Hareena Skrevet 6. oktober #21 Del Skrevet 6. oktober (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det høres ut som du går gjennom en veldig vanskelig tid, og det er helt forståelig at du føler deg ensom og frustrert. Å finne forbindelser med andre, spesielt når man har spesifikke ønsker og behov, kan være utfordrende. Her er noen forslag som kanskje kan hjelpe deg: Utforsk hobbyer og interesser: Bli med i grupper eller klubber som fokuserer på noe du liker, enten det er kunst, litteratur, sport eller noe annet. Dette kan være en god måte å møte folk med lignende interesser. Frivillighetsarbeid: Å bidra til en sak du bryr deg om kan være en fin måte å møte mennesker på, samtidig som du gjør noe meningsfylt. Mange organisasjoner trenger hjelp og har et variert fellesskap. Online plattformer: Det finnes mange nettverk for kvinner som ønsker vennskap. Sjekk ut sosiale medier, forum eller apper laget for å finne venner. Kurs eller workshops: Ta et kurs i noe du er interessert i. Dette gir muligheter for å møte nye mennesker samtidig som du lærer noe nytt. Psykisk helse: Det kan være nyttig å snakke med en profesjonell om følelsene dine. De kan gi deg verktøy til å håndtere ensomheten og hjelpe deg å finne måter å skape forbindelser på. Sett små mål: Prøv å ta små steg mot å bli kjent med kollegene dine utenfor jobben. Inviter dem med på en uformell kaffepause eller lignende. Husk at det tar tid å bygge vennskap, og det er helt greit å gå i ditt eget tempo. Du fortjener å føle deg verdsatt og ha folk rundt deg som bryr seg om deg. Anonymkode: 497f9...0cd Vær så snill og styr unna KI/ChatGPT når du skal gi råd, det klarer ts selv. Endret 6. oktober av Hareena 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #22 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan få det verste ut av veien først: jeg liker ikke menn i det hele tatt. Jeg er dessverre heterofil, men jeg liker de som sagt ikke. Jeg vil ikke ha sex med de og definitivt ikke være i et forhold med de. Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor og regner med samtlige kvinner forstår. Problemet er at jeg har heller ikke venninner. Jeg sliter veldig med å finne kvinner jeg har noe til felles med, hvor det kan utvikle seg et vennskap. Jeg jobber og kollegaene mine liker meg tilsynelatende godt, men det blir liksom ikke noe mer. Har lite til felles med de utenfor jobben. Jeg er veldig lei meg for dette og jeg ser ganske mørkt på fremtiden fordi jeg ser for meg et liv alene. Dette med venninner spesielt sliter på meg, jeg skulle ønske jeg hadde noen. Menn vil jeg ikke ha i livet mitt, verken som kompiser eller som kjæreste. Har kommet til et punkt der jeg egentlig ikke ser poenget med livet lenger. Selv om jeg er litt introvert og kanskje asosial så trenger jeg likevel å føle meg verdt noe i dette samfunnet, men det kjenner jeg ikke på og det å ikke ha noen som er glad i en utenfor ens egen familie er virkelig tøft. Hjelper ikke at jeg ikke kommer noe særlig godt overens med familien heller (temmelig dysfunksjonelt). Råd? Har allergier fra helvete så kjæledyr er ikke aktuelt heller. Anonymkode: a8b3f...91b Her må det psykolog til. Greit nok, du hater menn. Det er tydeligvis helt vanlig å hate det motsatte kjønn i perioder. Og det går sport i å generalisere hatet, og ikke minst selvrettferdiggjøre hatet med å legge all skyld på andre enn seg selv. Men, det er ikke bare menn du har problemer å knytte deg til, det er også kvinner. Å kunne skape en sunn og god relasjon, uavhengig av kjønn, innebærer at man er i stand til å gi av seg selv samtidig som man er i stand til å ta imot det som gis til deg. Av og til må du gi mer, andre ganger får du mer. Være den som tar initiativ, og være den som sier ja når initiativ blir tatt. Hvorfor psykolog? Du har helt klart et tankesett som