Gå til innhold

Hva slags plager har du fordi du er overvektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vonde knær, halsbrann, snorking, eksem, vond rygg, null kondis, forstadium til diabetes, hodepine, trøtt 24/7.

Anonymkode: 72f18...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 18.04):

Jeg er ikke overvektig nå, men har vært det. Hadde ingen plager, og var egentlig mye friskere enn det jeg er i dag dessverre. Hadde masse overskudd og var svært aktiv og spiste sunn mat. Nå som normalvekt sliter jeg med lavt energinivå, hyppig hodepine og psyken min er mer i ubalanse. Å være overvektig gir stortsett få plager, med mindre bmi'en er over 30. Jeg hadde det mye bedre med meg selv når jeg hadde en bmi på rundt 27 😕 nå har jeg litt løs hud etter vektnedgang og mye tankekjør rundt mat og det å holde vekten nede. 

Anonymkode: 31676...d1e

Gir stort sett få plager? Din anekdotiske opplevelse er din forståelse av det. Hjerte- og karsystemet, skjelettet, hjernen (hormonproduksjon) og lungene dine er uenig med deg. Det er bare ikke sånn det funker. Mener det ikke frekt, men det du sier er beviselig helt feil.

Anonymkode: 0fc11...2a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.10.2024 den 18.04):

Jeg er ikke overvektig nå, men har vært det. Hadde ingen plager, og var egentlig mye friskere enn det jeg er i dag dessverre. Hadde masse overskudd og var svært aktiv og spiste sunn mat. Nå som normalvekt sliter jeg med lavt energinivå, hyppig hodepine og psyken min er mer i ubalanse. Å være overvektig gir stortsett få plager, med mindre bmi'en er over 30. Jeg hadde det mye bedre med meg selv når jeg hadde en bmi på rundt 27 😕 nå har jeg litt løs hud etter vektnedgang og mye tankekjør rundt mat og det å holde vekten nede. 

Anonymkode: 31676...d1e

Ikke tilfelle her. Hadde masse plager med en BMI på 30. Gikk enormt utover livskvaliteten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en stabil BMI på ca 36 i mange år.

Den største plagen var eget selvbilde og de fordommer jeg ble møtt med av andre. Undervurdering i jobbsammenheng og liknende. 
Den nest største plagen var at det var umulig å finne stilige klær som passet kroppen min, og at plus size-butikker har utrolig crappy utvalg og design.
Den tredje største plagen var at jeg utviklet plantar fascitt litt lettere enn andre ved belastning. 

Ingen fysiske plager av typen vonde hofter, knær eller rygg. Ingen diabetes. Ingen valke-eksem. Ingen søvnapne. 

Anonymkode: 17f62...402

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde en stabil BMI på ca 36 i mange år.

Den største plagen var eget selvbilde og de fordommer jeg ble møtt med av andre. Undervurdering i jobbsammenheng og liknende. 
Den nest største plagen var at det var umulig å finne stilige klær som passet kroppen min, og at plus size-butikker har utrolig crappy utvalg og design.
Den tredje største plagen var at jeg utviklet plantar fascitt litt lettere enn andre ved belastning. 

Ingen fysiske plager av typen vonde hofter, knær eller rygg. Ingen diabetes. Ingen valke-eksem. Ingen søvnapne. 

Meg igjen: blodtrykket var også normalt/i lavere nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bmi på litt over 40 for ett år siden (og 46 år da), og hadde mye vondter i kroppen, dårlig i pusten, lite energi og kjente meg veldig tiltaksløs. Ble etterhvert redd for helsa mi og begynte å trene, uten de helt store resultatene (fra september til november). Begynte da på wegovy i nov-23 og da kom vektnedgangen sammen med treninga og jeg har idag en helt annen hverdag. Står enda på wegovy og har per nå en bmi på 32,4 og ønsker å komme meg under 30 før jeg tester ut nedtrapping/uttrapping.

Mange mener det er juks å bruke wegovy, og jeg kjenner innimellom på litt skam i forhold til akkurat det siden jeg måtte ty til medisinsk hjelp for å få bedre helse, men når jeg nå ser effekten og hvor bra det er for meg, så skinner heldigvis det over skammen stort sett. Jeg ble tilbudt fra legen å bli henvist til gastric operasjon, men det syns jeg var veldig risky og var derfor veldig glad for å ha fått muligheten til å prøve wegovy (til tross for lite dokumentasjon på senvirkninger/skader så anså jeg det som mindre "farlig" enn operasjon).

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svarer igjen.  Ingen, kun fordeler. Klart det er ikke godt å løpe, men er faktisk mange andre måter å holde seg  fysisk bevegelse. 

Anonymkode: 20f9b...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svarer igjen.  Ingen, kun fordeler. Klart det er ikke godt å løpe, men er faktisk mange andre måter å holde seg  fysisk bevegelse. 

