AnonymBruker Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober ? Anonymkode: 0a6b2...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ? Anonymkode: 0a6b2...aef Jeg er ikke overvektig nå, men har vært det. Hadde ingen plager, og var egentlig mye friskere enn det jeg er i dag dessverre. Hadde masse overskudd og var svært aktiv og spiste sunn mat. Nå som normalvekt sliter jeg med lavt energinivå, hyppig hodepine og psyken min er mer i ubalanse. Å være overvektig gir stortsett få plager, med mindre bmi'en er over 30. Jeg hadde det mye bedre med meg selv når jeg hadde en bmi på rundt 27 😕 nå har jeg litt løs hud etter vektnedgang og mye tankekjør rundt mat og det å holde vekten nede. Anonymkode: 31676...d1e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #3 Del Skrevet 6. oktober Ingen? Har BMI på 25,7. Har hatt BMI på 35, ingen plager da heller. Anonymkode: d309e...82b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 6. oktober #4 Del Skrevet 6. oktober Jeg hadde bmi på rundt 30. Fikk diabetes 2, måtte bruke medisiner mot høyt kolesterol og fikk vondt i knærne. Har gått ned 30 kg for egen maskin. Har nå bmi 19 og blodprøvene er tipp topp. Fantastisk at kroppen kan ege seg selv når man behandler den godt. 5 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #5 Del Skrevet 6. oktober Har ikke hatt plager før nå hvor jeg har gått opp 10 kg. Merker at jeg er mer stiv og tung, men det kan jo også skyldes mangel på trening. Anonymkode: 82f30...091 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #6 Del Skrevet 6. oktober Begrennset utvalg av klær. Men det er blitt mye enklere å finne basisklær etter at Dressmann XL har kommet flere steder. Så man kan kle seg noenlunde. Før var det bare knallydyre gubbebutikker med klær som passet for folk over 60. Uten om de negative helsemessige effektene som kommer på sikt, blodtrykk, blodsukker etc... er vel den største ulempen hvordan fremmede folk oppfatter en. Spesielt gjelder det i yrkeslivet når man jobber i det private og møter nye kolleger, forbindelser og kunder. Førsteinntrykkkket blir nødvendigvis ikke det beste. Anonymkode: b0009...13d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 6. oktober #7 Del Skrevet 6. oktober (endret) Overvektig, BMI’en er over 30, men har ingen helseplager utenom diabetes type 1 som ikke har noenting med vekta å gjøre. Er ellers ganske frisk, har mye overskudd. Sover godt, alltid uthvilt, og har stort energioverskudd. Er moderat aktiv, elsker å gå tur og være ute. Før jeg fikk type 1 var jeg undervektig, da var jeg ofte syk, hadde ofte hodepine og lite energi. Diabetesen er i dag under god kontroll, og selv om jeg er overvektig nå har jeg aldri følt meg bedre eller friskere. Har heller ingen mangler, eller avvik på blodprøver (utenom blodsukker). De siste 3 årene har jeg kun hatt 1 sykedag, bank i bordet. Jeg mistenker at denne tråden egentlig ikke var laget av oppriktig nysgjerrighet, men mer av fordommer og et ønske om å shame folk for å være overvektig. Dessverre kan jeg ikke bli med i den statistikken for å styrke fordommene dine ts, da jeg er usedvanlig frisk og ikke har noen problemer knyttet til vekta Endret 6. oktober av Blueberrymuffin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #8 Del Skrevet 6. oktober Min BMI er på på 41 og jeg er 44 år. Fysisk er det tyngre å gjøre ting som å gå i trapper og slikt. Å klippe tånegler er litt krevende, men det går. Og å vaske seg nedentil krever å ta litt sats for å komme helt til med mine korte armer. Jeg kan ikke ha beina å kryss på en vanlig måte, og å holde armene i kors er ikke det samme når puppene er så store 😛 Men har ikke noen diagnoser som høyt blodtrykk eller noe slikt. Jeg har lavt blodtrykk (90/60) og får det opp uansett hva jeg gjør. Det var ikke høyere da jeg løp maraton og ikke da jeg røykte. Anonymkode: 19afd...b5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #9 Del Skrevet 6. oktober Ingen. Jeg hadde BMI på 45,7, for noen år siden gikk ned til BMI på 41,5, og var der i to år, fortsatte ned til nå 33. Neste mål er å komme meg ned til under 30. Så langt har jeg ikke merka noe av alle fordelene alle påstår kommer med lavere vekt. Ting føles ikke lettere, jeg har hverken mer eller mindre energi, ingen livsstilssykdommer eller leddplager har hverken dukka opp eller forsvunnet. Jeg er nå 40 og har vært i fedme grad tre mer eller mindre hele livet. Har vært overvektig fra barnsbein av. Tror det først sto i journalen min i barnehagealder. Anonymkode: 15230...5fa 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #10 Del Skrevet 6. oktober Vekt er en faktor som KAN påvirke helsen. Men helse er så mye mer enn bare tallet på vekten. Ta Ronny på NRK for eksempel, så og si ikke en sykedag på alle årene i sitt yrkesaktive liv. Jeg har også to familiemedlemmer med fedme, de har begge overraskende god helse (nesten aldri borte fra jobb og få plager). Jeg har vært litt overvektig og er nå normalvektig, er ofte dårlig både fysisk og mentalt 😬 synes det er sykt at samfunnet fokuserer så mye på vekt som det gjør i dag. Leste en atrikkel en gang om at skammen og fordommene mot overvektige er mer skadelig enn overvekten i seg selv. For det å isolere seg fra samfunnet (ensomhet) er forbundet med høyere dødelighet enn vekten. Er vel få ting i samfunnet som er mer skamfult enn å være overvektig. Jeg er livredd for å legge på meg. Veier meg hver morgen (og av og til oftere). Redd for å spise kaloririk mat og går med konstant dårlig samvittighet etter utskeielser. Jeg kan skrive under på at man ikke nødvendigvis blir lykkeligere eller friskere av å være slank, Anonymkode: 31676...d1e 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #11 Del Skrevet 6. oktober BMI har på det høyeste vært 46. Plager da var at jeg ble andpusten under trening. Nå er jeg heldigvis på en mye sunnere vekt. Det er ikke sånn at alle får diabetes/ høyt blodtrykk osv Anonymkode: e85f2...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #12 Del Skrevet 6. oktober 140 kg og gravid - null plager. 65 kg mye plager og sykdom. Nå veier jeg 100 kg og har like mye plager som da jeg veide 65 kg. Har noen smerte diagnoser som jeg har hatt siden jeg var 17 og er nå 36. Anonymkode: f9fb5...31c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #13 Del Skrevet 6. oktober Soleil70 skrev (15 minutter siden): Jeg hadde bmi på rundt 30. Fikk diabetes 2, måtte bruke medisiner mot høyt kolesterol og fikk vondt i knærne. Har gått ned 30 kg for egen maskin. Har nå bmi 19 og blodprøvene er tipp topp. Fantastisk at kroppen kan ege seg selv når man behandler den godt. Så bra😌 Det krever mye, men er verdt det Anonymkode: e85f2...740 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #14 Del Skrevet 6. oktober Høyt blodtrykk, dårlig energi, vondt i føtter fortere. Jeg tror jeg har dårlig oksygenopptak av og til, men har ikke fått det bekreftet. Men har ikke problemer med å klippe negler eller vaske meg nedentil som en annen her. Bmi på 40 også og 40 år og har hatt bmi over 30 i 15år. Anonymkode: 02481...67f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 6. oktober #15 Del Skrevet 6. oktober Et stort problem mange ikke nevner er at en overvektig kropp stjeler mer energi ved bruk, så hjernen blir lidende av et slags energiunderskudd og fungerer derfor dårligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #16 Del Skrevet 6. oktober Jeg er ikke direkte overvektig, men med en gang jeg får noe overflødig fett, typ 22 i BMI, får jeg ømme knær, lårene møtes når jeg sover på siden, noe som er skikkelig nasty, magen bretter seg ubehagelig når jeg sitter uten å være rett i ryggen. Anonymkode: 3995e...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #17 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke direkte overvektig, men med en gang jeg får noe overflødig fett, typ 22 i BMI, får jeg ømme knær, lårene møtes når jeg sover på siden, noe som er skikkelig nasty, magen bretter seg ubehagelig når jeg sitter uten å være rett i ryggen. Anonymkode: 3995e...024 😂😂😂 Anonymkode: b179a...958 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #18 Del Skrevet 6. oktober Vondt i knærne. Elendig kondis,blir sliten av å gå opp en trapp... Anonymkode: 6ed51...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iðunn Skrevet 6. oktober #19 Del Skrevet 6. oktober Psyken min har helt klart vært mye bedre med høyere bmi enn med lav. Nå er jeg normalvektig, men har vært både under og overvektig. Jeg har to kroniske sykdommer, vekten min har ikke påvirket disse sykdommene i noen grad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktfatet Skrevet 6. oktober #20 Del Skrevet 6. oktober Blueberrymuffin skrev (28 minutter siden): Overvektig, BMI’en er over 30, men har ingen helseplager utenom diabetes type 1 som ikke har noenting med vekta å gjøre. Er ellers ganske frisk, har mye overskudd. Sover godt, alltid uthvilt, og har stort energioverskudd. Er moderat aktiv, elsker å gå tur og være ute. Før jeg fikk type 1 var jeg undervektig, da var jeg ofte syk, hadde ofte hodepine og lite energi. Diabetesen er i dag under god kontroll, og selv om jeg er overvektig nå har jeg aldri følt meg bedre eller friskere. Har heller ingen mangler, eller avvik på blodprøver (utenom blodsukker). De siste 3 årene har jeg kun hatt 1 sykedag, bank i bordet. Jeg mistenker at denne tråden egentlig ikke var laget av oppriktig nysgjerrighet, men mer av fordommer og et ønske om å shame folk for å være overvektig. Dessverre kan jeg ikke bli med i den statistikken for å styrke fordommene dine ts, da jeg er usedvanlig frisk og ikke har noen problemer knyttet til vekta Hvordan har du klart å bli så overvektig med type 1? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå