Gå til innhold

Jeg vil gjerne bli sosionom, men tror ikke jeg kommer inn..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 22 år gammel kvinne (fyller 23 neste år). Jeg ønsker å bruke 23/5-års regelen, og å begynne å studere til høsten. Jeg har 39  konkurransepoeng, som ikke er så mye.. men det kan bli til 42 hvis jeg tar opp et fag til. Vil så klart helst slippe det, da. Jeg ønsker tips til utdanninger jeg kan ta. Ønsker meg en jobb med faste arbeidstider/ helst fleksitid og grei lønn. Jeg er interessert i IT og musikk, og elsker mennesker og psykologi, og har veldig omsorg for andre. Flink i norsk, engelsk, samfunnsfag og psykologi, ekstremt svak i matte. Hadde egentlig bestemt meg for sosialt arbeid, men tror ikke jeg kommer inn.. Noen forslag? Vær så snill og vær snille i kommentarfeltet :-) 

Anonymkode: 96bbd...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nokk lurt å ta opp fag om du ønsker å gå noen av studiene som du nevner. Di har som regel over 4 i snitt. Kan evnt. vurdere Barnehagelærer men det er nokk ikke for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville både tatt opp igjen fag og søkt sosionomstudiet på så mange studiesteder som mulig. Fyll opp lista med alle de stedene som pleier å ha lavest inntakskrav, og ha et åpent sinn når det gjelder hvor du kommer til å bo de tre nærmeste årene. Det kan jo være et eventyr i seg selv å studere på et sted man ikke hadde tenkt på i utgangspunktet. Dessuten blir man godt kjent med hverandre på mindre studiesteder. 

Du sier at du "ønsker å bruke" 23/5-regelen. Akkurat det er ikke noe du trenger å tenke på når du søker. Hvis du kan vurderes på  flere forskjellige måter, skal de bruke de reglene som er mest fordelaktig for deg. 

Anonymkode: 54880...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø, Alta og Volda hadde du kunnet kommet inn på i følge tallene på Samordna opptak.

Anonymkode: 78ff0...885

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...