Gå til innhold

Skal aldri ha kjæreste igjen men redd for ensomheten, noen som har råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan få det verste ut av veien først: jeg liker ikke menn i det hele tatt. Jeg er dessverre heterofil, men jeg liker de som sagt ikke. Jeg vil ikke ha sex med de og definitivt ikke være i et forhold med de. Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor og regner med samtlige kvinner forstår.

Problemet er at jeg har heller ikke venninner. Jeg sliter veldig med å finne kvinner jeg har noe til felles med, hvor det kan utvikle seg et vennskap. Jeg jobber og kollegaene mine liker meg tilsynelatende godt, men det blir liksom ikke noe mer. Har lite til felles med de utenfor jobben. 

Jeg er veldig lei meg for dette og jeg ser ganske mørkt på fremtiden fordi jeg ser for meg et liv alene. Dette med venninner spesielt sliter på meg, jeg skulle ønske jeg hadde noen. Menn vil jeg ikke ha i livet mitt, verken som kompiser eller som kjæreste. 

Har kommet til et punkt der jeg egentlig ikke ser poenget med livet lenger. Selv om jeg er litt introvert og kanskje asosial så trenger jeg likevel å føle meg verdt noe i dette samfunnet, men det kjenner jeg ikke på og det å ikke ha noen som er glad i en utenfor ens egen familie er virkelig tøft. Hjelper ikke at jeg ikke kommer noe særlig godt overens med familien heller (temmelig dysfunksjonelt). 

Råd? Har allergier fra helvete så kjæledyr er ikke aktuelt heller. 

Anonymkode: a8b3f...91b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt mulig å få venner i voksen alder. Det er ganske mange jeg må prate med før jeg får en ny venn, så jeg forsøker å snakke med folk når anledninga byr seg. Det er fordi jeg har 10 til 100 bekjentskaper for hver som jeg får etablert et nogelunde stabilt vennskap med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Psykolog.

Anonymkode: 8c003...bec

Det er veldig dyrt for å slippe å føle seg ensom du..

Anonymkode: a8b3f...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig dyrt for å slippe å føle seg ensom du..

Anonymkode: a8b3f...91b

Så du er ikke villig til å investere noe for å få det bedre?

Anonymkode: 8c003...bec

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så du er ikke villig til å investere noe for å få det bedre?

Anonymkode: 8c003...bec

Det er nå ikke noe særlig psykologen kan gjøre. 

Anonymkode: a8b3f...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger å finne ut hva som gir deg glede. Det er veldig fokus på hva du IKKE vil ha livet ditt. 
 

Hva vil du ha? Hva blir du glad av? Hva ser du fram til? Hva ønsker du gjøre med tiden din? 

Anonymkode: 5f56a...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv nye hobbyer, let etter noen med samme hobby (feks. FB-grupper), bli med på turene til vennegrupper/gåturgrupper i ditt nærområde, reis på ferie og prat med folk, dra på konserter og andre arr., finn en frivillig organisasjon e.l du kan hjelpe til i.

Prøv å finn det som gir deg glede og energi i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er nå ikke noe særlig psykologen kan gjøre. 

Anonymkode: a8b3f...91b

Du sliter jo tydeligvis, men altså hvis ikke du er villig til å gjøre noe for å få det bedre så lykke til.

Anonymkode: 8c003...bec

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan få det verste ut av veien først: jeg liker ikke menn i det hele tatt. Jeg er dessverre heterofil, men jeg liker de som sagt ikke. Jeg vil ikke ha sex med de og definitivt ikke være i et forhold med de. Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor og regner med samtlige kvinner forstår.

Problemet er at jeg har heller ikke venninner. Jeg sliter veldig med å finne kvinner jeg har noe til felles med, hvor det kan utvikle seg et vennskap. Jeg jobber og kollegaene mine liker meg tilsynelatende godt, men det blir liksom ikke noe mer. Har lite til felles med de utenfor jobben. 

Jeg er veldig lei meg for dette og jeg ser ganske mørkt på fremtiden fordi jeg ser for meg et liv alene. Dette med venninner spesielt sliter på meg, jeg skulle ønske jeg hadde noen. Menn vil jeg ikke ha i livet mitt, verken som kompiser eller som kjæreste. 

Har kommet til et punkt der jeg egentlig ikke ser poenget med livet lenger. Selv om jeg er litt introvert og kanskje asosial så trenger jeg likevel å føle meg verdt noe i dette samfunnet, men det kjenner jeg ikke på og det å ikke ha noen som er glad i en utenfor ens egen familie er virkelig tøft. Hjelper ikke at jeg ikke kommer noe særlig godt overens med familien heller (temmelig dysfunksjonelt). 

Råd? Har allergier fra helvete så kjæledyr er ikke aktuelt heller. 

Anonymkode: a8b3f...91b

Det høres ut som du går gjennom en veldig vanskelig tid, og det er helt forståelig at du føler deg ensom og frustrert. Å finne forbindelser med andre, spesielt når man har spesifikke ønsker og behov, kan være utfordrende. Her er noen forslag som kanskje kan hjelpe deg:

  1. Utforsk hobbyer og interesser: Bli med i grupper eller klubber som fokuserer på noe du liker, enten det er kunst, litteratur, sport eller noe annet. Dette kan være en god måte å møte folk med lignende interesser.

  2. Frivillighetsarbeid: Å bidra til en sak du bryr deg om kan være en fin måte å møte mennesker på, samtidig som du gjør noe meningsfylt. Mange organisasjoner trenger hjelp og har et variert fellesskap.

  3. Online plattformer: Det finnes mange nettverk for kvinner som ønsker vennskap. Sjekk ut sosiale medier, forum eller apper laget for å finne venner.

  4. Kurs eller workshops: Ta et kurs i noe du er interessert i. Dette gir muligheter for å møte nye mennesker samtidig som du lærer noe nytt.

  5. Psykisk helse: Det kan være nyttig å snakke med en profesjonell om følelsene dine. De kan gi deg verktøy til å håndtere ensomheten og hjelpe deg å finne måter å skape forbindelser på.

  6. Sett små mål: Prøv å ta små steg mot å bli kjent med kollegene dine utenfor jobben. Inviter dem med på en uformell kaffepause eller lignende.

Husk at det tar tid å bygge vennskap, og det er helt greit å gå i ditt eget tempo. Du fortjener å føle deg verdsatt og ha folk rundt deg som bryr seg om deg.

Anonymkode: 497f9...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst så er jeg akkurat som deg, unntatt det at jeg (heldigvis!) kan ha kjæledyr. Kan du skaffe deg en skjeggagam, gullfisk eller skilpadde?

Som andre sier er det nok lettest å finne venner gjennom felles interesser, eventuelt et kurs for å lære noe nytt. Dessverre er det ofte sånn at kvinner møter på alt mulig sammen med venninner og da er det vanskelig å bli kjent med nye folk. 

Eventuelt anbefaler jeg gaming, der kan du treffe folk og være venner med. 

Anonymkode: 0e1a4...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må du ha felles med noen for å etablere vennskap? Min omgangskrets er ikke like, men består av introverte og ekstroverte, rike og "fattige", godt utdannede og med basic utdanning, folk som har vært heldige i livet og folk som har en del å stri med. 

Min innstilling er at hvert menneske er en spennende bok bak coveret, og at det tar tid å få den historien, men at man kan gi slikt tid bare det er godhet, respekt og å kunne ha det trivelig sammen. 

Min erfaring med en del ensomme er at de egentlig bare ønsker 1 eller 2 venner, og at de vennene vil de eie eksklusivt. Altså nytter det ikke å introdusere dem for en større krets, med tanke på å hjelpe dem ut av ensomheten, for de blir mer fornærmet over å måtte dele deg med noen enn glad for å bli invitert inn i en hyggelig krets. 

 

Anonymkode: 470dc...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 Er ikke vanskelig å skjønne hvorfor og regner med samtlige kvinner forstår.

Det er mange dårlige menn, så man må luke ut ugresset. Men vil at du skal utdype hva du mener her?

For de fleste kvinner jeg kjenner, inkludert meg selv er i forhold med menn vi liker veldig godt. 
 

Høres ut som om du burde snakke med profesjonelle
 

 

Anonymkode: 9f11a...461

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet en egentlig om en er heterofil om en verken liker menn eller kvinner? 

Anonymkode: 695ff...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Psykolog.

Anonymkode: 8c003...bec

Jeg gikk til psykolog for de samme problemene og han sa bare: "Du ønsker jo å bli mer sosial, hva må du gjøre da?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enni skrev (1 time siden):

Prøv nye hobbyer, let etter noen med samme hobby (feks. FB-grupper), bli med på turene til vennegrupper/gåturgrupper i ditt nærområde, reis på ferie og prat med folk, dra på konserter og andre arr., finn en frivillig organisasjon e.l du kan hjelpe til i.

Prøv å finn det som gir deg glede og energi i livet.

Støtter denne. Det er ikke lett å få venner i voksen alder, men å gå via interesser er absolutt en måte. Lykke til. 

Anonymkode: 07beb...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt i samme situasjon, skal ikke ha noen kjæreste igjen og har få venner. Har et barn på halvtid, men den uka han ikke er her er ensom. Jeg skaffet meg en hobby, og der har jeg blitt kjent med mange fine folk 😊 Ikke noen veldig nære vennskap, men så koselig å komme seg ut og treffe folk og småprate med trivelige folk når jeg føler for det 😊 

Anonymkode: a97f1...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (18 minutter siden):

Jeg gikk til psykolog for de samme problemene og han sa bare: "Du ønsker jo å bli mer sosial, hva må du gjøre da?"

Ts sliter tydeligvis med mer enn bare ensomhet.

Anonymkode: 8c003...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts sliter tydeligvis med mer enn bare ensomhet.

Anonymkode: 8c003...bec

Det gjorde jeg også, men det skjønte ikke psykologen tydeligvis.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (3 minutter siden):

Det gjorde jeg også, men det skjønte ikke psykologen tydeligvis.

Men nå er ikke du ts, og selv om du ikke fikk utbytte av det så kan det hende hun gjør det.

Anonymkode: 8c003...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...