Gå til innhold

Spørsmål til klarsynte av litt åndelig karakter :)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange mennesker er i ulike prosesser i sin åndelige oppvåkning nå. Mange er ikke klar over at de er i ferd med å våkne opp, og kjenner ikke til/ tror ikke på dette med åndelig oppvåkning. Jeg har vært i denne prosessen i mange år, sikkert mange år før jeg ble gjort oppmerksom på hva dette er og hva som er i ferd med å skje med jorden og menneskeheten (åndelig oppvåkning, oppstigning til høyere dimensjoner), og står fortsatt midt i det, med alt det medfølger av fysiske og psykiske oppstigningssymptomer, følelsesmessige triggere som kommer opp osv.

Jeg har en kjæreste som ikke er interessert i åndelige temaer i det hele tatt, så dette har jeg ikke snakket med han om. Klarer noen klarsynte å se om han likevel være i en åndelig oppstigningsprosess selv om han ikke aner hva det er eller hva som skjer? Jeg føler det er meningen at vi skal lære hverandre mye, han vekker til live en del triggere i meg som gjør at jeg må kjenne på gamle følelser og sår, som igjen må heales. Han trigges også av meg, fordi jeg er mye mer åpen følelsesmessig enn han, og han blir derfor utfordret på det emosjonelle. Vil han kunne bli mer og mer åpen følelsesmessig på lengre sikt? Og også litt åpen for de åndelige temaer?

Anonymkode: 69c40...cdd

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker ikke «logge på» nå, men kan SV-ere litt generelt. Veldig mange (sier ikke at du er en av de, men at det er svært vanlig), blir veldig oppslukt i det åndelige på enkelte tidspunkt under oppvåkningen. 

Tenk litt igjennom hvor ofte du tar opp tematikken. Om han er lukket og uinteressert, vil han bare lukke seg ytterligere om han føler seg presset.

Min samboer er av samme kaliber og har lenge ment at det åndelige er noe ordentlig tøys og vil ikke høre snakke om det. Så, jeg har drevet med mitt og felles har vi levd en normal hverdag.

Han har stilt spørsmål innimellom, og jeg har svart og forsikret meg om han ønsker jeg skal utdype. Nå i det siste har han fattet mer interesse og skal endelig være med på en kurskveld for å se hva dette er. Dette kun fordi jeg sa jeg skulle dit og nevnte at han har fri aktuell dag i samme draget.

Folk må bruke sitt tempo :) 

Anonymkode: b94a9...77c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sin egen åndelige reise, sin egen måte å reflektere på, sin egen måte å heale på. For noen tar det lengre tid, for andre skjer det i det skjulte, og noen har en mye mer pragmatisk og jordnær holdning til temaet. Noen kan t.o.m være i overkant "åndelig", slik at det bikker over og blir destruktivt. 

Balanse er alltid nøkkelen.

Man skal respektere at man er forskjellig, og man kan aldri presse noen til å "våkne" eller bli mer spirituell. Det skjer kun dersom en selv er åpen og klar for det.

Jeg er langt ifra klarsynt, men ganske spirituell av meg. Prøver å leve i tråd med universet og dens energier. Jeg merker at jeg selv er i en slik fase som du beskriver, det kommer tydelig fram når jeg ser på horoskopet mitt også. Min mann har derimot ingen indikasjoner på å være i en slik fase, og det er ikke sikkert at hans sjel har behov for å gå igjennom det heller, i dette livet. 

Når jeg titter på horoskopet hans, ser det derimot ut til at han kan ha vært igjennom en slik fase før han møtte meg. Det var nok denne fasen som gjorde det slik at han brøt kontakt med sine foreldre, oppsøkte terapi og flyttet til andre siden av landet. Så for hans del, er han kanskje mer i tråd med seg selv for tiden, enn jeg er. Hans fokus er på andre ting.

Det synes jeg kanskje du skal tenke over. Vi alle har våre personlige, spirituelle reiser. Noen av oss kan kalle det åndelighet og energier. Mens for andre er det bare "livet". Samme sak, men forskjellige beskrivelser. Det handler bare i bunn og grunn om sin egen evne og vilje til å reflektere og vokse som menneske. Å bruke horoskop er f.eks bare et verktøy. 

Kanskje første steg for dere to, er å snakke samme språk. Ikke alle er fan av å bruke spirituelle betegnelser og annet "tullpjatt". En mer jordnær tilnærming er kanskje bedre, hvis du skal få han interessert. Da snakker du hans "språk".

