Gå til innhold

Hvor mange fiskepinner?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du vet hvilke pinner det er snakk om!

TS: Bare de med ekstremt småspiste barn her. 6-åring (normalvektig) spiser 6 til 10 stykker. Ikke noe tilbehør.

Anonymkode: e22a4...505

Syns det er rart at dere lar barna spise 10 fiskepinner uten tilbehør.

Min 12-åring er storspist på middag, men spiser 6 fiksepinnger med potet/ris og grønsaker.

Anonymkode: a23d6...6b8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi spiser kun  ekte fisk.

Anonymkode: e4eb2...85f

Er ikke alaskatorsk fisk?

Anonymkode: 4e67d...79f

• Liker 2
Skrevet

3-6 kanskje. Pluss potet/ris/grønnsaker da. 

Anonymkode: dc878...5f5

Skrevet

Nå er det mange år siden vi har hatt fiskepinner til middag, for det er ikke noens favoritt. Men tror jeg brukte å regne 5-6 hver, ble alltid igjen noen. Hvis de ville hatt flere, så hadde de fått det. Det er jo ikke så mye mat i en fiskepinne.

Skrevet

Her spiser 8 åringen 5-6 pluss potet/pasta og en god haug med grønnsaker. 13 åringen kunne sikkert spist 15, men pleier å få 7-8 pluss tilbehør som lillesøster. 

Anonymkode: 11bae...a4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Null.

🙄

Anonymkode: b138c...435

• Liker 1
Skrevet

Jeg har servert fiskepinner kanskje 3 ganger til barna, eldste er 15 nå. Føler bare ikke at det er ekte mat, det kjennes litt sånn som Chicken nuggets eller noe, som jeg heller ikke liker. 
Jeg lager panert frossen fisk da, som er veldig likt, bare føles mer «fiskete» 😅

Anonymkode: b241d...d94

• Liker 1
Skrevet

Vi spiser kun ren mat fra jorden. 

Neida. Småspist sønn på 8 spiser ca. 4-6 fiskepinner. 

Anonymkode: bf525...5db

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en 11-åring som helst spiser tilbehøret så der går det 3-4 fiskepinner, en 7-åring som kanskje spiser 2 fiskepinner om hun får drukne dem i ketchup, og en 5-åring som ELSKER fiskepinner og spiser 6 stk hver gang. Uten noe tilbehør.

Anonymkode: 57997...2ff

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Syns det er rart at dere lar barna spise 10 fiskepinner uten tilbehør.

Min 12-åring er storspist på middag, men spiser 6 fiksepinnger med potet/ris og grønsaker.

Anonymkode: a23d6...6b8

"lar" barnet spise uten tilbehør? 6-åringen er ekstremt kresen og rører ikke noe annet enn fiskepinnene. Heller at barnet blir mett på det enn ingenting.

• Liker 1
Skrevet

6 år, 3 fiskepinner, makaroni/potetstapp og grønnsaker.

Anonymkode: cabce...277

Skrevet

Jeg som voksen spiser 5 stk med tilbehør. Barnet spiser 3.

Anonymkode: a7ab7...0cc

Skrevet

Tenker ikke på barnet mitt som småspist, sju år, fire fiskepinner. Kokte grønnsaker og poteter eller pasta som tilbehør.

Anonymkode: a6b15...179

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har servert fiskepinner kanskje 3 ganger til barna, eldste er 15 nå. Føler bare ikke at det er ekte mat, det kjennes litt sånn som Chicken nuggets eller noe, som jeg heller ikke liker. 
Jeg lager panert frossen fisk da, som er veldig likt, bare føles mer «fiskete» 😅

Anonymkode: b241d...d94

Hva gar det med denne tråden å gjøre???

Anonymkode: a6fc2...58d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva gar det med denne tråden å gjøre???

Anonymkode: a6fc2...58d

At det for mange av oss er som å lese "hvor mange glass brus får barnet ditt til middag hver dag?"

Anonymkode: d8ba8...878

Skrevet

Null.

Jeg har kun ekte fisk i mine fiskepinner. 

Anonymkode: 7797f...1ee

• Nyttig 2
Skrevet

Ingen. Spiser ikke sånn dritt

Anonymkode: 3e92f...78e

Skrevet

Pleier stoppe 6-åringen etter 9 stk. 3-åringen får spise 6-7 stykker. De pleier spise en god del ratatouille til (det er det som er standardtilbehøret her i heimen...). 

Noen ganger spiser de én, andre ganger må de altså stoppes. 

Det er enorm forskjell i mengdene de spiser daglig, noen dager nekter de å komme til middagsbordet, andre ganger kan de spise sin egen kroppsvekt om de ikke stoppes. Så lenge de er friske og sunne, og i snitt får i seg ok mengder i ok variasjon, tenker jeg det går helt fint. 

Anonymkode: 11d94...3b2

Skrevet

"lar" barnet spise uten tilbehør? 6-åringen er ekstremt kresen og rører ikke noe annet enn fiskepinnene. Heller at barnet blir mett på det enn ingenting.

Ja, blir litt oppgitt av sånne kommentarer. 

Jeg har to barn som også er kresne (og nei, det er ikke vår feil... de var altetende til de begynte på stor-barn og lærte av de andre ungene at fisk er æsj ;) ) 

Og et ar rådene for at ungene skal ha et normalt og sunt forhold til mat, er å la dem spise det de vil av det som blir servert. Så vi setter fiskepinner og tilbehør på bordet, og så får de spise det de vil av det. 

Noen dager eter de store mengder grønnsaker og knapt noe protein, andre dager spiser de kun fiskepinner eller spagetti. 

Man må se på snittet av det de spiser i løpet av en uke, ikke på enkeltmåltidene... Det gjør absolutt ingen verdens ting om et måltid kun er fiskepinner, så lenge ungen eter masse grønnsaker totalt i løpet av uken. På samme måte som at en frokost bestående av ett stk skive med syltetøy heller ikke er krise. 

Anonymkode: 11d94...3b2

• Nyttig 2
Skrevet

et tips, om man kjøper fisk som for eksempel hyse eller sei, skjærer de i passe biter, pisker ett egg i en skål som man dypper de i og har griljermel med litt salt og pepper i en annen skål man dypper i etterpå så lager man like raskt fiskepinner selv som er mye sunnere enn de fra frysedisken.. Fireåringen her spiser lett like mye som en voksen om de får hjemmelagde fiskepinner, men ikke om det er kjøpefiskepinner som h*n sier for de smaker ikke like godt visstnok.. 

Anonymkode: 4cd54...27d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...