AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober Hei, nylig forskning viser til at hvis man spiser utelukket mettet fett fra storfe eller ekte meieriprodukter så blir ikke fettet lagret på samme måte, og man holder seg mett mye lenger. Omtrent alt i butikkene er tilsatt rapsolje. Det blir sagt at planteoljer er med på å øke risiko for diabetes og fedme. Anonymkode: 59b81...913 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Okei, tusen takk for god informasjon med gode kilder. Anonymkode: ccabd...13a 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Søket på norsk ga ingenting, søk på engelsk ga varierende forskningsrapporter; https://www.zeroacre.com/blog/seed-oils-cause-the-munchies https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10178777/ Tror nok jeg tror mest på den seriøse forskningen. PS! Når du kommer med slike påstander, ta med henvisninger til forskningen. Anonymkode: e4d16...af9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober Enda en "carnevore-tråd"? Jeg kan bla videre, men hadde likt å se kilder. Det var jo noen her som påstod at olivenolje på tom mage skulle hjelpe ved slanking, med litt blandet med kilder. Så jeg er skeptisk uavhengig av hvilken type tråd dette er. Anonymkode: 0debf...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober For noe absolutt tullball og pølsevev! Anonymkode: f2c94...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enda en "carnevore-tråd"? Jeg kan bla videre, men hadde likt å se kilder. Det var jo noen her som påstod at olivenolje på tom mage skulle hjelpe ved slanking, med litt blandet med kilder. Så jeg er skeptisk uavhengig av hvilken type tråd dette er. Anonymkode: 0debf...b20 Hvordan i all verden oppfatter du det som carnivore? Man kan spise animalsk fett fremfor planteoljer og ikke en gang være keto.. Anonymkode: 7e0c5...fab 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei, nylig forskning viser til at hvis man spiser utelukket mettet fett fra storfe eller ekte meieriprodukter så blir ikke fettet lagret på samme måte, og man holder seg mett mye lenger. Omtrent alt i butikkene er tilsatt rapsolje. Det blir sagt at planteoljer er med på å øke risiko for diabetes og fedme. Anonymkode: 59b81...913 Jeg er feit, men jeg spiser ikke fordi jeg er sulten. Sultfølelse har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: b1c79...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er feit, men jeg spiser ikke fordi jeg er sulten. Sultfølelse har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: b1c79...813 Dette. Jeg spise følelsene mine. Jeg spiser selv om jeg er stappmett. Anonymkode: 9db61...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Del Skrevet 7. oktober Inneholder også altfor mye oxolater. Mange er faktisk allergisk grunnet dette. Noe de ofte ikke skjønner selv fordi det gir diffuse symptomer som ikke nødvendigvis knyttes til dette. Utslett, flass, magesmerter osv. Anonymkode: 84c5b...575 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #10 Del Skrevet 7. oktober Synes det er flott at det forskes på hva som trigger sultfølelsen, for jeg er ganske sikker på det oppleves veldig ulikt fra person til person. Er det genetikk? Er det sammensetning av kostholdet? Andre faktorer? Jeg har veldig lite sultfølelse, og opplever det bare som ubalanse i blodsukkeret. Spesielt i forbindelse med stress mister jeg sultfølelsen nesten helt. Jeg ble nylig satt på en medisin som trigger sultfølelsen, siden jeg har mistet litt for mye vekt (remeron s). Det har vært en øyeåpner for min del: er det slik det føles å virkelig være sulten? For min del har det vært fint, jeg har fått god appetitt, lagt på meg litt og videre så smaker maten 100 ganger bedre når man er skikkelig sulten. Men jeg har også tenkt på overvektige, føler de en slik sult konstant. Hvorfor oppleves det så ulikt mellom mennesker? Anonymkode: 37b1b...2a6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #11 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (49 minutter siden): For noe absolutt tullball og pølsevev! Anonymkode: f2c94...9d8 Si ikke det. Mang en gammel påstand har fått seg en på kjeften av nyere forskning. Anonymkode: 4b0b2...380 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #12 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, nylig forskning viser til at hvis man spiser utelukket mettet fett fra storfe eller ekte meieriprodukter så blir ikke fettet lagret på samme måte, og man holder seg mett mye lenger. Omtrent alt i butikkene er tilsatt rapsolje. Det blir sagt at planteoljer er med på å øke risiko for diabetes og fedme. Anonymkode: 59b81...913 Er vel en grunn til at gressetende dyr spiser hele dagen. Anonymkode: b08ee...3aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #13 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, nylig forskning viser til at hvis man spiser utelukket mettet fett fra storfe eller ekte meieriprodukter så blir ikke fettet lagret på samme måte, og man holder seg mett mye lenger. Omtrent alt i butikkene er tilsatt rapsolje. Det blir sagt at planteoljer er med på å øke risiko for diabetes og fedme. Anonymkode: 59b81...913 Dette stemmer. Anonymkode: 6256a...995 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå