AnonymBruker Skrevet 7. oktober #1 Del Skrevet 7. oktober Jeg er så lei av å bruke herrejeans vil prøve jeans som dere damer bruker. Har dere damer noen tips om hva hvlike type som passe til en mann, og hvor en kan kjøpe det? Åpent for det meste av modeller/typer, og at den kan være god å bruke…. og at det er damejeans..om det er litt feminint gjør ikke noe noen verdens ting.. Anonymkode: 27a4d...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommodevaran Skrevet 7. oktober #2 Del Skrevet 7. oktober Hva er det ved herrejeans du er lei av? At de har en form som passer deg som er mann? At lommene er brukbare og det faktisk er plass til ting i dem? Damejeans er jo laget for å passe kvinnelige former, så kan ikke helt se for meg at noen av dem skulle passe en typisk mannekropp. Kanskje noe med god stretch, så tilpasser de seg bedre kroppen de sitter på? Men altså, om du virkelig ønsker damejeans, så er det ikke verre enn å dra til en klesbutikk og prøve forskjellige typer. Evt. bestille fra nettbutikk (husk å sjekke størrelsesguidene de har) med mulighet for å returnere de du ikke likte. Mulighetene er uendelige, bare å google "jeans dame" så kommer det opp haugevis av nettbutikker å velge mellom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #3 Del Skrevet 7. oktober Hva er du på utkikk etter? Type baggy jeans, smale jeans, curvy? Det er jo så sykt mye forskjellig. Jeg er dame og syns det er fryktelig vanskelig å finne jeans som passer. Mange har høyt liv og passer absolutt ikke om en har litt ekstra rundt magen. Hva er det du ikke liker ved herrejeans som du tenker kan være bedre med damejeans? Anonymkode: bfdbd...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Del Skrevet 7. oktober du kommer ikke til å like jentegeans. De kommer som oftest i bare en lengde - alt for lange for deg og du må legge de opp. Jentejeans har ikke store lommer. Jentejeans er sydd etter andre mønstre der de er kortere foran og lengre bak - det er fordi jenter ikke har noe i skrittet som de skal få plass til, men har rumper. Det har blitt mote for jenter å bruke guttejeans nå, men det er fordi moten er store, formløse og posete jeans. Du, hvis du ikke er en veldig liten mann, du vil jo ikke finne jentejeans som ser store og posete på deg, men uansett hva jeg skriver, det er bare bestille deg noen jeans på zalando og prøve. Og selv om du bare tar jentejeans med deg i proverommet på H&M eller Cubus, er jo ingen som legger merke til det. Anonymkode: a6d3b...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #5 Del Skrevet 7. oktober Jeg kunne skjønt det på tights. Ene og alene fordi hver gang jeg ser en fin farge på en tights, så finnes den ikke med farger for menn. Vi har svart, grått, oliven og hvitt… Utrolig kjedelig. Men jeans? Anonymkode: a10ad...961 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober Er det materialet du er lei av? Er det formen du er lei av, i så fall hva ved formen? Er det farge utvalget du er lei av? Er det hvordan passformen sitter på deg, i så fall hva ved passformen er det som gjør deg lei? Osv. Her må du spesifisere viss du vil ha god respons. Ellers vil du bare ha dame jeans fordi det er dame jeans? I så fall starter du med å bestille en av vær modell herfra og prøver deg frem. https://www2.hm.com/no_no/dame/produkter/jeans.html Du må selv måle kroppen din og lese måleskjema. Anonymkode: 94df7...f2c 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): du kommer ikke til å like jentegeans. De kommer som oftest i bare en lengde - alt for lange for deg og du må legge de opp. Jentejeans har ikke store lommer. Jentejeans er sydd etter andre mønstre der de er kortere foran og lengre bak - det er fordi jenter ikke har noe i skrittet som de skal få plass til, men har rumper. Det har blitt mote for jenter å bruke guttejeans nå, men det er fordi moten er store, formløse og posete jeans. Du, hvis du ikke er en veldig liten mann, du vil jo ikke finne jentejeans som ser store og posete på deg, men uansett hva jeg skriver, det er bare bestille deg noen jeans på zalando og prøve. Og selv om du bare tar jentejeans med deg i proverommet på H&M eller Cubus, er jo ingen som legger merke til det. Anonymkode: a6d3b...aff Lange? Jeg er kvinne og alle jeans er for korte. Til og med de det står "tall" på. Kan ikke være noe problem for en mann å finne en lengde som passer. TS, Lindex har i hvert fall jeans som ikke er spesielt tilpasset kvinnekroppen. Det finnes i store størrelser og er korte i beina. Ta med deg noen og prøv 😊 Anonymkode: d3461...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Lange? Jeg er kvinne og alle jeans er for korte. Til og med de det står "tall" på. Kan ikke være noe problem for en mann å finne en lengde som passer. TS, Lindex har i hvert fall jeans som ikke er spesielt tilpasset kvinnekroppen. Det finnes i store størrelser og er korte i beina. Ta med deg noen og prøv 😊 Anonymkode: d3461...33d Menn har i snitt kortere bein enn kvinner, sett proporsjonalt til kroppen. Altså forhold midie + lengde kommer til å være feil for en mann. Anonymkode: a6d3b...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #9 Del Skrevet 7. oktober Hva med denne? Vedder på at du hadde sett fantastisk ut i den❤️ https://no.diesel.com/en/bootcut/bootcut-and-flare-jeans-1969-d-ebbey-z9b89-blue/A03615Z9B8901.html Anonymkode: 6e676...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 7. oktober #10 Del Skrevet 7. oktober Er vel ikke verre enn at du går i butikken og prøver. Eneste måten å finne ut hvilken jeansform som passer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober #11 Del Skrevet 8. oktober AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 20.19): Menn har i snitt kortere bein enn kvinner, sett proporsjonalt til kroppen. Altså forhold midie + lengde kommer til å være feil for en mann. Anonymkode: a6d3b...aff Jeg vet, men jeg synes bukser generelt er veldig korte, og menn er høyere enn kvinner så tenker det jevner seg litt ut? Om han går opp i størrelse ift. vidden så regner jeg med han finner noe 🤷♀️ Anonymkode: d3461...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #12 Del Skrevet 9. oktober Nå er ikke alle kvinner, eller alle menn like i form og fasong. Jeg er kvinne, men finner ingen damebukser som passer meg fordi jeg har rette hofter og ingen midje, så jeg kjøper buksene mine på Dressmann. Anonymkode: 85906...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #13 Del Skrevet 9. oktober De fleste klesbutikker har dameklær. Nå har jeg middelklasse økonomi, og handler hovedsakelig klær på HM, Cubus, Kappahl og Lindex. Funker greit, det. Er du overvektig, er Zizzi et alternativ. Av nettbutikker handler jeg på Ellos, Zalando og Bonprix. Har du en typisk herreform, ville jeg prøvd buksene før kjøp, om det er viktig at de sitter greit og behagelig på. Det finnes utallige former og fasonger på damebukser, men en fellesfaktor er at skrittet normalt sett er veldig KORT. Du får bukser i ulik midje, men hvorfor kjøpe bukse med høy midje, bare for å måtte dra den for å få plass til utstyret... Da blir jo passformen helt elendig. Som mann, tenker jeg at du må gå for bukser med noe langt skritt, og da kan du jo likeså godt gå i herreavdelinga... Slimfit og noe mer definert fasong finnes til menn også. Har du store lår og/eller rumpe, så kan en damebukse muligens sitte best. Og du må selvsagt regne med å få kommentarer og spørsmål til hvorfor du spør om og ønsker deg damebukser, du som er mann. Det ligger i menneskers natur å være nysgjerrige, bedrevitere og meningsfulle (fordomsfulle inngår, det samme gjør forståelsesfulle). Anonymkode: addc6...e47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #14 Del Skrevet 9. oktober Det er ofte mer stretch i jeans laget for kvinner. Så de er ofte mer behagelig på. Det negative er at de ofte er laget for større rompe, og har ikke like god tilpassing for belter. Så jeg opplever at de sagger mer og holder seg ikke på plass. Anonymkode: 7f96c...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 9. oktober #15 Del Skrevet 9. oktober Er det ikke bare å stikke innom butikker med dameklær og prøve noen bukser? Det er jo håpløst å foreslå noen når vi ikke vet hvorfor du er lei herrebukser eller hvilken kroppsbygning du har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #16 Del Skrevet 10. oktober Jeg som dame er lei av damejeans.. helt ubrukelig høy på livet alle sammen, derfor passer jeans for menn bedre til meg. Men der er lommene bak plassert altfor langt ned så rumpa blir kjempe rar. Jeans er vanskelig uansett om du er mann eller kvinne... Anonymkode: baf04...e1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 10. oktober #17 Del Skrevet 10. oktober Tråden er ryddet for avsporing, nedsettende ytringer og tilhørende svar. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå