Gå til innhold

Samboeren er "tivoli-pappa"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke fortell at dere bor sammen itillegg…..😅 Viss ikke, hadde jeg ikke orket å vert sammen i samværshelgene. 

Anonymkode: 766e8...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er sammenliknbart hva slags forventninger man har til en kvinne som etablerer seg for første gang, og en som etablerer seg for første gang med en som har barn fra før. Halve befolkningen - eller mer - har valgt en partner, lovet å holde sammen livet ut, satt barn til verden og går deretter fra vedkommende nettopp fordi ting ikke ble som forventet. Og Norge er ikke et samfunn der folk etablerer seg i ung og naiv alder, men oftest som voksne etter nettopp å ha bodd sammen lenge. Jeg ser likevel helt konsekvent at kvinner på dette forumet som vil skille seg fordi "mannen har endret seg", får fripass og umiddelbar oppfordring om å gå. Kvinner som gifter seg med en skilt mann (dvs. onde stemødre), forventes å ha en perfekt innsikt i hans natur, og også kunne forutse fremtiden. Hver eneste utfordring som dukker opp, får jo samme svaret: Dette burde du da tenkt på! Du har valgt ham! Gikk du ikke inn med åpne øyne! Det er en ganske tydelig dobbeltstandard her. 

Noen forhaster seg klart med å flytte sammen, akkurat som at noen forhaster seg med å etablere seg første gang de treffer sin ektefelle. Men vi vet jo ingenting om hvor lenge TS og mannen var sammen, så det er vel ikke helt fair å automatisk dra den konklusjonen?

Jeg synes også at de fleste foreldre må si seg enig i at foreldrerollen ikke er statisk, og utfordringene som følger med er ulike for hver alder de når. Det å være forelder til en 3-åring er noe annet enn en 6-åring enn en tenåring. Du vet ikke hvordan din partner takler alle utfordringene som kommer, og det vet man heller ikke i 'tradisjonelle' ekteskap uten særkullsbarn.

Det er heller ikke slik at man enten er 100% tivolipappa eller 100% Gjert Ingebrigtsen. Det er som regel gråsoner hele veien. Og de aller fleste av oss skjerper oss når vi er i påsyn av andre utenfor familien, hvilket en ny partner er i ganske lang tid. Det gjelder både barn og voksne.

Middagene jeg hadde med min manns barn før vi flyttet sammen, er noe annet enn det vi har nå. Det er flere grunner til det - de er blitt komfortable rundt meg, og de er også blitt eldre. Gå inn på forumet og les tråder fra fortvilte mødre hvis barn har endret seg drastisk til enten uutholdbare småbarn eller pre-teens. Hvis vi legger godviljen til og ikke bare skal korsfeste TS, er det vel ganske lett å se at dette er en situasjon man lett havner i. 

Anonymkode: 80adf...5d9

Her gir du en lang avhandling om at man ikke kan helgardere seg, det kan man selvsagt ikke, men jeg har vanskelig for å tro at fri flyt av grenser ikke er synlig før man bor sammen. Mindre oppdragerutfordringer er noe annet. Poenget står - man må tenke nøye gjennom slike ting før man flytter sammen med barn. 

Anonymkode: 3f43e...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg ser likevel helt konsekvent at kvinner på dette forumet som vil skille seg fordi "mannen har endret seg", får fripass og umiddelbar oppfordring om å gå. Kvinner som gifter seg med en skilt mann (dvs. onde stemødre), forventes å ha en perfekt innsikt i hans natur, og også kunne forutse fremtiden. Hver eneste utfordring som dukker opp, får jo samme svaret: Dette burde du da tenkt på! Du har valgt ham! Gikk du ikke inn med åpne øyne! Det er en ganske tydelig dobbeltstandard her. 

Dette kunne man rammet inn. Veldig godt formulert og tatt på kornet.

Anonymkode: 58b7b...dc6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet med herjing, men ungen må jo få sunn mat de fleste dagene. Er det sånn at barnet er blitt veldig kresen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her kommer bedreviterne på rekke og rad som selvsagt selv har tatt alle forbehold og eventualiteter i betraktning før de tar på seg sin første sokk om morgenen. 

Anonymkode: b8cea...320

Å unngå å flytte egne barn sammen med et barn som annenhver helg får fri flyt av godteri. Ingen grenser, ingen oppdragelse. Lekesloss voldsomt.

Er langt unna å "ta alt av forbehold". 

Det er faktisk noe man unngår. 

Anonymkode: 2134d...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor blir du sammen med en mann som er så uskikket, at han bare får ha barnet sitt annenhver helg? 

Anonymkode: 379e6...9a1

Å kalle en mann uskikket på grunn av at han har barna annenhver helg er urimelig. Mange fedre er helgefedre, men det betyr ikke at de er uskikket av den grunn!

Anonymkode: 2840f...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en flott pappa som vil at barna skal ha det gøy og fint den lille tiden de er sammen.

Faen til hysteri det har blitt med mat og godteri hos nevrotiske kvinnfolk.

Anonymkode: 44493...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som dere er samboere er dere en familieenhet, dere tre. Muligens du og far burde ta noen kurs eller i det minste samtaler med helsestasjon om hvordan dere skal fungere som samlede voksne (og gjerne inkludere mor i dette slik at dere samarbeider dere tre OM BARNET og BARNETS BESTE). Ta det gjerne og vinkle det inn på deg selv og at du er usikker på hvordan samarbeidet skal kunne foregår dere imellom.

Sannheten er at det er helt greit at han er tivolipappa og at han skjemmer ungen bort (og når mor tydelig godtar dette i tillegg er det egentlig lite du kan gjøre).....helt frem til dere får egne barn sammen. Skal den ene få alt h*n peker på fordi det er fra tidligere forhold mens minsten har strengere regler fordi h*n bor der 24/7? Det faller på sin egen urimelighet og blir enda vanskeligere å gjøre endringer når dere "står i det".

Anonymkode: 2840f...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...