Husk også, at vi som går igjennom slike faser, kan bli ego-sentriske av oss. Det skjer jo så mye på innsiden. Viktig å ta hensyn til dem rundt oss også. ❤️

Anonymkode: db1f5...626

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg orker ikke «logge på» nå, men kan SV-ere litt generelt. Veldig mange (sier ikke at du er en av de, men at det er svært vanlig), blir veldig oppslukt i det åndelige på enkelte tidspunkt under oppvåkningen. 

Tenk litt igjennom hvor ofte du tar opp tematikken. Om han er lukket og uinteressert, vil han bare lukke seg ytterligere om han føler seg presset.

Min samboer er av samme kaliber og har lenge ment at det åndelige er noe ordentlig tøys og vil ikke høre snakke om det. Så, jeg har drevet med mitt og felles har vi levd en normal hverdag.

Han har stilt spørsmål innimellom, og jeg har svart og forsikret meg om han ønsker jeg skal utdype. Nå i det siste har han fattet mer interesse og skal endelig være med på en kurskveld for å se hva dette er. Dette kun fordi jeg sa jeg skulle dit og nevnte at han har fri aktuell dag i samme draget.

Folk må bruke sitt tempo :) 

Anonymkode: b94a9...77c

Takk for svar :) Ja jeg vet at folk må bruke sitt eget tempo. Jeg lurte på om han kan være i en begynnende fase av den åndelige utvikling selv om han aldri har hørt om begrepet og selv om han ikke interesserer seg for åndelige temaer?
Jeg tar aldri opp den tematikken fordi jeg vet at han ikke interesserer seg for det eller tror på det. Så vi har hittil aldri snakket om det, faktisk. Når jeg skrev at jeg er mer åpen enn han, så mente jeg åpen om følelser generelt, og jeg vil så gjerne at vi skal dele mer med hverandre om hva vi føler og tenker (ikke ang åndelige temaer, men generelt). Her tror jeg han blir litt utfordret, men er såvidt litt på gli. Årsaken til at jeg skrev det, var at jeg føler vi er ment til å hjelpe hverandre på ulike måter, når det kommer til selvutvikling og åndelig oppstigning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle har sin egen åndelige reise, sin egen måte å reflektere på, sin egen måte å heale på. For noen tar det lengre tid, for andre skjer det i det skjulte, og noen har en mye mer pragmatisk og jordnær holdning til temaet. Noen kan t.o.m være i overkant "åndelig", slik at det bikker over og blir destruktivt. 

Balanse er alltid nøkkelen.

Man skal respektere at man er forskjellig, og man kan aldri presse noen til å "våkne" eller bli mer spirituell. Det skjer kun dersom en selv er åpen og klar for det.

Jeg er langt ifra klarsynt, men ganske spirituell av meg. Prøver å leve i tråd med universet og dens energier. Jeg merker at jeg selv er i en slik fase som du beskriver, det kommer tydelig fram når jeg ser på horoskopet mitt også. Min mann har derimot ingen indikasjoner på å være i en slik fase, og det er ikke sikkert at hans sjel har behov for å gå igjennom det heller, i dette livet. 

Når jeg titter på horoskopet hans, ser det derimot ut til at han kan ha vært igjennom en slik fase før han møtte meg. Det var nok denne fasen som gjorde det slik at han brøt kontakt med sine foreldre, oppsøkte terapi og flyttet til andre siden av landet. Så for hans del, er han kanskje mer i tråd med seg selv for tiden, enn jeg er. Hans fokus er på andre ting.

Det synes jeg kanskje du skal tenke over. Vi alle har våre personlige, spirituelle reiser. Noen av oss kan kalle det åndelighet og energier. Mens for andre er det bare "livet". Samme sak, men forskjellige beskrivelser. Det handler bare i bunn og grunn om sin egen evne og vilje til å reflektere og vokse som menneske. Å bruke horoskop er f.eks bare et verktøy. 

Kanskje første steg for dere to, er å snakke samme språk. Ikke alle er fan av å bruke spirituelle betegnelser og annet "tullpjatt". En mer jordnær tilnærming er kanskje bedre, hvis du skal få han interessert. Da snakker du hans "språk".

Husk også, at vi som går igjennom slike faser, kan bli ego-sentriske av oss. Det skjer jo så mye på innsiden. Viktig å ta hensyn til dem rundt oss også. ❤️

Anonymkode: db1f5...626

Godt skrevet, tusen takk :) 

Jeg snakker som sagt ikke med han om dette, men tenker litt selv om disse tingene, hvor han muligens er på den reisen. Syns du beskrev det godt. Horoskopet du forteller om, hvilket horoskop er det? Er det et fødselshoroskop som forteller noe om hele livet man skal gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...