Fordeler ved å være overvektig?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke helt hva som kommer av alkoholisme og hva som kommer av overvekt, men jeg hadde høyt blodtrykk, høyt kolesterol og fettlever. Alt ble bedre etter jeg sluttet å drikke(og dermed gikk ned i vekt)

Anonymkode: c29c1...5dc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Jeg kan ikke komme på noen plager jeg sliter med. Har ingen form for «vondter», er svært sjelden syk, og går ikke på noen medisiner eller lignende. 

Anonymkode: 0f3d4...dc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ingen. Har et perfekt og smertefritt liv sett i forhold til alle andre her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vonde knær og dårlig kondis.

Anonymkode: 6ed51...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en Bmi på tett oppunder 50. (Kanskje)Har jobbet i helsevesenet I over 25 år. Sett mange slanke med større plager enn tykke.

Bestandig vært slank,men da jeg  ble 40 sa det bare POFF!! Vekta doblet seg på 3-4 år.

Så jeg vil heller dø tykk og go i en alder av 80 enn å ligge dement og mager på et på et pleiehjem som 82 åring.

Altså,det finnes faktisk noen folk som er så dumme og tror at man er usunn og på døden nær om man har litt pupper og mage som er større enn EU standarden.  Er faktisk mange store som er sunnere enn slanke. Alt handler om livsstil.  Ingen tykke i min familie har dævva før dem ble godt over 85 år. Mor er 89 år gammel,har vel aldri veid ett gramm under 100 de siste 60 årene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har BMI på 31, vært på 36 på det høyeste. 

Merker ikke noe til smerter og slikt men "vanlige" ting kan være ganske tungt til tider. Livet hadde nok vært lettere om jeg var slankere og fysiske ting mindre krevende. Men smerter og plager som jeg hører andre sykelig overvektige har, har jeg ikke merket noe til enda. Håper å gå ned mer i vekt etter hvert.. 

Skal sies at når jeg var på mitt sprekeste så var jeg også høyest på bmi skalaen.. Gikk tunge fjellturer og var kjempe aktiv. Det er jeg ikke nå dessverre. Ja jeg spiste utrolig mye for gikk ikke ned i vekt. 

Anonymkode: e54b0...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noe høyt blodtrykk og kolesterol, det er iorden nå. Uten medisiner.

Av og til smerter i knær og ankler, mulig dette har med benstilling under gange å gjøre.

Irriterer meg over at jeg går å drar på disse kiloene. Det er en ganske tung sekk.

Tror eksen mistet lysten på meg da jeg la på meg. Hun sa ikke det da.

Irriterer meg over at magen er et kontaktpunkt under sex.

Så tror jeg at jeg ikke kan ting, litt pga overvekten også.

Har en bmi på 28 til 30, var normalvektig før.

Det er jo ikke noen plager å prate om  mer irritasjonsmomenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har en Bmi på tett oppunder 50. (Kanskje)Har jobbet i helsevesenet I over 25 år. Sett mange slanke med større plager enn tykke.

Bestandig vært slank,men da jeg  ble 40 sa det bare POFF!! Vekta doblet seg på 3-4 år.

Så jeg vil heller dø tykk og go i en alder av 80 enn å ligge dement og mager på et på et pleiehjem som 82 åring.

Altså,det finnes faktisk noen folk som er så dumme og tror at man er usunn og på døden nær om man har litt pupper og mage som er større enn EU standarden.  Er faktisk mange store som er sunnere enn slanke. Alt handler om livsstil.  Ingen tykke i min familie har dævva før dem ble godt over 85 år. Mor er 89 år gammel,har vel aldri veid ett gramm under 100 de siste 60 årene. 

Oi. 50 i BMI er jo enormt. Da får man plager etter hvert. 

Anonymkode: 20c81...af9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk. Er litt personavhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette må være tull... Å ha den holdningen med bmi på 50 er helt sykt. Ingen kan være sunne eller ha en bra livsstil med 50(!!!) i bmi. Ingen. 30? Ja. Men 50? Nei..... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 11.45):

Gir stort sett få plager? Din anekdotiske opplevelse er din forståelse av det. Hjerte- og karsystemet, skjelettet, hjernen (hormonproduksjon) og lungene dine er uenig med deg. Det er bare ikke sånn det funker. Mener det ikke frekt, men det du sier er beviselig helt feil.

Anonymkode: 0fc11...2a6

Har du Google? Eller bare følget saueflokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Med min høyde måtte jeg ha veid 147 kg for å ha bmi på 50. Man kan si hva man vil, man har ikke god helse med så høy vekt og man har garantert plager man bare ikke er ærlige om.

Men tror personen vi har sitert troller, med mindre de er i fullstendig denial. Trist. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...