Gå til innhold

Får jeg noe lønn i oktober når jeg hadde min siste arbeidsdag 30. september?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber/jobbet i staten. Jeg husker ikke hvordan den første lønnsslippen min så ut, om jeg fikk på forskudd eller hva jeg gjorde.. Men jeg fikk selvsagt full lønn i september, og nå lurer jeg på om jeg får noe som helst i oktober, utenom tilleggene (som jeg vet kommer en måned på etterskudd). Er det noen som vet? 

Anonymkode: 7d313...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber også i staten. Min lønningsdag er den 12. da får jeg for hele måneden . I det tilfellet du beskriver, ville jeg derfor ikke fått lønn i oktober. 

Anonymkode: 1edc9...73a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobber også i staten. Min lønningsdag er den 12. da får jeg for hele måneden . I det tilfellet du beskriver, ville jeg derfor ikke fått lønn i oktober. 

Okei, takk for svar. Da tar jeg det som en selvfølge at det samme gjelder meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg og opptjente feriepenger (om du ikke har fått en solid avtale på at de skal utbetales neste år).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser jo på lønnslippen din hva du har fått betalt for.

Anonymkode: 4ce17...64e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, dette er det vanlige i staten - lønn den 12. Fram til den 12. får man på etterskudd, fra 13.-31. får man på etterskudd. Men det gjøres en sluttberegning, hvor du får utbetalt evt tillegg, reiseregninger, overtid etc som du ikke har fått utbetalt ennå, og feriepenger. Men lønna for september fikk TS i september. 

Anonymkode: 0e0b8...4ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber/jobbet i staten. Jeg husker ikke hvordan den første lønnsslippen min så ut, om jeg fikk på forskudd eller hva jeg gjorde.. Men jeg fikk selvsagt full lønn i september, og nå lurer jeg på om jeg får noe som helst i oktober, utenom tilleggene (som jeg vet kommer en måned på etterskudd). Er det noen som vet? 

Staten har lønn for inneværende måned. Så fikk full lønn første tiden jeg jobbet der. Begynte 1 april og fikk full lønn da den 12 i stedet for å vente til neste måned. 

Anonymkode: 95132...bd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk du lønn 12. sep. er det ingen lønn 12. okt (sett bort fra tillegg og ekstra). 

Anonymkode: fd4a2...489

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo kanskje feriepenger for 2024 på neste dato for utbetaling.

Anonymkode: 25356...c93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du får jo kanskje feriepenger for 2024 på neste dato for utbetaling.

Anonymkode: 25356...c93

Ikke bare kanskje. Feriepengene har du rett på å få utbetalt når du slutter.

Anonymkode: fe809...bce

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke hvis neste jobb er i staten også.

Anonymkode: 0e0b8...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så skal man være litt forsiktig med å antyde at TS ganske sikkert får utbetalt det ved neste lønning. Det er riktig at det skal utbetales når man slutter, men om lønnsavdelingen har en del ting de må sjekke opp i vedr. sluttoppgjøret (er det andre ting som skal utbetales - feriedager til gode, timer i fleksibanken som ikke er tatt ut før avslutting av arbeidetsforhold), så kan det ta litt ekstra tid, og da blir det kanskje ikke på oktoberlønningen, men kanskje i november i stedet.

Anonymkode: 7741a...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...