Gå til innhold

Kan jeg hente tilbake en solgt hest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde forhørt meg med advokat, og visst mine rettigheter på forhånd. Så hadde jeg rett og slett dratt og hentet hesten, kan man ikke engang betale for hesten så har man dessverre ikke råd til å ha hest. Kjipt, men sånn er det bare. 

Anonymkode: 02dbf...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Tror kjøper har solgt en del av utstyret som fulgte med så kommer ikke til å betale tilbake full sum om jeg ikke får med alt av utstyr tilbake hvertfall. Synes egentlig at kjøper kunne sittet der med det tapet på halve kjøpesummen som straff for denne oppførselen, men skjønner at det nok ikke kan gjøres på den måten. Ts

Anonymkode: a7317...a98

Tja. Du kan jo fint kreve leie fir perioden kjøper har disponert hesten. Hadde ikke betalt tilbake en krone. 

Anonymkode: c41e4...e94

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tja. Du kan jo fint kreve leie fir perioden kjøper har disponert hesten. Hadde ikke betalt tilbake en krone. 

Anonymkode: c41e4...e94

Det er slett ikke sikkert at det er lov. Ville hørt med en advokat først. 

Utrolig kjip situasjon, ts! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar dere 🫶🏻 har snakket med advokat i dag faktisk, og han sa at jeg har all rett til å reise å hente hjem hesten, men at jeg da må betale tilbake den summen som kjøper har betalt. Samt at hvis kjøper nekter å levere fra seg hesten så må vi gå til rettens vei og få dom avsagt i min favør. Men han anbefalte meg å legge press på kjøper ang henting av hesten. Og som advokaten sa, og som jeg sier meg helt enig i etter alt dette: aldri selg noe på avbetaling til folk 🫠🫠🫠 ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for alle svar dere 🫶🏻 har snakket med advokat i dag faktisk, og han sa at jeg har all rett til å reise å hente hjem hesten, men at jeg da må betale tilbake den summen som kjøper har betalt. Samt at hvis kjøper nekter å levere fra seg hesten så må vi gå til rettens vei og få dom avsagt i min favør. Men han anbefalte meg å legge press på kjøper ang henting av hesten. Og som advokaten sa, og som jeg sier meg helt enig i etter alt dette: aldri selg noe på avbetaling til folk 🫠🫠🫠 ts

Håper det ordner seg for hesten din! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så bra! Jeg solgte en hest på avbetaling en gang og hadde en advokat til å lese gjennom kontrakten før jeg leverte hesten fra meg. Dette som en sikkerhet både for meg og kjøper. Det sto tydelig i kontrakten at hesten var min frem til siste krone sto på konto. Ved alvorlig mislighold av kontrakten sto jeg fritt til å hente hesten (og betale tilbake kjøper innbetalt beløp). Nå gikk mitt salg fint, det var en innbetaling som ikke kom inn i tide da kjøper fikk uforutsette utgifter, men kommunikasjonen var god og da er det ikke noe problem. 

Lykke til! Håper det ordner seg for alle parter!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nevnte du at du kanskje ikke får alt utstyret tilbake? Du burde jo få erstatning for det også.

Håper uansett at henting av hesten går bra! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 14.10):

Solgte hesten i 2022,  nedbetaling etter avtale og innen en viss dato. Alt står tydelig i kontrakten. En del av summen er enda ikke betalt, og etter runder i forliksråd og med utleggsforretning så ble det avsluttet med "intet til utlegg", da kjøper tydeligvis ikke eier nåla i veggen. Hesten står fortsatt i mitt navn og kontrakten er klar. Er det mulig for meg å hente hesten hjem igjen? 

Nå vet ikke jeg hva kontrakten din sier, men jeg har opplevd liknende. Long story short, jeg leide ut stallplass som ikke ble betalt, og hesteeier var skyldig mange tusen. Hadde klar kontrakt og ble enig med hesteeier etter mye om og men om at jeg overtok hesten med mulighet for å føre den tilbake på henne når beløpet var betalt. (Det skjedde aldri, så jeg gikk skikkelig i tap. Men er utrolig glad i den hesten så det er kanskje ikke tap alikevell?🤭) vet ikke om dette er en avsporing, men uansett. Har du en god kontrakt så er det kanskje mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...