ikke jobber for deg, men mot deg. Bare det å bære på hat burde være grunn nok for å søke hjelp. For hat og nag tærer og ødelegger mer enn deg gir og bygger opp. Det lukker sinnet, og det lukkede sinnet stenger alle ute. Du kan også få hjelp til å se muligheter, utvide perspektivet, og ikke minst lære å ha det godt med deg selv alene Lykke til, hilsen en mann som du har valgt å hate Anonymkode: 0781f...549 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #23 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men nå er ikke du ts, og selv om du ikke fikk utbytte av det så kan det hende hun gjør det. Anonymkode: 8c003...bec Det gjelder å finne riktig psykolog. Psykologer er også mennesker, og man må nesten finne en man klarer å være helt åpen med. Jeg sier dette av erfaring. Anonymkode: 0781f...549 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #24 Del Skrevet 6. oktober Du liker ikke menn som gruppe overhodet? Flere av mine beste venner er menn. De er like forskjellige som damer, men mye lettere å forholde seg til 😅 Anonymkode: 602b2...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 6. oktober #25 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan få det verste ut av veien først: jeg liker ikke menn i det hele tatt. Jeg er dessverre heterofil, men jeg liker de som sagt ikke. Jeg vil ikke ha sex med de og definitivt ikke være i et forhold med de. Det er jo fordi du ikke har funnet den rette for deg, og det kan bare du fikse og ingen andre. Så kan du jo lete på dette her da ! Og ikke gi opp, men heller ikke rushe inn i noe som du ikke er bekvem med. For en venninne kan aldri erstatte en partner du fungerer sammen med ! For det blir fort din beste venn og elsker. Den tanken har du oppgitt helt, og det er nok din største tabbe. Så er det også en tabbe å overse dine egne erfaringer ! Du må følge det, og så søke ! Du har jo ikke noe å tape ! Du kan styre dette akkurat som du vil, og treffer du den rette ? Dine problemer er løst. Så kan du ha samme innstilling på det å skaffe seg nye venner. Gi opp er ikke et alternativ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #26 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Du liker ikke menn som gruppe overhodet? Flere av mine beste venner er menn. De er like forskjellige som damer, men mye lettere å forholde seg til 😅 Anonymkode: 602b2...a5f Hvordan forholder du deg til dem? Er de gift eller er i forhold? Jeg hadde en venn som også var kollega. Vi hadde mange felles interesser. Han er gift. Plutselig ble vårt vennskap et problem for han tydeligvis for han sluttet å sende meldinger helt plutselig. Jeg skjønte virkelig ingenting. Vi jobber ikke sammen nå. Anonymkode: 07e6d...ae8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 6. oktober #27 Del Skrevet 6. oktober Ligger ikke denne tråden i feil kategori? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #28 Del Skrevet 6. oktober TomKrus skrev (2 timer siden): Det er jo fordi du ikke har funnet den rette for deg, og det kan bare du fikse og ingen andre. Så kan du jo lete på dette her da ! Og ikke gi opp, men heller ikke rushe inn i noe som du ikke er bekvem med. For en venninne kan aldri erstatte en partner du fungerer sammen med ! For det blir fort din beste venn og elsker. Den tanken har du oppgitt helt, og det er nok din største tabbe. Så er det også en tabbe å overse dine egne erfaringer ! Du må følge det, og så søke ! Du har jo ikke noe å tape ! Du kan styre dette akkurat som du vil, og treffer du den rette ? Dine problemer er løst. Så kan du ha samme innstilling på det å skaffe seg nye venner. Gi opp er ikke et alternativ Hva er problemet med at noen ikke ønsker å gå inn i et forhold igjen? Anonymkode: a97f1...923 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #29 Del Skrevet 6. oktober TomKrus skrev (2 timer siden): Det er jo fordi du ikke har funnet den rette for deg, og det kan bare du fikse og ingen andre. Så kan du jo lete på dette her da ! Og ikke gi opp, men heller ikke rushe inn i noe som du ikke er bekvem med. For en venninne kan aldri erstatte en partner du fungerer sammen med ! For det blir fort din beste venn og elsker. Den tanken har du oppgitt helt, og det er nok din største tabbe. Så er det også en tabbe å overse dine egne erfaringer ! Du må følge det, og så søke ! Du har jo ikke noe å tape ! Du kan styre dette akkurat som du vil, og treffer du den rette ? Dine problemer er løst. Så kan du ha samme innstilling på det å skaffe seg nye venner. Gi opp er ikke et alternativ Slutt! Ikke alle ønsker å være i et forhold! Respekter det! TS er tydelig på det i hi. Anonymkode: 5f56a...341 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 6. oktober #30 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slutt! Ikke alle ønsker å være i et forhold! Respekter det! TS er tydelig på det i hi. Anonymkode: 5f56a...341 Helt greit akkurat det det er vedkommende sitt valg, men er det basert på realiteter eller er det på følelser ? Det er saken her, og velger man å være alene ? Da er det rimelig sært å syte over at man er ensom. Man får aldri i pose og sekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 6. oktober #31 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva er problemet med at noen ikke ønsker å gå inn i et forhold igjen? Anonymkode: a97f1...923 Ingen om man gjør det på de rette premissene ! Men å forkaste en mulighet er rimelig sært. Men da må man også da ta konsekvensen av egne valg. Det er poenget mitt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #32 Del Skrevet 6. oktober 1. Psykolog 2. Finne mannlige venner? Ha en "vaktmester" 3. Finne venninner? Det er håp. Du må endre tankegang. Anonymkode: 48452...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #33 Del Skrevet 6. oktober TomKrus skrev (2 minutter siden): Ingen om man gjør det på de rette premissene ! Men å forkaste en mulighet er rimelig sært. Men da må man også da ta konsekvensen av egne valg. Det er poenget mitt ! Men det er jo mangel på venninner hun sliter med, og ensomhet generelt. Å krangle på at hun har valgt bort forhold virker bare absurd. Jeg er og mye ensom, men det er bedre for meg å ha et enklere, litt ensomt liv enn alt stresset det medfører å drive og date. Det er sammenlignbart med tortur. Anonymkode: a97f1...923 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #34 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan få det verste ut av veien først: jeg liker ikke menn i det hele tatt. Jeg er dessverre heterofil, men jeg liker de som sagt ikke. Jeg vil ikke ha sex med de og definitivt ikke være i et forhold med de. Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor og regner med samtlige kvinner forstår. Problemet er at jeg har heller ikke venninner. Jeg sliter veldig med å finne kvinner jeg har noe til felles med, hvor det kan utvikle seg et vennskap. Jeg jobber og kollegaene mine liker meg tilsynelatende godt, men det blir liksom ikke noe mer. Har lite til felles med de utenfor jobben. Jeg er veldig lei meg for dette og jeg ser ganske mørkt på fremtiden fordi jeg ser for meg et liv alene. Dette med venninner spesielt sliter på meg, jeg skulle ønske jeg hadde noen. Menn vil jeg ikke ha i livet mitt, verken som kompiser eller som kjæreste. Har kommet til et punkt der jeg egentlig ikke ser poenget med livet lenger. Selv om jeg er litt introvert og kanskje asosial så trenger jeg likevel å føle meg verdt noe i dette samfunnet, men det kjenner jeg ikke på og det å ikke ha noen som er glad i en utenfor ens egen familie er virkelig tøft. Hjelper ikke at jeg ikke kommer noe særlig godt overens med familien heller (temmelig dysfunksjonelt). Råd? Har