AnonymBruker Skrevet 6. oktober #1 Del Skrevet 6. oktober Jeg er 163 cm og 60 kilo. Trener mye (3 dager styrke og 2 dager kardio) og har fått beskjed om å spise: (skal ikke ned i vekt, men bygge muskler og slik få lavere fettprosent) 1600 ckal 120 g proteiner 30 g fett 180 g karbo Jeg sliter med å regne ut kcal iløpet av dagen. Altså jeg klarer å veie kyllingen og skrive ned tallet, men så må jeg regne ut hbor mye kalorier det er i forhold til proteiner og fett og slikt. Og da begynner det å gå i surr. Jeg bruker lifesum, og det gjør det enklere, men jeg klarer ikke å se hvor mye jeg har å gå på etter hvert måltid. Den hersens dyskalkulien får tallene til å bli uforståelige. Er det noen som har forslag til 4 måltider som gir 1600 kal og 120 g proteiner iløpet av en dag? Jeg er ikke en komplisert spiser, liker alt og kan veldig gjerne spise samme mat på repeat en uke eller to. Anonymkode: 520e1...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #2 Del Skrevet 6. oktober Jeg forstår ikke helt hva du sliter med å regne ut, for Lifesum sier hvor mye kalorier, proteiner osv du har å gå på etter hvert måltid du har lagt inn? Anonymkode: a0e3e...64e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 6. oktober #3 Del Skrevet 6. oktober Chat gpt er jo som skapt for deg. Bare spør etter hvert måltid, så finner den på noe bra til deg. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #4 Del Skrevet 6. oktober KaraThrace skrev (13 minutter siden): Chat gpt er jo som skapt for deg. Bare spør etter hvert måltid, så finner den på noe bra til deg. 😉 Å det var en god ide! Takk 🤩 Anonymkode: 520e1...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #5 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår ikke helt hva du sliter med å regne ut, for Lifesum sier hvor mye kalorier, proteiner osv du har å gå på etter hvert måltid du har lagt inn? Anonymkode: a0e3e...64e Fordi når lifesum sier hvor mye kalorier jeg har å gå på, så klarer jeg ikke å skjønne tallene.. tro det eller ei, jeg har 9 år med akademisk utdannelse, kan flere språk, men tall (og noen andre ting som forskjell på høyre/venstre, genoa/genakker, etc) er totalt uforståelig. Tenk deg at tallene på lifesum hadde stått i kinesisk skrift for deg. "Du har &€^% (så uforståelige blir tallene i mitt hode) kalorier/proteiner igjen", og så må jeg prøve å finne ut hvor mye &€^% er og dele det på resterende måltider, og slik finne ut at et måltid skal ha så og så mange kalorier/proteiner etc. Anonymkode: 520e1...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #6 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi når lifesum sier hvor mye kalorier jeg har å gå på, så klarer jeg ikke å skjønne tallene.. tro det eller ei, jeg har 9 år med akademisk utdannelse, kan flere språk, men tall (og noen andre ting som forskjell på høyre/venstre, genoa/genakker, etc) er totalt uforståelig. Tenk deg at tallene på lifesum hadde stått i kinesisk skrift for deg. "Du har &€^% (så uforståelige blir tallene i mitt hode) kalorier/proteiner igjen", og så må jeg prøve å finne ut hvor mye &€^% er og dele det på resterende måltider, og slik finne ut at et måltid skal ha så og så mange kalorier/proteiner etc. Anonymkode: 520e1...698 Skjønner. Jeg sliter noe med matte selv, men ikke i denne graden. Jeg har brukt Lifesum for å få et overblikk og loggfører ikke lenger fordi jeg nå vet ca kalorier og proteiner i det. Dette er en jobb som vil ta tid og noe du må tilby betaling for synes jeg om du ikke klarer å gjøre det selv ved å bruke «ny dag» på Lifesum og kalkulator for å slå sammen tallene og sette sammen til en dagsrasjon selv (sånn jeg har gjort det som sliter altså litt med matten). Lykke til. Anonymkode: a0e3e...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 7. oktober #7 Del Skrevet 7. oktober Du skriver at du har blitt bedt om å spise slik; kan du ikke be den som har gitt deg disse rådene om å utarbeide en kostholdsplan for deg? Mulig du da må betale for det, men det er det jo verdt om du får råd som er rettet mot deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #8 Del Skrevet 7. oktober Skjønner ikke hva som er vanskelig. Du klarer jo å skrive tallene her.. lifesum sier jo hvor mye du har igjen eller hvor mye du er over.. du må jo bruke et par dager på å teste deg frem, og hvis du mangler protein en dag og har spist for myefett, så øker du proteiner til neste dag og spiser mindre fett. Det er jo ikke SÅÅ nøye at du ikke kan spise 100g eller 130 gram en dag, bare kaloriene snitter på riktig i løpet av uka. Og at mikronutrientene er noe på riktig plass. Anonymkode: 9cb14...fda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå