Gå til innhold

316,8 millioner til Kongehuset

Erd

Anbefalte innlegg

Nyheter som dette gjør meg mektig provosert. 😠

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (3 timer siden):

Nyheter som dette gjør meg mektig provosert. 😠

Det er meningen. 

Så lenge folk konsentrerer seg om de delene av budsjettene som de kan putte ansikter på, kan de ikke tenke på hva de store tallene betyr. 

Hvis man først skal blåse opp monarkiets kostnader: det norske forsvaret er underlagt kongen. Skal man først ta i, ta i skikkelig!

Jeg er mye mer bekymret for inntektssiden av budsjettet enn utgiftssiden. La oss begynne med å få det under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 11.32):

Hadde da ikke kostet noe mindre å ha en annen type statsoverhode.

Jeg er republikaner på min hals, men utgiftene er ikke et argument. 

Anonymkode: 5a656...e80

Nei, tror ikke regningen hadde blitt mindre.Om vi skulle ha en President, så er det en hel stab rindt dette, representasjoner i inn og utland.  Tror ikke det økonomiske aspektet er det som vil felle et kongehus.

Da er det mer bekymring rundt all støyen som enkelte i kongefamilien har satt istand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilleville skrev (På 7.10.2024 den 11.36):

Avskaff kongehuset og bruk pengene på skole, eldre, forebyggende barnevern osv

Da blir pengene evt brukt på en president

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjold skrev (På 8.10.2024 den 21.59):

En dråpe i havet i forhold til hvor mye kongefamilien drar inn i turisme hvert år med andre ord.

Turisme? Kommer det folk hit fordi vi har en konge og en dronning? De får jo ikke treffe dem, så hva er vitsen da?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2024 den 11.39):

En president ville jo ikke hatt inntekten til å leve i luksusen kongefamilien lever. Man måtte selvsagt fortsatt betalt for kostnadene ved representasjon. 

Vi kunne latt stortingspresidenten og statsministeren dele oppgavene kongen har i dag. 

Anonymkode: 95071...288

For Dag Terje Andersen, Olemic Thommesen, Tone Trøen og Eva Kristin Hansen er alle så glade i? Det er de fire siste stortingspresidenter. Ingen husker dem for noe av det de gjorde, med unntak av skandalene de var med i. 

Olemic brant opp flere milliarder på et postmottak og en garasje under Stortinget, et prosjekt Dag Terje Andersen igangsatte. Eva Kristin Hansen fikk sparken fordi hun ikke visste hva pendling var for noe.  

Nei, selv om det er mye misnøye mot kongehuset for tiden, vil jeg tro de er mer samlende enn noen av de soppene og broilerne som sitter på Stortinget. Ingen er spesielt godt likt, og ingen representerer særlig over 25% av befolkningen. Så hvorfor innføre noe som automatisk medfører at statsoverhodet er mislikt av 75% av befolkningen?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva det koster har ingen betydning for mitt standpunkt.  Jeg mener at man ikke kan ha kongedømme i et land som kaller seg demokratisk.  Titler skal ikke arves, og alle skal betale etter egen evne til fellessamfunnet.  Kongehuset har skjult økonomi, og vi vet ingenting om hvor de har investert pengene sine.  Sånn skal det ikke være i et reelt demokrati.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...