allergier fra helvete så kjæledyr er ikke aktuelt heller. Anonymkode: a8b3f...91b Som kvinne har du veldig mange valg som menn overhodet ikke har. F eks: du ønsker ikke sex, helt greit. Du ønsker noen som er lojal mot deg og ved din side. Dette er veldig enkelt. Bli en lifestyle Dominatrix. Hadde flere damer tenkt ukonvesjonelt så hadde det vært helt konge. En lifestyle Dominatrix trenger ikke ha sex med en submissive, men du får likevel fullstendig lojalitet for livet og det er ingen allergier inne i bildet som du får fra kjæredyr heller. Her får du faktisk mannlig kjæledyr på dine premisser og ingen allergier heller. Har sett det selv at når ei kvinne tenker utenfor boksen, så kan hun få det som hun vil. Det er den konservative A4-boksen som altfor mange kvinner forholder seg til og det biter dem i ræva gang på gang. Dessuten er ikke ei kvinne avhengig av en mann i dag for å få barn heller. Mens en mann er ganske avhengig av en kvinne på dette området. Ikke det at denne planeten trenger flere barn, for det er altfor mange som det allerede er. Anonymkode: fbf5c...2e1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #35 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her må det psykolog til. Greit nok, du hater menn. Det er tydeligvis helt vanlig å hate det motsatte kjønn i perioder. Og det går sport i å generalisere hatet, og ikke minst selvrettferdiggjøre hatet med å legge all skyld på andre enn seg selv. Men, det er ikke bare menn du har problemer å knytte deg til, det er også kvinner. Å kunne skape en sunn og god relasjon, uavhengig av kjønn, innebærer at man er i stand til å gi av seg selv samtidig som man er i stand til å ta imot det som gis til deg. Av og til må du gi mer, andre ganger får du mer. Være den som tar initiativ, og være den som sier ja når initiativ blir tatt. Hvorfor psykolog? Du har helt klart et tankesett som ikke jobber for deg, men mot deg. Bare det å bære på hat burde være grunn nok for å søke hjelp. For hat og nag tærer og ødelegger mer enn deg gir og bygger opp. Det lukker sinnet, og det lukkede sinnet stenger alle ute. Du kan også få hjelp til å se muligheter, utvide perspektivet, og ikke minst lære å ha det godt med deg selv alene Lykke til, hilsen en mann som du har valgt å hate Anonymkode: 0781f...549 Hæ, hater menn? Fordi jeg ikke vil være kjæreste med de? Er det dummeste jeg har hørt på lenge. Så fordi jeg ikke vil ligge med deg så hater jeg deg fordi du er mann? Anonymkode: a8b3f...91b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober #36 Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men det er jo mangel på venninner hun sliter med, og ensomhet generelt. Å krangle på at hun har valgt bort forhold virker bare absurd. Jeg er og mye ensom, men det er bedre for meg å ha et enklere, litt ensomt liv enn alt stresset det medfører å drive og date. Det er sammenlignbart med tortur. Anonymkode: a97f1...923 Helt ærlig så har ikke menn noe i denne tråden å gjøre for de tar det ekstremt personlig og takler ikke at kvinner velger bort menn. De siste jeg hører på råd ifra er nettopp de Anonymkode: a8b3f...91b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #37 Del Skrevet 7. oktober AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hæ, hater menn? Fordi jeg ikke vil være kjæreste med de? Er det dummeste jeg har hørt på lenge. Så fordi jeg ikke vil ligge med deg så hater jeg deg fordi du er mann? Anonymkode: a8b3f...91b hehe, du er en vrien en. Men ja, kanskje jeg tok for hardt i? 1. Du liker ikke menn 2. Du vil ikke ha sex med menn 3. Du vil ikke være kjæreste med en mann 4. Du vil ikke være venn med en mann Men du har rett, dette er en tråd for damer. Ikke for menn som er glad i damer og bryr seg om dem. Fortsatt lukke til Anonymkode: d84d2...6fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå