånn blåfarge er veldig 2010.

Anonymkode: e0bee...a80

Så det går på årstall og ikke hva en liker? Nydelig farge.

Anonymkode: 8021a...c4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville malt som megler sa. Hvorfor er du skeptisk til å male? Koster noen få kroner og noen timers arbeid, og folk på visning slipper å bruke alt for mye fantasi for å se for seg rommet i en lysere og mer delikat farge. Ville hørt på megler her. Sånn blåfarge er veldig 2010.

Ikke direkte skeptisk til å male (jeg liker i grunn å male og har malt både kjøkken og gang i huset). Jeg er bare litt usikker på hvor lurt det er å gjøre det, da jeg selv også tenker at beige/greige er litt kjedelig.. på en annen side har jo megleren sett hele huset, også i sammenheng med de øvrige rommene. To av soverommene har denne blåfargen, og det tredje rommet har en vakker fugletapet og er ellers malt i fargen Aroma som er dus rosa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her. Jeg synes egentlig at gulvet får feil farge på bildet jeg lastet opp. Det er nok mer gyllent i virkeligheten, og ikke så grått som det ser ut som på bildet. 

Farger er vanskelige på bilder.

Men det hjelper ikke at gulvet er varmere - det er jo der kræsjet ligger i mine øyne, veggfargen er for kald. 

Jeg har grønt soverom og rosa gang og mønstertapet på dass, så ikke noe imot farger. Men jeg tror megler har et poeng her. Det ser bare litt "off" ut. Du må varme det opp litt. Gjøre det mer behagelig. Du har så fin utsikt og sånn, ta inn sollyset og naturen.

Men - får man pengene igjen for slitet? Hvem vet 😅 det er jo ikke spesielt mye slit eller penger da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er en "normal" farge og ikke knæsjgrønn eller noe sånt, så ser jeg ikke poenget. Vet ikke om jeg er enig med megler om at folk vil ha hvitt eller beige heller, de fleste jeg kjenner som er interessert i interiør er i hvertfall glad i farger. 

Anonymkode: 340bd...4a3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte huset, var fargevalgene og mønstrene på tapeten i nesten alle rom helt krise. Det skremte oss ikke fra å kjøpe. Tenker det er litt forskjell der når man kjøper enebolig kontra en liten leilighet, at folk kanskje i større grad aksepterer å gjøre noe med overflatene i en enebolig, fremfor når man er 20 år og skal kjøpe en liten leilighet i Oslo og helst vil at alt skal være ferdig. 

Anonymkode: 6521a...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så det går på årstall og ikke hva en liker? Nydelig farge.

Anonymkode: 8021a...c4b

Nå skal de ikke bo der da, så hva de personlig liker best spiller ikke den største rollen her. Men at huset er tiltalende for flest mulig potensielle kjøpere, og lyse og nøytrale farger favner gjerne flest. Om hun derimot skulle male for å endre farge mens hun fremdeles skal bo der selv, så er det selvfølgelig hva man selv liker som betyr noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke direkte skeptisk til å male (jeg liker i grunn å male og har malt både kjøkken og gang i huset). Jeg er bare litt usikker på hvor lurt det er å gjøre det, da jeg selv også tenker at beige/greige er litt kjedelig.. på en annen side har jo megleren sett hele huset, også i sammenheng med de øvrige rommene. To av soverommene har denne blåfargen, og det tredje rommet har en vakker fugletapet og er ellers malt i fargen Aroma som er dus rosa. 

Men du skal jo evt male for å selge, så det betyr jo ikke så mye hva du personlig synes er kjedelig. Tror de fleste hadde foretrukket lyse og nøytrale farger fremfor denne blåfargen. Derfor anbefaler megleren å male. Ikke for at du personlig skal synes det er det fineste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å male. Folk klarer fint å male selv den fargen de ønsker. (Beige er noe av de tristeste man finner i mine øyne) 

Anonymkode: 14716...688

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix_

Jeg likte fargen, ville ikke malt over. Jeg hadde ikke malt over et blått soverom for det er å foretrekke uansett 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville droppet å male. Tipper kjøper uansett kommer til å bytte ut trestavs eikeparketten, og da maler de gjerne i samme slengen.

Det stemmer at en del kjøpere ønsker et objekt de kan flytte rett inn i uten å løfte en finger, men basert på parketten tipper jeg det ikke er tilfellet her. Så TS vil henvende seg til kjøpergruppen som uansett ønsker å sette sitt preg på boligen. 

Anonymkode: 14a13...72b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt på megler, spesielt når det gjelder et så enkelt gjennomførbart tiltak som å male to rom. Megler kjenner markedet og vet hva som oppfattes som attraktivt. Og folk ønsker ikke nødvendigvis å male selv, de vil at det skal være tipp topp når de flytter inn. 

Anonymkode: 3a850...9b7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg ville hørt på megler, spesielt når det gjelder et så enkelt gjennomførbart tiltak som å male to rom. Megler kjenner markedet og vet hva som oppfattes som attraktivt. Og folk ønsker ikke nødvendigvis å male selv, de vil at det skal være tipp topp når de flytter inn. 

Anonymkode: 3a850...9b7

Takk for innspill. Jeg skal ta en runde til med megler angående hva han tenker. Det er et par andre rom som skal males uansett, noe han mente var et must (det er jeg enig i). Soverommene nevnte han helt til slutt som en ting vi kunne gjøre hvis vi var glade i å male, så derfor jeg ikke blir enig med meg selv 😅☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke mal. Det er sjeldent folk kjøper leilighet fordi den er beige/hvit. De aller fleste bryr seg lite om fargen på veggen, for det er det enkleste å tilrettelegge for å få den stilen de selv vil ha.

Anonymkode: 606c8...a84

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar miljøet og ikke mal. Sjansen er stor for at ny eier uansett maler i en farge hun/han liker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg liker blåfargen, det har jeg gjort siden jeg var liten. Den er minst 10 år etter skjema.

Ville brukt noen kr på stylist, da blir det skikkelig lekkert og skiller seg ut. Vel brukte penger det! Fargepaletten har endret seg drastisk, TS.

Anonymkode: 963ab...246

Okergult var kjempepopulært for 30 år siden. Fargen er populær igjen nå. Så blåfargen til TS er på ingen måte etter skjema. 

Anonymkode: 5e416...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...