Gå til innhold

Sklei og datt på rumpa, uke 31


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datt på rumpa for noen timer siden. Rundt 14.00, tenkte ikke noe over at det kunne være farlig siden jeg trodde magen var plassen det var farlig. 
Nå er det fire timer siden, kjenner masse liv og ingen blødning. Men har fra før av lett av å få stram mage og kynnere ofte, så vet ikke om dette er pga fallet. Tror dere det fortsatt kunne være forløst morkake så mange timer etterpå og ingen symptom??

Anonymkode: ead16...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Datt på rumpa for noen timer siden. Rundt 14.00, tenkte ikke noe over at det kunne være farlig siden jeg trodde magen var plassen det var farlig. 
Nå er det fire timer siden, kjenner masse liv og ingen blødning. Men har fra før av lett av å få stram mage og kynnere ofte, så vet ikke om dette er pga fallet. Tror dere det fortsatt kunne være forløst morkake så mange timer etterpå og ingen symptom??

Anonymkode: ead16...1e9

Dette skjedde med meg i uke 16. Datt ned trappa og slo både rumpe/ hofte og arm hardt. Jeg dro på legevakta for sikkerhetsskyld. Der hørte legen hjertelyd, og jeg måtte ta paracet i en uke. Håper du kontakter lege/ jordmor. Det som du skal tenke på er at i uke 31 er baby levedyktig utenfor livmor. Det er ett godt tegn at du ikke har blødd. Men ring i hvert fall legevakt ved sterke smerter og/ eller angst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at baby ligger godt beskyttet inni der, men ring føden og fortell de, sånn at du slipper å tenke på det 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner masse liv så har ikke morkaken løsnet. Er du usikker så ringer du føden🙂

Anonymkode: b2d9b...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt føden. Ikke fordi jeg tror noe er galt, men for å få sjelero. 

Anonymkode: 66131...1b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du kjenner masse liv så har ikke morkaken løsnet. Er du usikker så ringer du føden🙂

Anonymkode: b2d9b...1a5

Er dette noen man merker akutt isåfall? Har kjent aktivitet hver time

Anonymkode: ead16...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sefanja skrev (30 minutter siden):

Men ring i hvert fall legevakt ved sterke smerter og/ eller angst

Aldri legevakta, alltid føden. Legen du møter på legevakta er ingen ekspert på fødsel og svangerskap, de treffer du på føden!

Anonymkode: d6e18...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring føden. Morkaken kan være skadet selvom du ikke merker det nå. Når du først merker lite liv kan det være for sent. Er en grunn for at man skal kontakte føden ved fall på rumpa. 
 

At babyen er veldig aktiv kan også være tegn på stress, så man skal ikke ta det som en sikkerhet ved skade / sykdom. 

Anonymkode: 7225c...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...