Gå til innhold

Ned i vekt uten å slutte med cola

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jabx skrev (15 timer siden):

Hvorfor skulle epler gjøre at man føler seg mer sulten? Epler har fiber, som bidrar til metthetsfølelse.

Det er vel syren. Det er uansett  individuelt , om du blir mett av det så fortsett og spis det. Veldig mange blir sultne av det. Har en småspist venninne som tar seg et eple før feks julemiddagen for og øke appetitten. 

Anonymkode: e1b04...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (4 timer siden):

Det var ikke akkurat en fantastisk kilde. Et søk på nett gir kun dette og et annet tilfeldig nettsted som resultat. Hvor er forskningen?

Hvis du klarer å google så klarer du å finne flere artikler, det er fruktsyren som gjør det. Altså du må tro hva du vil, men jeg velger å høre på folk som jobber med ernæring og de artiklene jeg har lest.

Anonymkode: a941b...208

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn frem en brødskive med gulost, og så mål opp tilsvarende kalorimengde i kålrot. 

Så forstår du at du kan ikke bare ta hensyn til kalorier, du må også ta hensyn til volum. Spis mye av maten med lite kalorier - så slipper du å gå sulten. 

Anonymkode: 12592...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg bruker Grans cola og den er både etisk og billigere, samt ingen kalorier.... 

Anonymkode: 5ecb7...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Finn frem en brødskive med gulost, og så mål opp tilsvarende kalorimengde i kålrot. 

Så forstår du at du kan ikke bare ta hensyn til kalorier, du må også ta hensyn til volum. Spis mye av maten med lite kalorier - så slipper du å gå sulten. 

Eh, du sier i realiteten at man må ta hensyn til kalorier. Hvis du spiser mat med lavere kaloritetthet så kan du spise mer av det og likevel få i deg færre kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (7 timer siden):

Eh, du sier i realiteten at man må ta hensyn til kalorier. Hvis du spiser mat med lavere kaloritetthet så kan du spise mer av det og likevel få i deg færre kalorier.

Jeg sier at for å unngå å sulte seg, men allikevel fortsette å gå ned i vekt, må man ta hensyn til antall kalorier og kaloritetthet. 

Det nytter ikke bare se på kalorier, for da spiser du for lite i løpet av dagen, og enten a) kræsjer av underernæring eller b) sprekker kaloribudsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...