Gå til innhold

Forstår du alltid det som blir sagt på TV?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår du alt som blir sagt på TV, selv dialektene fra Bergen, Trondheim, Stavanger?

Anonymkode: 994c9...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det hender jo de snakker f.eks arabisk...

Ja, jeg forstår norsk. Hvor mange ulike vrier av spørsmålet skal du lage innlegg av? 

Anonymkode: 166b1...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes dialekter kan være vanskelig. Jeg er etnisk norsk. 

Anonymkode: f3b66...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg si at jeg stort sett gjør. 

Hva som f.eks er vanskelig med dialekten fra Bergen skjønner jeg ikke helt. Ja, vi snakker litt "bredt", men det er jo lite uvanlige ord som man ikke hører i andre dialekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Forstår du alt som blir sagt på TV, selv dialektene fra Bergen, Trondheim, Stavanger?

Anonymkode: 994c9...afa

Ja, det gjør jeg. Det kan nok være enkelte ord i veldig brede dialekter jeg ikke skjønner, men jeg forstår sammenhengen 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjelden problem med dialekter. Men det dukker da opp sære ord innimellom som kun noen få i en liten dal bruker, da må man nesten gjette seg frem 

Anonymkode: 55e4b...140

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei, det hender jo de snakker f.eks arabisk...

Ja, jeg forstår norsk. Hvor mange ulike vrier av spørsmålet skal du lage innlegg av? 

Anonymkode: 166b1...623

Jeg synes faktisk det kan være vanskelig å forstå når enkelte snakker rasende fort trønderdialekt eller sognedialekt. Kan også av og til være vanskelig å oppfatte dialekt type Arne Brimi sin. Jeg forstår norsk utmerket, men noen snakker på en slik måte at det i farten kan være litt uforståelig, slik at man ikke oppfatter alt. At man forstår norsk har jo ingenting å gjøre med å forstå alt i alle dialekter å gjøre. 

Anonymkode: cf8af...05b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å forstå hva de sier på TV av og til, både dialekter, men også bokmål. 

Anonymkode: e0bc6...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stort sett aldri problemer med å forstå hva de sier på tv om de snakker norsk, uansett dialekt. Eneste unntaket er skikkelig bred Setesdaldialekt. 

Anonymkode: 5e487...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...