AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #1 Del Skrevet 6. oktober 2024 Hei! Vi er en liten famile av 3. Jeg har fått finansieringsbevis fra banken og har ca 3 måneder å kjøpe min første leilighet. Jeg kan ikke så mye om hvordan å kjøpe leilighet, eller hva bør sjekke nøyaktig, eller hva bør gjøres før kjøp. Jeg vet at jeg må sjekke tilstandsrapport og se på tg3 feil og tg2, men selv om det ikke er tg3 i leiligheten, jeg vet ikke hvor mye oppgradering av de fleste tg2 feiler vil koste. Derfor går jeg nå gjennom en veldig stressende periode pga det. Spørsmålet mitt, hvor kan jeg få hjelp med dette? Trenger noen erfaren som kan hjelpe med ved å lese salgsoppgaven og finne ut de gjemmende feilene eller noen som kan bli med til visning om mulig. Finnes det sånn arbeid eller hva tenker dere. Takk Anonymkode: 64495...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #2 Del Skrevet 6. oktober 2024 Hvor skal du bo? Selveier eller borettslag? Anonymkode: a82d2...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 6. oktober 2024 #3 Del Skrevet 6. oktober 2024 Dere har ingen voksne som selv har kjøpt bolig i deres omgangskrets å spørre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #4 Del Skrevet 6. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor skal du bo? Selveier eller borettslag? Anonymkode: a82d2...409 Lambertseter, Manglerud, Oppsal, Bøler eller Bogerud om det er fint område der(vet ikke mye om Bogerud). De fleste her er Andel, men jeg skjønner ikke helt forskjellen, ulemper og fordeler mellom selveier og Andel.😐 Anonymkode: 64495...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #5 Del Skrevet 6. oktober 2024 Fjugur skrev (9 minutter siden): Dere har ingen voksne som selv har kjøpt bolig i deres omgangskrets å spørre? Nei dessverre, jeg har vært i Norge i litt over 8 år nå. Jeg kjenner selvfølgelig noen som eier sin leilighet, men det er ikke alle som du kjenner du kan gå ut å spørre dem om slike ting skjønner du Anonymkode: 64495...78a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2024 #6 Del Skrevet 6. oktober 2024 Alle de stedene du nevner er stort sett OBOS, og det er borettslagsleiligheter. Du slipper dokumentavgift og store kostnader ved kjøp. De bytter også vinduer, og bad ved behov. Jeg hadde ikke tenkt så mye på TG123, men det ser du når leser det. Er det veldig graverende og noe må utbedres så står det der. Men jeg tror du skal se mer etter et sted du liker, og en leilighet som passer for dere tre. Hadde ikke vært så bekymret for dette. Anonymkode: a82d2...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 6. oktober 2024 #7 Del Skrevet 6. oktober 2024 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Tråden er også ryddet for avsporinger og svar til dette. Matas, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg